aylak skrev 2013-12-11 11:35:48 följande:
Å nej, vad ledsen jag blir att höra att de svenska fertilitetsläkarna tom gaddar ihop sig. Vilken arrogans, som om utländska fertilitetsläkare inte skulle kunna ha någon ny kunskap att bidra med...
Jävla skitvårdSverige!!
Ja, det är vansinne - fick samtal nu från chefsläkaren i västra göraland tom och hon sa att ingen patient med behandlingplan från något annat land än den vård som erbjuds här i sverige kan få hjälp - jag blev så jäkla arg så jag vet inte vad - jag frågade hur de arbetar med aktuell forskning och då svarade hon att de gör de och hävdade att sverig ligger i framkant vad gäller upprepade mf.....omg, vart finns den forskningen????
Hon totalt sågade all forskning som bedrivits krin immunförsvaret och hävdade att de läkarna bara vill tjäna pengar - och att det finns inte vetenskapligt stöd för ec IL och fragmin, tvärt om, menade hon....
Jag frågade då vart den forkningen finns som säger att IL, fragmin och pred INTE skulle stödja ev mf upprepade misslyckande vid IVF, då svarade hon inte.
Precis som någon annan här inne står denu igrepp att skriva nationella riktlinjer vad gäller eu-rörlighetslagen och där i står att den vård ska vara förenlig med svenska behandlingsmetoder och det är inte IL, fragmin pred osv----så då är eu-rörlighetslagen tandlös i våra fall, tyvärr...
det står att det land man tillhör kan erbjuda den vårdplan som initierats i ett annat eu-land, men man är inte skyldig och då väljer de inte att hjälpa mig med IL-sättning utan vilkar på att den inte är vetenskapligt förankrad.
Så jag ska nu beställa nålar och pvk på nätet och som tur är så har jag en väninna som är syrra och sätter droppet när jag vill...
känner bara att detta inte är klokt och att vi bör unisont få ihop snart och göra något!!
Min man skrev till Janne Josefsson igår får se vilket svar han får...
Snacka om kränkrning av individ detta.....helt jäkla gaaaalet!!!!