• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Athen skrev 2015-03-11 09:33:06 följande:

Iill111:

Min levaxin dos är på 25 fick precis tsh värde, jag låg på 1.9 jag ska öka dosen till 50 på eget bevåg.

Hur går det för dig?

Hej, tack för svar:)! Jag kör 50 nu på eget bevåg...körde 25 ca 5 månader fick mer till 1,7... Vill ju ner kring 1,0... Har inte tagit prov ännu....

Är i valet och kvalet när nästa ivf ska köra igång...

Just gjort hysto samt LAP.... Vilka var helt bra;)!

Tror vi kör naturligt nu någon månad.... Hon spolade även båda äggledarna samt skrapade rent och rispade livmoder lite.... Så hoppas på goda förutsättningar...

Samt alla immunmedicier såklart;)

Hoppas allt är bra med dig! Kraam
  • lill111
    Athen skrev 2015-03-12 03:34:02 följande:

Vilket värde låg du på innan du började med 25 mikrogram? Gjorde du hysto o LAP samt skrapning av livmoder i Sverige?

Håller tummarna för naturlig befruktning!

Hej! Japp, op i Sverige på Sahlgrenska! Jag låg på 2,4 i tsh...

Tack för tummen;)! Hoppas allt går bra för er;) kraam
  • lill111
    HRE skrev 2015-03-20 16:12:31 följande:

Pink Lily, nej det var inte jag som frågade. Men jag tror nu efter att ha fått östrogentillskott vid 4 ÄD att jag haft brist. Direkt när jag började ta östrogen "kände jag igen" mitt underliv. Har alltid varit ganska fuktigt men det har avtagit de senaste åren men nu var det likadant. Jag tror det är viktigt att ha koll på sina östrogenvärden, inte bara tjocklek på slemhinna. Och jag är inte i klimakteriet än för har regelbunden mens och kännbar ÄL varje månad.

Fick reda på häromdagen att Stork bara rekommenderar progesteron tom positivt test. Tycker det låter mycket märkligt. Här tänker fortsättas med progesteron tom v. 12!

Underbart HRE! Grattis!!! Jag har ju med känt av annorlunda där ner mkt torrare, samt inte lika tjock slemmhinna därav jag vill testa proygnon nu naturlig cykel... Vet dock inte när jag ska börja, hur mkt jag ska ta?

Hoppas någon el du kan rekommendera ngt ? Har nyss gjort hysto o LAP vill ju gärna försöka naturligt i anslutning till det:)!

Jag självmedicinerar som du säkert förstår med proygnong.... Progesteron har jag och kört med det regelbundet men får ändå spottings och kort lutealfas därav jag gärna vill komplettera med Proygnon!

Hoppas någon el du kan räta ut mina frågetecken när läkarna bara skyller på mina dåliga ägg!

Kram, kram
  • lill111
    Redan47 skrev 2015-03-21 12:56:42 följande:

Inför transfer ÄD- är 6mg östrogen vanlig dos med start cd 2-3. Gör VUL dag8, KontrollerA slemhinna och justera östrogenet uppåt om det behövs.

Tack redan, kör naturligt denna cykel och hade äl igår, när tror du jag kan starta proygnon behandling?
  • lill111

Hej! Är det någon som har en burk levaxin över som vill sälja? Behöver akut? Hoppas, hoppas;)!

• lill111
    HRE skrev 2015-03-31 15:48:33 följande:

Åh, jag måste dela med mig av min lycka! Var på första UL idag och såg två tickande hjärtan! Helt magiskt! Jag är alldeles varm i kroppen fortfarande! Allt såg bra ut och läkaren och jag bestämde att det är en av varje;.)

De var små, 2.0 och 2.3 mm så hon bedömde det mer som att jag är i v 5 + något, alltså v. 6 då om jag fattar rätt istället för 6.2, v 7 som jag räknat. Men det kan kvitta för jag är lycklig;.)

Sen tyckte hon väl sådär om alla mina mediciner men jag hade inte förväntat mig annat;.)

Underbart??????vad gjorde ni denna gång? Äd? Och isf vart? Immunmedicier antar jag? Tar gärna emot alla tips... Håller på att ge upp nämligen.... Kraaam
  • lill111
    HRE skrev 2015-03-31 18:46:38 följande:

Lill111, ge inte upp. Detta var mitt 4:e ÄD, sen har jag gjort 6 vanliga IVF innan.

