• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Angel00 skrev 2014-04-13 09:36:59 följande:
    Skillnaden mellan menopur och gonal-F är hur kroppen svarar. Och det är mycket olika från person till person. Det är något som din fertilitetsläkare vet. om du svarar mycket dåligt på ett preparat kan du byta till det andra för att se om du får fler blåsor och kanske inte behöver samma höga dos.
    Tex. Jag svarade knappt något alls på gonal, däremot gick det bättre med menopur. Östadiol proverna hjälper även de till för att se hur kroppen svarar under stimmuleringen.

Mmmm, tack - jag svarade inte särskilt bra på goanl-f, fem blåsor och fem ägg bara ett klarade sig...

menopur vill jag ha nästa gång - undrar om jag ska vänta en månad här nu innan vi kör igen och testa liten dos DHEA och melatonin q 10...

Fick du prastoran utskrivet av läkare?
  • lill111
    Angel00 skrev 2014-04-13 09:53:20 följande:
    Ja, jag fick prasteron av läkare i Sverige. Om jag inte minns fel var det min Gyn.

Hur lyckades du få det utskrivet?? Härligt att höra v 34, underbart!!
  • lill111
    Angel00 skrev 2014-04-13 09:51:36 följande:
    Jepp, har tnf-alfa och nk celler som spökar. 40 år och gravid i vecka 34. :)
    Blev gravid vid sista Ivfen där vi körde med immunstöd. Tog melatonin och prasteron i 3,5 månader innan över sommaren och tog även kortison, trombyl under stimulering. Fragmin lades till efter transfer. Plus ett antal IL ^^

Ok, var det första gången med immunstöd? Jag tappar ju hoppet här, med anledning av att jag fick ett toppembryo tillbaka samt att jag nu körde full immunstöd?

Därav jag undrar vad fanken är felet???

Blir gaaalen....
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-04-13 09:53:29 följande:

Trodde dessa blodprov var standard vid ivf, men så verkar det inte vara då :(
    Var ju någon i tråden som skrev att hennes klinik kollat både östrogen och progesteron efter ÄD och sagt att hon haft för låga nivåer för att det skulle funka, så på vissa ställen verkar de ju väldigt noga med just hormonnivåerna.

Kändes som att jag testade alla preparat som fanns efter vår andra misslyckade ivf. Köpte dhea när jag var i USA och melatonin beställde jag från Swanson. Märkte inga biverkningar, mer än att jag efter ett par månader fick raka benen lite oftare ;) Var ständigt utvilad när jag tog Melatonin då de gav otroligt bra sömn. Gjorde en ivf på hösten och fick fram 5 fina blåsor som alla innehöll mogna ägg som befruktades. Vet inte om detta var tack vare preparaten eller att korta protokollet var bättre för mig med lågt amh, men bättre skörd har vi aldrig haft. Nu slutade ju alla ägg dela sig på dag tre så det blev inget ET ändå. La efter det misslyckandet ner alla preparat fram tills nu när jag påbörjat immunsupport, men nu följer jag bara Ds ordination så jag tar varken dhea eller melatonin.

Och visst kan man bli galen på sina spottings! Själv har jag haft spottings blandat med lätta blödningar i 10 dagar nu. Började med vad jag tror var en nidblödning 6 dagar efter äl men då spottingsen fortsatte har jag väntat på mensen. Har ju som du vet ofta spottings både före och efter mens men inte så här långt innan mens. Nu har spottingsen dessutom blivit blötare och jag har haft molvärk, kramper, ryggvärk och varit yr och illamående men fortfarande ingen mens. Kan förstås försenas av progesteronet jag tar. Gjorde ett gravtest för några dagar sen som var negativt så jag är troligtvis inte gravid. Men då måste årets mens vara på gång för jag har aldrig mått så här konstigt tidigare. Jag som aldrig haft pms i hela mitt liv grinade hela fredagen helt utan anledning. Känns verkligen som att min kropp gör allt för att jag inte ska förstå mig på den. Men jag har iaf koll på vissa av mina hormonnivåer och det ger ju viss vägledning, så jag tycker som Zin att du ska försöka få ta lite hormonprover. Styrkekramar!
    Ja, jag är besviken på min klinik och min gyn där vi betalar massor av pengar och då givetvis trodde jag i min enfald att prover skulle tas - men de menade på att det inte behövdes??

