• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Bambi2 skrev 2013-12-10 20:11:00 följande:
    Om din väninna är syrra borde hon kunna få tag på en pvk! Det är den bästa lösningen! Det är nog svårare att hitta någon som sätter nålen, än att få tag på koksalt och pvk.

Grejen är att hon känner att hon inte kan plocka med sig saker hem, självklart vore det den bästa lösningen och jag vill absolut inte pressa henne till det, hon var tydlig med det att hon sätter det mer än gärna, men kan inte lösa alla sprutor, pvk, tejp osv - räknas ju som stöld - jag är glad att hon hjälper mig att sätta droppet - finns ju säkert på nätet - men vi ska mejla dr d ikväll och se om han kan skicka det till oss....känns som det är enda lösningen....känner mig sååå uppgiven:(((
  • lill111
    Bambi2 skrev 2013-12-10 20:27:44 följande:
    Ja, det borde gå att köpa över nätet eller få av er läkare i Aten. Jag lider med er och blir också så arg. Jag får IL för en annan sjukdom och det tar jag hemma och det är ju helt ofarligt, så det känns som ren elakhet av svenska läkare att ni inte skulle kunna få det.

Japp, det är så vansinningt fruktansvärt hela denna soppa - man vet inte vart man ska börja...

Det är väl hög tid att kontakta ngn journalist, typ Janne Josefsson, men jag orkar inte - orkar knappt att resa mig på dagarna  och det enda jag vill är ett barn nr 2 - har längtat nu snart tre år...när ska man ge up???

Pust och stööön...

Hoppas att allt går bra för dig - vad tar du IL för om jag får fråga?
  • lill111

Vad kan högt hb i våra sammanhang stå för....jag hade idag 154 det är ju jääätehögt - äter ju Ac kan det vara de tro??

• lill111
    aylak skrev 2013-12-11 11:35:48 följande:
    Å nej, vad ledsen jag blir att höra att de svenska fertilitetsläkarna tom gaddar ihop sig. Vilken arrogans, som om utländska fertilitetsläkare inte skulle kunna ha någon ny kunskap att bidra med...  Jävla skitvårdSverige!!
    Ja, det är vansinne - fick samtal nu från chefsläkaren i västra göraland tom och hon sa att ingen patient med behandlingplan från något annat land än den vård som erbjuds här i sverige kan få hjälp - jag blev så jäkla arg så jag vet inte vad - jag frågade hur de arbetar med aktuell forskning och då svarade hon att de gör de och hävdade att sverig ligger i framkant vad gäller upprepade mf.....omg, vart finns den forskningen????

Hon totalt sågade all forskning som bedrivits krin immunförsvaret och hävdade att de läkarna bara vill tjäna pengar - och att det finns inte vetenskapligt stöd för ec IL och fragmin, tvärt om, menade hon....

Jag frågade då vart den forkningen finns som säger att IL, fragmin och pred INTE  skulle stödja ev mf upprepade misslyckande vid IVF, då svarade hon inte.

Precis som någon annan här inne står denu igrepp att skriva nationella riktlinjer vad gäller eu-rörlighetslagen och där i står att den vård ska vara förenlig med svenska behandlingsmetoder och det är inte IL, fragmin pred osv----så då är eu-rörlighetslagen tandlös i våra fall, tyvärr...

det står att det land man tillhör kan erbjuda den vårdplan som initierats i ett annat eu-land, men man är inte skyldig och då väljer de inte att hjälpa mig med IL-sättning utan vilkar på att den inte är vetenskapligt förankrad.

Så jag ska nu beställa nålar och pvk på nätet och som tur är så har jag en väninna som är syrra och sätter droppet när jag vill...

känner bara att detta inte är klokt och att vi bör unisont få ihop snart och göra något!!

Min man skrev till Janne Josefsson igår får se vilket svar han får...

Snacka om kränkrning av individ detta.....helt jäkla gaaaalet!!!!
  • lill111
    AnnaF skrev 2013-12-11 19:48:07 följande:
    Jag var på spolning och samtal idag.
    Blev erbjuden predenisolon + IL dropp i samband med nästa behandling.
    Hur mycket il brukar man ta? Och ofta?
    Mycket tankar i huvudet nu...

