-
Åhhh, Ninnin - lider så med dig - men förstår dig verkligen - vårt förhållande har varit på g flera ggr med - ett under att vi klarat det. Har ju följt dig nu i över två år när jag hängt här och du har funnits med i mina tankar hela tiden - kan inte göra annat än beklaga...hoppas som sagt att du finner lyckan i framtiden. Stor varm kram till dig!!Ninninn skrev 2013-12-02 08:19:10 följande:Precis som Stumpan81 så försvinner ja nu från denna tråden. Även mitt förhållande har gått åt skogen. Efter 5 års kämpande och 9 missfall så orkar jag inte längre. Ja har tappat bort mig själv totalt i allt detta. Vi har inte fått känna efter vad man egentligen har för känslor till varandra för de enda vi har gjort är att försöka skaffa ett barn, ja har varit konstant gravid i flera års tid men nu orkar jag inte längre. De sägs ju att de finns en mening med ALLT och då är det väl meningen att vi inte ska leva tillsammans och få ett barn. Ja kan inte fatta att detta har hänt, ja trodde vi va dom starka som höll ihop trotts allt detta kämpandet men nu har de tagit stopp och de är så ledsamt. Ja hoppas att alla i denna tråden kommer lyckad få sina efterlängtade barn. Lycka till kram från mig
-
Ninninn skrev 2013-12-02 08:19:10 följande:Precis som Stumpan81 så försvinner ja nu från denna tråden. Även mitt förhållande har gått åt skogen. Efter 5 års kämpande och 9 missfall så orkar jag inte längre. Ja har tappat bort mig själv totalt i allt detta. Vi har inte fått känna efter vad man egentligen har för känslor till varandra för de enda vi har gjort är att försöka skaffa ett barn, ja har varit konstant gravid i flera års tid men nu orkar jag inte längre. De sägs ju att de finns en mening med ALLT och då är det väl meningen att vi inte ska leva tillsammans och få ett barn. Ja kan inte fatta att detta har hänt, ja trodde vi va dom starka som höll ihop trotts allt detta kämpandet men nu har de tagit stopp och de är så ledsamt. Ja hoppas att alla i denna tråden kommer lyckad få sina efterlängtade barn. Lycka till kram från mig
Som sagt - hade vi inte haft vår son, så lär vi inte heller varit tillsammans idag....det är jag övertygad om...stor kram till dig igen....det är så jäkla orättvist detta - finner inga ord....kram igen Ninninn... -
Måste bara bolla med er kloka kvinnor här inne - har haft min bästa cykel på två år!!! Alltså bara, endast två dagar med spottings - kan inte fatta att det är sant!!!
Det tråkiga var ju då att jag fick mens, men ja, ja...cykeln är ju toppen om man jämför med de tidigare!!
Nu undrar jag då såklart om det är immunmedicinerna som stöttar min kropp tro?? Har mått ofantligt bra sedan jag började med kortisonet - helt galet glad och pigg och en toppenfin äl dessutom:))
Jag tog bara ett IL denna cykel för dr d skrev att jag skulle meddela så fort jag ev fick plus på stickan...nu undrar jag hur många IL ni tagit INNAN ev ett plus, jag har tagit endast ett...tog FBC innan IL dag 10, tog IL dag 15 och ett nytt FBC dag 22....startade med 10 mg pred dag 22....samt fragmin....spännande det händer ju grejer helt klart med kroppen - dessutom tränar jag ju en del känner att jag har massor med energi...så härligt bara det liksom....
Har ju då även kört AC och lite progesteron...hela cykeln detta är andra månaden jag är inne på med AC....
tacksam för input! -
aylak skrev 2013-12-02 20:26:40 följande:Härlig lill! Vad glad jag blir! Jag har fått 3 IL innan plus (har inte plussat), i båda cyklerna vi försökt med dr Ds medicinering. Dag 14, dag 21 och dag 26. Samt Dag 14, dag 22 och dag 25. Mina leukocyter steg ngt och jag fick liknande känningar som jag fick vid vår ivf... och då blev det fart på dr D. Jag har också liknande CFS och får 200 ml varje gång - så jag får behandlingen av dubbla anledningar.
Tack Aylak! Tog du Fbc efter varje IL och skickade resultat till dr d? Jag hoppas dr d tittade noga på mitt senaste Fbc efter IL....men det får man väl lita på....funderade starkt påkom jag skulle tagit en ny påse ändå...ja, ja...nu är det ju bara invänta nästa äl... Denna strävan....hoppas att allt är bra med dig och att ni snart är på g igen ....är det IVF för er nu igen?? Kram och tack för svar!! -
Snart lycklig skrev 2013-12-02 20:27:57 följande:Lill, vad skönt att spottings minskat. Tror der är AC. Du har väl inte tagit progesteron hela månaden? Jag hade för några år sedan spottings innan mens vid hemmaförsöken, sedan har de avtagit och jag vet ju inte heller exakt varför, men tror det var AC och Fertile XX. Mår också sååå mkt bättre med kortison.