Men jag kan säga att jag hade inte blivit gravid utan alla dessa mediciner - då hade det ju hänt vid de andra ÄD.

IL tror jag är superviktigt, jag har nog tagit några fler än jag behövt. Som jag sagt innan - boka in många fler än Dr. D. först ordinerar. Han är ju rätt optimistisk med hur bokning och dropp går till.

Sen gjorde jag hysto nu någon månad innan, tar Neupogen, har även sköljt med Neupogen. Tar så klart även kortison, Trobmyl och Fragmin.

Dessutom så sa både min akupunktör och akupunktören jag gick till precis innan återföringen att min kropp var i gott skick. Det har den inte varit innan... kraftig energibrist.

Så förbered kroppen så gott du kan - ta det lugnt med jobb och allt annat. Fokusera på att må bra, lyssna på avslappning varje dag och gör bara sånt du mår bra av. Gå hos en akupunktör du tror på. Och tro på dig själv och din kropp.

Boka in massor med dropp och bered dig på att ta många. Köp hem många dropp så de inte tar slut - det hände mig mitt förra försök.

Se till att du har en läkare som kan skriva ut medicin (inte det lättaste... ).

Och låt ingen läkare bara skylla på äggen... det är bullshit. Det här är de två "sämsta" äggen och båda har fastnat. Jag är rätt säker på att mina också varit bra om jag fått rätt immunbehandling.

De senaste tre ÄD har jag gjort i London, på CRM. De är ok och jobbar med immunbehandling men har hela tiden hävdat att  jag inte har de problemen utan skyllt på äggen. Det är jag ganska tjurig för måste jag säga. Dessutom är de snordyra! Har väl lagt en 150 000 där nu.

Hade jag inte fått ägg från min syster skulle jag gjort ÄD hos Dr. D. Nog för att det kan dröja innan man får svar ibland men utan hans immunbehandling hade det inte gått. Och kollar man på priset så tycker jag han tar mycket rimligt betalt. Nu fick jag en faktura på 450 Euro för graviditetssupport och det är ju ingenting jämfört med vad CRM tagit för vad de gjort. Tycker inte heller hyston eller något annat varit dyrt.

Har tidigare gjort priming på CFC i Köpenhamn och det kostar 4000 danska....

Så ge absolut inte upp!

Tack snälla du för bra tankar och saker att tänka på:) tror jag är för stressad, har sååå svårt att koppla av både fr jobb samt denna panik o h stress över att inte bli gravid:(

4: de året nu med syskonförsök... Kört immunbehandling vid ca 4-5 tillfällen... Dock inte neopugen, kan dr D skriva ut det? När bör man lägga till det? Gjort hysto o LAP precis så försöker naturligt nu, gjort en ivf. Överväger ÄD snart och kör då hos dr D...

Är så svårt detta har nu fokuserat på bra mat och ingen alkohol och tränat jättemkt inför ivf försök i juni...

Stressen är nog största boven....ska nog koppla på akupunktur igen..., tacksam för svar;)!!! Kram o jättegrattis igen, ger hopp!!
  • lill111
    TWH skrev 2015-03-31 17:35:05 följande:

Lill111, jag har levaxin men behöver knapra själv också. Du kan få akut om du kan fixa tabl senare? Typ om en mån?

Åh, vad gullig du är:)!! Har några kvar, dock vet jag ej när jag hittar en ny läkare som kan skriva ut till mig så det är bäst du behåller dina! Men jättetack ändå;) kraaam
  • lill111
    Cathy skrev 2015-04-01 08:38:19 följande:

HRE; grattis till dubbelgraviditet!! Härligt!

lill; jag kan säga att jag blev gravid först när jag la av med allt som skapade stress (även hård träning är inte bra). Stressen påverkar alla dina hormoner, kan hämna äl, påverkar sköldkörtel och binjurar och andra endokrina körtlar.

Tack cathy, hur tränade du? Jag får väl byta jobb helt enkelt:( inte lätt detta...kanske ska sjukskriva mig...? Om det går... Tack för pepp!!
  • lill111

Hej alla! Ska till Cypern vet ni om man kan köpa oralt progesteron där? Har glömt av vade det heter men börjar på utro ngt?? Vill så gärna komma över det!

Sedan en annan fråga vad kostar ÄD hos dr D? Vi funderar på det nu till hösten, verkar som mina ägg givit upp:((( kraam

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!