Oj, fantastiskt!! IL-dropp och pred?? Vilken läkare då??
  • lill111
    trex2013 skrev 2013-12-11 16:38:57 följande:
    Jag har följt er i tråden ett bra tag nu. Förhoppningsvis så kommer jag göra min tredje ivf till sommaren.
    Har diagnostiserad endometrios och vid senaste IVF så började jag med prednisolon (endast 5mg som skulle ökas till 10mg efter ET) men fick avbryta pg av att äggen slutade dela sig. :(

Har börjat kolla runt om någon privat läkare eller vårdcentral skulle kunna hjälpa mig att få IL dropp.
    Frågat två och fått nej av två so far..

Ena privat läkaren hänvisade till att hon varit på ivf konferens i stockholm förra veckan och där presenterats de nya riktlinjerna och bästa metoderna inom fertilitetsbehandlingar. Där nämndes det inte alls om IL dropp eller likande sa hon. så hon trodde inte på det. Detta är då en mkt duktig läkare med bra rykte och som jag trodde skulle ha lite "öppna"ögon på alternativa behandlingar. Men icke. Trist jag känner mig verkligen trygg med henne men om hon inte ens kan överväga detta så vet jag inte...

De andra läkarna meddelande detta korta svar:
    "

Vi utför inte infusionsbehandlingar här.

Dr. Å är ledig idag så jag kan inte fråga henne var dom utför sådan behandling.

Jag tycker du frågar på IVF kliniken i Umeå

Hälsningar

Elise xxxxxx, leg sjuksköterska"

Blir så lessss. får försöka ta saken i egna händer. 'Ska dock höra med en barnmorska på min vårdcentral men det lär väl bli nej där också.
    Har en kompis som är syrra som nog skulle kunna hjälpa mig med IL dropet.
    Frågan är nu bara om någon snäll  kan ni tipsa mig VARIFRÅN jag kan köpa in IL lösningen?

Tacksam för svar!
    :)
    MM, jag undrar vart jag kan få tag på PVk osv...blir gaaaaalen av detta...fick nej av min privata gyn med ikväll...mitt sista hopp....trist...
  • lill111
    Blingbling skrev 2013-12-11 19:46:09 följande:

Bra slutsats och åsikter gällande WHO Zin! Tråkigt är att det ska saboteras för oss alla som försöker behandla oss själva så gott det går enligt ordination från immunläkare i andra länder. Ju mer motstånd jag får i ansiktet, desto mer "aggressiv" och målmedveten blir jag...ska vården jävlas med mig så kommer de få galet mycket motstånd tillbaka - så är det bara - och jag hoppas jag kan inspirera fler här inne att stå emot det massiva läkarmotståndet som nu verkar vara på uppsegling! Tänk på era framtida bebbar, glöm inte att det är för alla de små liven som vi jobbar för här inne!
    Men ärligt talat - vad ska vi göra då?? När jag pratade med chefen ¨på VC idag omnämnde även jag WHOS in till infegång til infertilitet, men hon lutade bara sig på att behandlingen med pred, fragmin, IL är inte en vedertagen behandlingsmetod i sverige....

Vart fasen hittar jag en sådan läkare och SSK som din Zin...jag är så ledsen och uppgiven nu så jag vet inte vart jag ska vända mig....???

Ber verkligen om hjälp, hjälp....tack!!
  • lill111

Eftersom jag nu inte får mitt IL som jag nu inom loppet av de två närmaste dagarna behöver ha undrar jag om jag kan ta en högre dos av Pred ist, just för att kompensera för IL-droppet, vad tror ni kloka tjejer??

Jag har ju dessvärre högt tnf-alfa 35,1...

Kanske inte hjälper om jag ökar pred, utan det är bara IL som dämpar TNF??

Oerhört tacksam för info där...

• lill111
    AnnaF skrev 2013-12-11 21:59:14 följande:
    Frågar igen...

Hur ofta tar man IL?

Hej och jag frågar igen - vad jag förstått har du någon i gbg som kan sätta dropp?? Jag är fullkomligt desperat av HJÄLP!  Skulle vara oerhört tacksam om du ville berätta vem som hjälper dig....skriv ett meddelande....tusen tack!!
  • lill111

Jag behöver verkligen er HJÄLP NU!

Måste få någon som sätter IL på mig senast måndag!! Bor i Borås!!!

Någon som vet ställen i gbg???

Någon som har tips på en bra sajt där man beställer PVK, slang, nål osv???'

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!