• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2014-02-06 09:32:22 följande:

Det är ju jättebra, om nu Mina kan tänka sig att fortsätta skicka, och även till fler framöver. Vad fick du för respons av henne när du bad om hjälp?

Jag var desperat eftersom ingen vårdinstans ville ge mig droppet och åka till Sthlm finns inte på kartan 50 mil enkel väg...och dessutom betala 700 spänn per droppsättning - nu har jag ju tack och lov en vän som på ett mkt smidigt sätt kan hjälpa mig som är ssk, så det är ju toppen...

Så jag desperat skrev att jag behövde köpa uppsättningar så jag kunde få behandling enligt plan och det var inga bekymmer  - betalade som sagt ca 300 kr med frakt...och jag hoppas att hon även framgent kan skicka....det är nog inga bekymmer...Hoppas jag....
  • lill111

Hej igen - ett tag sedan jag skrev nu! Beklargar Ninacamilla och Curly, vi har ju följt varandra ett tag nu  -tyvärr! Men gött och se att svenst sjkuvård har så feeel som du säger...

Det är väl bara försöka igen....jag är väldigt nere för tillfället, börjar ge upp hoppet - nu - har nu kört immunsupport fyra månader blir inte gravid så det är samma med mig Viila, jag som blev det ganska lätt innan, är det åldern som spökar tro??

Gjorde Hysto i februari, den var UA enligt min gyn . inga polyper och fina gropar i livmodern som han uttryckte det!

Men inte fasen blir jag av med mina spottings har bara blivit värre, ätit AC nu hela fyra månader enligt DR D ska jag ta varje dag- VARFÖR blir jag inte av med mina spottings, prolaktin, progesteron är bra ju??

Har taqgit blodprov och visar på ÄL, trodde kanske att spottingens berodde på svag äl??

Vet snart inte vad jag ska göra kan det vara mitt TNF-alpa tro, värde på 35, kanske behöver Humira, inte direkt sugen på det.

Nu ska vi påbörja IVF, med tanke på min ålder och att jag inte blir gravid - usch, inte sugen på det heller känner jag - men vad gör man inte...

Har noterat ett mönster nu de sista månaderna - får en liten blödning dagen efter positivt äl och som mensvärk, är ju inte normalt antar jag? Sedan drar spottingens igång 7 dagar efter fram till mens - jag blir gaaalen - hur har ni andra det som har spottingas??

Dessutom har min gyn tagit handen ifrån mig gällande FBC nu, så tar tacksamt emot tips på hur ni andra gör med det?

Jag har noterat att de som fått upprepade Mf/ma fått pregnylspruta, varför har jag inte blivit erbjuden det??

Någon annan??

• lill111
    Juliette F skrev 2014-03-13 11:43:05 följande:
    Gjorde du din hysteroskopi på Serum i Aten?

Hej, nej gjorde den hos min privata gyn i sverige!
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-03-13 11:28:29 följande:

När jag har spottings så har jag exakt som dig. Har aldrig hört om någon annan som har spottings och smärta runt ÄL, men då är vi två iaf :)
    Jag har också spottings ibland vid samlag. Nu var det länge sen jag hade några spottings att tala om (peppar peppar) då det blivit bättre när vi slutat med ivf, fått ner prolaktinet och när jag smörjer med progesteronkräm efter ägglossning. Har nu istället problem med utebliven ägglossning. Så jag har egentilgen varken kunskap eller råd att dela med mig av när det gäller spottings, men det kanske tröstar lite att du inte är ensam.
    Hej tack kära Z86 för fint svar - ja, vet att vi diskuterat detta tidigare om spottings - dr d var övertygad om att jag skulle bli av med mina med AC, men inte....sedanhar jag iofs denna månad bara varit sporadisk men ändå!

Har aldrig haft det vid samlag dock utan bara nu - har även mensvärk EN vecka före mens, detta ÄR INTE normalt! Kort lutealfas, antar jag - vad detta nu betyder - finns ju inte en chans att ett ägg ska utvecklas på endast 6 dagar!! eller hur, men det kanske löser sig när vi nu ska köra IVF - vad tror du som har erfarenhet av IVF - då odlas ju ägget utanför kroppen! Tack rara igen!
  • lill111
    AaFT skrev 2014-03-13 11:35:12 följande:
    Zwillinge86 å Lill111: nä vi e tre... Flört trodde jag va ensam...

Aha, hur och när har dina yttrat sig? AaFT, visst är du gravid nu?? IVF?? tack för svar!
  • lill111

Funderar på att byta gyn - någon som har bra tips på ngn inovativ gyn i gbg?? Tar tacksamt emot!

Ska göra IVF Fertilitetscentrum gbg - någon som är där??

• lill111
    AaFT skrev 2014-03-13 13:54:29 följande:

Jag har blödningar (spottings) allt från nån dag innan ÄL... vid ÄL och sen kan det fortsätta några dagar eller ända fram till mens... väldigt olika... <br> <br>

Nä... tyvärr är jag inte gravid... å ja... vi kör IVF... i DK numera å tidigare på Carlanderska (fertilitetscentrum) Gbg....

Hej igen, har du fått ngn förklaring till varför? Mina började efter mitt 4;de mf - har aldrig haft det innan - min gyn föreslog P-piller, men vet inte om jag vågar, eftersom jag är 39 år, inte tiden på min sida direkt, flääämt - kanske att IVF avhjälper det??

Har du testat ngt preparat mer än AC?

Vi är nu i startgroparna med IVF calanderska i GBG, din erfarenhet därifrån?

Har du immunterapi, ska man berätta för dem i Gbg??
  • lill111
    AaFT skrev 2014-03-13 17:37:58 följande:

Nä, jag har inte fått förklaring... har sedan 14 års ålder haft massa blödningar mellan mensen.... blev satt på P-piller... när jag tränar så får jag blödningar... vid ÄL så får jag blödningar... osv.

Har testat massa mediciner... men jag tror mer på AC... speciellt mitt humör som är mer stabilt nu...

Min erfarenhet var bra från början på Carlanderska, men nu har jag bytt å mår mycket bättre å det känns som om jag får en helt annan IVF behandling, även om den e samma... 

(bara mina ÄP i DK är "gudomliga" (trots smärtor...) nu i jämförelse... fast de kanske e olika från person till person)

Nej, jag hade inte berättat för jag vet att de e emot det... jo, jag försökte... men de trodde inte på det...

fast det e snart ett år sen (i maj) jag var där... så visst, hoppas kan man ju... att de ändrat uppfattning å är mer mogna för "nyheter" nu! Glad

Ok, tusen tack för svar - får jag fråga hur gammal du är? Usch, blir osäker på Calanderska nu - bläää, vill verkligen inte, vad är det som gör att du mår bättre nu?? - har ni barn sedan tidigare? det har vi en son som kom till utan bekymmer - normalt! Hur många IVFer har ni gjort - många frågor här nu - tycker du det är värt att pröva P-piller?
    Vet du om det är så om man har barn innan att man har större chans att lyckas med IVF har hört ngt om detta??
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!