• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Cathy skrev 2014-05-07 18:29:15 följande:
    lill; mitt tsh gick plötsligt upp när jag gjorde inseminationer (innan alla ivfer) med hormoner och har sedan dess tagit levaxin. 75 mikrogram. Ja, zink kan hjälpa mot geografisk tunga men botar ju inte den eftersom det är en autoimmun åkomma. Har inte hört om nån koppling till högt hb. Här köpte jag uniqinolen www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/produc...

Tack åter tack för kloka tankar!!

Nu till mina funderingar då - jag ska inte göra någon ny IVF förrän jag stabiliserat mina cykler - tror inte det är bra att köra på, med tanke på hur min kropp reagerat nu - blött nu i 14 dagar från ÄL har aldrig hänt innan - mensen kom igår...

Nu till min kommande plan: Prasteron, Melatonin, Levaxin och Pravidel...

Eller ska jag först testa med bara Pravidel och Levaxin? För att se om min cykel blir bättre??

Hur hade ni gjort med Kortisonet? kört en lite dos varje dag?

Tack för länken och att ni ger mig råd i denna djungel....
  • lill111
    Zinfandel skrev 2014-05-11 16:38:04 följande:
    Jag har Q10 Ubiquinol om någon önskar!
    Jag köper dem gärna:)
  • lill111
    Solkattan skrev 2014-05-14 12:56:03 följande:
    Kollade mitt gamla excelark nu från Dr D. Och ni har rätt Hb är inte med där. Men det finns visst med som standard på det stället jag tar FBC.  Därav att jag trodde att det var med tidigare... Snartlycklig: Så här ser min plan ut: Om jag inte räknar helt galet så kommer min mens komma runt den 25-26 maj. *Då ska jag starta med ett intralipid dropp. (jag tänkte hoppa över FBC som han skriver att jag möjligen kan ta förre behandlingsstart). *Sen är det blodprov (FBC -blodstatus med diff.) samt E2 (estradiol) ca en vecka efter droppet. (runt den 2-3 juni) * 2:a IL-droppet (är helt beroende av föregående FBC) * 3:e IL-droppet (1-2 dagar innan återföring) Samma dag ska jag även ta FBC samt progesteron och E2. (ca vecka 24 ?) * En dag efter återföringen ska nytt FBC tas. (ca v 24?)   Så sammantaget:  2 ev. 3 dropp och 3 st FCB och 2 st E2 och 1 st progesteron prov. (samt ett Beta HCG runt 14 dagar efter återföring). Pred start andra dagen med progynon 5mg. Höja till 10 mg på dag 10. Sen till 20 mg två dagar innan FET. (Hade 15 mg förra försöket så där har han kanske höjt lite för min del...? kanske inte enligt standard) Fragmin 5000 (1st på morgonen?) och trombyl (en st på lunch) en dag innan FET. Plus dvitamin och fishoil. Hoppas du hängde med..! (kanske lite rörigt...)

Jag vill med ha progynon, hur får du det och varför?? Har DrD rek? Kram
  • lill111

Hej hopp girls!! Nu har jag kört igång Pravidel och Levaxin - jag väntar en månad med DHEA, vill se vilken effekt dessa två ger.

Hörrni, kan det vara så att Levaxinet ger resultat snabbt - känner mig mkt piggar nu bara på tre dagar??

Inte kännt sug efter mina koffeintabletter - är såå glad för det:) Tar endas tre om dagen nu, motsvara ju tre koppar kaffe...härligt...

Några andra som kännt av Levaxin så kvikt??

Kram alla!!!

• lill111
    Angel00 skrev 2014-05-16 22:22:27 följande:
    Jag vill tacka alla er på forumet för ert stöd och insiktsfulla råd. Nu är jag äntligen mamma till världens sötaste prinsessa.
    5års väntan, försök och misslyckanden är äntligen över tack vare er och insiktsfulla DrD. :D

