Solkattan skrev 2014-05-19 12:44:56 följande:
Denna vecka har börjat bättre...
Var på apoteket och fick ut 5 st IL-påsar a´ 200 ml som jag "beställde" förra veckan... :).
Nu är det bara resten av planeringen kvar. Imorgon ska jag prata med min hemmagynekolog för att få ut progynon och lutinus inför hormonstimulerade återföringen (FET) samt boka VUL.
Står verkligen i valet o kvalet. Ska jag fråga henne om FBC/e2/progesteron proverna..??
Gör jag det så kanske hon "skvallrar" till överläkaren där jag gör IVF. Och han är visst strängt emot ALLT vad immunsupport är. Alltså han kan helt sonika säga att jag inte får komma o sätta tillbaks ägg om jag mixtrar med annat vid sidan av... :(.
Hur är tystnadsplikten emellan läkare...? kan jag få min hemmaläkare att hålla tyst..? Båda är ju egentligen "behandlade" läkare..
Annars är min enda utväg att köpa remisser på werlabs. Eller åka till Stockholm. Känns så himla absurt... behöva åka 30 eller 60 mil för ett blodprov... :(.
Egentligen skulle jag ta ledigt från jobbet o flytta till Stockholm en vecka eller två. Kommer kosta multum med resorna...
Det finns inte NÅGON härinne som jag tipsa om läkare nära Karlstad (alltså närmare än Stockholm) som kan hjälpa till med FBC..??
Hej - måste bara fråga om Progynon - varför får du det?? Har du tagit prover - jag frågade men fick inte det...tror att jag behöver bygga upp min slemhinna - den har tagit stryk av alla hormoner - för visst är det östrogen???
Kan tyvärr inte hjälpa dig med fbc:( Har bekynmmer sjäv knappt så min gyn gör det....
Hoppas att det löser sig - kram, kram!