[quote=79323902][quote-nick]Hera B skrev 2018-12-31 00:08:03 följande:[/quote-nick]Hej alla enastående kämpare!
För ett år sedan önskade jag bara att jul och nyår skulle passera så att jag kunde åka till Aten i januari för att göra mitt sista ivf försök med egna ägg hos dr D. Behandlingen gick bättre än vanligt men om det var för medicinera, den antiinflammatoriska kosten eller akupunkturen och örterna jag satt i mig vet jag inte. Det spelade ändå ingen roll för jag blev inte gravid. Därefter tog jag paus från familjeliv.
Nu sitter jag här i år igen och väntar på att det ska bli januari men denna gången är det för att mina efterlängtade bebisar ska få komma till världen!
Åkte till Ava peter i våras och gjorde äd. Hade tänkt att samköra behandlingen med dr d's support men bestämde mig för att skippa honom för att jag inte orkade med stressen hans behandling innebär! Ava Peter satte mig på il dropp, kortison och klexane men mindre doser än dr d. Vid sidan om tog jag mitt plaquenil, baby aspirin och ökade kortisonet något. Men allt eftersom jag mådde bra och inte alls hade de immunkänningar som jag fick vid ivf med egna ägg så trappade jag ner medicinerna jag tog vid sidan om tidigare än tänkt.... typ vid v 15. Graviditeten har gått bra och barnen var vid senaste ul lika stora som enlingar!
Ser att ni har diskuterat Ava Peter lite bakåt, jag kan bara säga att jag är supernöjd med dem. Proffsiga och tillmötesgående. Upplevde att de ändå respekterar immunproblematiken även om de inte uttalat behandlar den. Blev också väldigt förvånad över hur enkelt de lät mig återföra 2 embryo eftersom på varenda föreläsning och samtal jag hade med dem förespråkar de återföring av ett embryo. Efter att dr tittat på min historik så hon bara ok! Grattis du kommer att få tvillingar... hon fick ju rätt även om jag inte trodde henne!
Jag försökte inte ens få garantipaketet. Köpte paketet som garanterade minst 4 blastocyster. Det gick över förväntan och jag har 12 blastos i frysen , alla av bra kvalitet! Men jag valde också en donator som är 24 år....
Oj, inlägget blev långt! Vill bara passa att säga att jag har prednisolon, il , koksaltoch en massa sprutor som är bra till neupogen i mitt lager i garderoben. Ska inventera en dag när jag orkar men hör av er om ni behöver något innan dess. Det finns i Malmö.[/
Sååå roligt att höra! Vi har med gått över till st Petersburg!! Är jättenöjda, oj, det är ju så en klinik ska vara! Olga sa det till oss också att jag vet att ni lommer attlyckas.. jag kommer med få en del immunmediciner dock inte så tung som dr d ordinerar...
Verkligen grattis till e:))
Kul att du delar med dig;)