Blir såå förbannad!!

Klart jag måste mäta mina hormoner under sprutperioden, eller??

De vill bara spara pengar, blir tokig!!

Du har precis som jag spottingsoftast 6 dagar efter äl och sedan fram till mens - det är inte normalt, blir gaaalen på detta, att ingen jäkel kan ta detta på allvar??

Kan det ändå vara östrogenbrist - jag har ju bra prolaktin???

Får be de kolla hormonerna då - precis som du säger min kropp gör allt för att jag inte ska förstå den--

Körde ju nu med full immunbehandlig ett toppembryo i mig, men änmda misslycks man...suck o stöööön, orkar snart inte jaga mer - nu finns ju ett steg till melatonin o dhea, och vad är nästa jo, neopegen som jag är livrädd för att testa - men det kanske är det som behövs för att mitt tnf-a är för högt - lär ju inte bli lägre av ivf-mediciner....

Usch, mår inget vidare nu igen - tack för att jag får ventiliera - bara ni som föästår mig...kraaam
  • lill111
    Solen76 skrev 2014-04-13 12:54:53 följande:
    Är det någon som har haft resultat som mig eller som kan något om min värden? Detta är värden som ligger utanför referensvärdet. Dr D ska ringa på onsdag men orkar inte vänta. Mitt värde. Intervall %CD 19 19,8 2-12 %CD 19+cells,CD5+ 16,9 5-10 TNF-a:IL-10 (CD3+CD4+) 35,4 13,6- 30,6 Tänker på er alla här inne och hoppas på att våra drömmar blir verklighet

jag har tnf-a på 35,1....

och det är inte bra enligt dr d...tyvärr...
  • lill111
    Cathy skrev 2014-04-13 18:16:54 följande:
    Angel; är bara lite nyfiken - hur högt tnf hade du? För det fick du sänkt med 'bara' IL, du tog inte Humira e.dyl?

Är det inte vanligt att tnf bara kan sänkas med IL??

Blir sååå jäkla orolig här, då mitt tnf-a är på 35,1, vill verkligen inte medicinera med humira....men kanske måste det??

Blää, denna djungel, visst är det så at tnf ofta höjs av alla ivf-mediciner med dessutom??

• lill111
    Cathy skrev 2014-04-13 18:57:54 följande:
    lill; ledsen att det inte funkade för dig nu Du har väldigt högt tnf vet inte om IL är nog, du kanske behöver Humira. Har inte Dr D föreslagit Humira? Kram på dig

Usch, nu blir jag ännu mer nervös!!! Trodde inte det var såå högt - dr d har inte pratat om humira, men har läst själv om det för oss med tnf-a...fyy, vad ledsen jag blir - då är det väl ingen idé att köra ivf tills jag fått ner mitt tnf-a??? Fattar varför dr d inte sagt något om det??

Paniiik, referensintervallet är ju 13,2-30,6...

Vet ju att Che hade runt 40 i tnf-a...
  • lill111
    Angel00 skrev 2014-04-13 19:17:44 följande:

Tack Sötnos. :)
    Jo, jag tog två IL innan transfer och ett på dagen vid transfer. Sedan blev det ett i veckan tom v12. Väldigt svajiga veckor. Immunangrepp och blödningar.

Var det dr d som ordinerade två IL innan ET??

Hur ofta gjorde du FBC??

Jag hade veckan innan jag var hos dr d fått missfall, vet inte om det kan spela in värdet på tvf-a??

Vad tror ni,,,??

• lill111
    Ingrid1989 skrev 2014-04-13 18:07:03 följande:
    Våra hemmaförsök efter den avbrutna behandlingen gick åt skogen sa grav.testet imorse. Hjärtat i bitar igen och hoppet om att lyckas själv totaldog. Att det ska vara så jobbigt :(

Kraaam Ingrid!! Då är vi två brustna hjärtan - tror jag ger upp snart - har för många hinder känner jag...usch!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!