Åhhhh, stoooort grattis, helt underbart!!! Bamse kraaaaam
  • lill111
    Solkattan skrev 2014-05-19 12:44:56 följande:
    Denna vecka har börjat bättre...
    Var på apoteket och fick ut 5 st IL-påsar a´ 200 ml som jag "beställde" förra veckan... :).
    Nu är det bara resten av planeringen kvar. Imorgon ska jag prata med min hemmagynekolog för att få ut progynon och lutinus inför hormonstimulerade återföringen (FET) samt boka VUL.
    Står verkligen i valet o kvalet. Ska jag fråga henne om FBC/e2/progesteron proverna..??
    Gör jag det så kanske hon "skvallrar" till överläkaren där jag gör IVF. Och han är visst strängt emot ALLT vad immunsupport är. Alltså han kan helt sonika säga att jag inte får komma o sätta tillbaks ägg om jag mixtrar med annat vid sidan av... :(.
    Hur är tystnadsplikten emellan läkare...? kan jag få min hemmaläkare att hålla tyst..? Båda är ju egentligen "behandlade" läkare..
    Annars är min enda utväg att köpa remisser på werlabs. Eller åka till Stockholm. Känns så himla absurt... behöva åka 30 eller 60 mil för ett blodprov... :(.
    Egentligen skulle jag ta ledigt från jobbet o flytta till Stockholm en vecka eller två. Kommer kosta multum med resorna...
    Det finns inte NÅGON härinne som jag tipsa om läkare nära Karlstad (alltså närmare än Stockholm) som kan hjälpa till med FBC..??
    Hej - måste bara fråga om Progynon - varför får du det??  Har du tagit prover - jag frågade men fick inte det...tror att jag behöver bygga upp min slemhinna - den har tagit stryk av alla hormoner - för visst är det östrogen???

Kan tyvärr inte hjälpa dig med fbc:( Har bekynmmer sjäv knappt så min gyn gör det....

Hoppas att det löser sig - kram, kram!
  • lill111

Hej!!! Måste bara dela med mig, hihi, helt galet detta!! Vet inte vad, men så här pigg och stark har jag inte kännt mig på över två år!!

Har ju börjat medicinera med Levaxin, en pyttedos 25 microgram och Pravidel 2,5 mg - ska bli mkt intressant och se hur mina spottings beter sig denna månad - men alltstå, kan verkligen Levaxinet göra så stor skillnaf - mår ju prima ballerina - eftersom jag har sådan energi - inget koffein sug alls - vilket är sååå skönt!!

Ville bara dela med mig om att jag tror man kan lida av Sköldsköttelsbesvär trots att TSH ligger inom refvärdet - men det vet ni ju alla kloka här inne - ja, ja, nu återstår att se om det finns några ägg kvar där inne - tänker inte göra någon ny IVF - har aldrig varit så sjuk som efter den  - blir det inget naturligt snart så blir det ÄD - vägrar göra IVF igen -. var oerhört stressande tyckte jag samt att min kropp gick fullständigt i spinn, men usla cyklar osv - hoppas på stabilitet nu!!

Nu kämpar vi på här tjejer - som sagt ville bara dela med mig av min upplevelse...

SL - tänker på dig och hoppas verkligen allt går vägen nu - attans vilken kämparglöd:)

Stooor kram till er alla här inne - tur jag har er!!

• lill111

Hejhopp tjejer...

Vad tror ni om att kombinera Prasteron, Levaxin och Pravidel?

Har kört Pravidel och Levaxin nu tre veckor - inte blev jag av med mina jääääkla spottings - åhhh, blir tokig på dem, vad göra???

• lill111
    Snart lycklig skrev 2014-06-01 18:22:19 följande:
    Tack också för lyckönskningar pink lily, Cathy, Holly och trex!! Kramar.

Håller allt för vad tygen håller - nu ska det bara gå:))) Stor kram från mig!!
  • lill111
    Snart lycklig skrev 2014-06-05 08:29:13 följande:

Tack och jag hoppas verkligen du har rätt! Likaså che's fina kommentar "tänk att en av dem blir min bebis"! Ni är alla så gulliga som engagerar er! Tack! Nu är det ju lite nervöst igen. 11:00 ska jag vara på kliniken och då kanske jag får veta hur många som klarat sig till 3-dagars (typ 8 celler). D sa att på dag 3 byter de vätska när man odlar vidare till 5-dagars blastocyster. Sedan tittar man inte på dem förrän på dag 5, lördag. Hoppas han inte ör stressad, för jag har naturligtvis några frågor (igen). Nu behöver jag era tummar igen, för de verkar hjälpa! Kram. (Idag är det sol, så em blir på stranden.)

Heja, heja :))) så underbart med mååånga ägg SL!!! Kommer gå galant nu kl 11, tummar o tår hålls::)) Stor kram!!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!