Haha, typiskt mig, alltid bråttom, nä progesteron fr.o.m. Cd 18 bara lite, japp, tror helt klart på AC med, men hur länge ska man äta AC tro? Hur länge åt du? Vad spännande för er nu fram över...ska bli mkt intressant att följa....känner på mig att det kommer gå bra för er.... Ja, känner att min kropp mår prima med kortison....inga nattsvettningar över huvudtaget....underbart.... Tack rara för svar! Kram, kram! -
aylak skrev 2013-12-01 21:09:13 följande:Tack leah! Fick besvär förra månaden också, men inte så här - ser helt sönderslagen ut. Bara några dagar kvar den här omgången (om det inte blir plus förstås) men jag vågar inte sluta med dem än. Har dr D sagt något till dig om Fragmin är absolut nödvändigt eller om man kan öka Trombyl eller göra på något annat sätt?? - för det här håller inte. Vi kör ju "spontana" försök, och blåmärken hinner knappt blekna innan det är dags igen.
Jag är med helt superblå på magen....inget kul....började med sprutorna på cd 22.... -
Maxad skrev 2013-11-30 23:28:36 följande:Cathy tack. Ja till och med embryologerna var som sagt imponerade. På måndagen kunde de alltså inte göra ens ett urval av vilka embryon som skulle återföras om jag hade velat åka hem som planerat. Jag är glad och tacksam bara av resultatet och det räcker långt. Oerhört ödmjuk dock inför själva utfallet. Man vet ju aldrig förrän man vet och immunförsvaret har ju redan börjat agera. Håller med dig i detta, individuellt anpassade lågdoser måste bli en regel inför ivf:er! Skonsammare mot oss och bättre kvalitet. Annars är ju affärsverkssmheten kring ivfer inget annat än...ja, en broilerfabrik och vi är hönorna. :)
Fantastiskt!! Jättegrsttis!!! -
Ja, jag kan bara instämma!!! Är så arg och ledsen så vi funderar nu på att strunta i allt - fick nej idag på min VC nu när det var dags för mtt andra IL-dropp - chefen sade att de aldrig skulle hjälpt mig första gången heller...ja, vad säger man - deras argument var att de sysslar inte med fertilitetsbehandling- åhhhhhh jag bara kokar---
Vet ärligt inte vad jag ska göra....att åka till Gbg och betala 3 000 kr har vi verkligen inte råd med, måste då dessutom ta semester från jobbet.....Usch, vad ska vi göra???
Får paniiik snart
Jag har ju en väninna som är syrra hon kan sätta mitt dropp, men kan inte skaffa nål, pvk och koksalt....
Pust,
hur ska man orka...
Minh man funderar på om man kan köpa pvk och koksalt på nätet, det borde välgå
En annan tanke jag har är att mejla Dr d och be han skicka grejer - tror ni han gör det??? -
Var det läkare i gbg?Zwillinge86 skrev 2013-12-10 16:22:08 följande:
Undra om det var det här förbundet som min gyn pratade om vid vårt senaste försök. Då predikade hon om ett nätverk med ivf-läkare som försökte skapa nationella riktlinjer. Toppen utbrast jag som tänkte att det skulle leda till ytterligare landstingsnetslda försök i min region, men icke. Hon var inte intresserad av de frågorna utan menade att de kämpade för att få till att samtliga svenska gynekologer skulle sluta hjälpa som får behandling utomlands om den inte var likvärdig vår svenska och följde vårt regelverk. Alltså ingen hjälp med exempel vul till singlar eller omvandling av utländska recept. Hennes uppfattning var att sådan hjälp är att "förråda Sveriges höga krav och lagstiftning" vid fertilitets behandling. Helt galet surrealistiskt samtal. Hon var riktigt nöjd över detta arbete och blev helt chockade när jag upplyste henne om lagändringen kring utlandsvård. När hon gick i taket över att lagändringen gick emot vad nätverket försöker uppnå så valde vi att tacka för oss. Har inte tänkt att gå tillbaka till henne igen.... -
Där i står det att behandlande läkare ska vara delansvarig tillsammans med initierande läkare i utlandet....fast det gäller väl då att få med sig sin läkare här på det,....det hade ju jag men inte VC....