Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Man kan kolla om man har endo genom att göra hysto, då skickar man in en kamera i livmodern och filmar hur det ser ut. IvfSerum i Aten är mycket duktiga på hysto.
Man kan kolla om man har endo genom att göra hysto, då skickar man in en kamera i livmodern och filmar hur det ser ut. IvfSerum i Aten är mycket duktiga på hysto.
Ja det är vad jag också har hört. Känns dock lite onödigt att genomgå den eftersom jag inte har så mycket symtom och troligtvis fri passage i äggledarna.
Nej det är faktiskt ni som är provocerande som inte kan tillåta någon som har barn att må dåligt. Ni får de som att låta att jag inte ska tycka synd om mig själv.
Ser du skillnaden? Väldigt dåligt utvall, stör du dig på att jag har ett och mår dåligt och vill ha hjälp med att skaffa fler när de inte hittar något fel på oss så sluta skriv till mig då. Jag har bara berättat mig historia och ni hoppar på mig för att vi har ETT barn sen skriver ni om att jag ska ha känslor för andra som inte har något jag har inte sagt något om de mer än sagt min historia och att vi mår dåligt över att vi inte får svar, det är ingen tråd för endast helt barnlösa utan alla är välkomna. Ni behöver inte gilla det jag skriver men lägg ner nu för detta är bara löjligt.. jag kommer inte att svara mer på era svar ang hur vi känner om våran barnlöshet. Alla hanterar allt olika.
Ok, då är det rätt person alltså. Eleanna heter hon som har mejlat mig iaf. Blev lite osäker på Dr P när ni har skrivit Dr D. ^^Tack <3 man känner sig helt ensam i ens situation.
Jag va 20 när jag plusade med vårt barn som nu är 6år.
Sen dess har jag haft 0 missfall och 2 misslyckade IVF behandlingar i Falun som vi körde långt till och provade då immunedsättande tabletter och dropp. Jag har bara plussat med vårt barn. Jag håller helt o hållet med dig jag känner exakt så med. Man ser ju hur de växer och hur snabbt tiden har gått utan resultat. Jag har även blivit frågad flera gånger om det inte är dags för syskon även utav dagispersonal och främmande när man pratar lite. De är jobbigt speciellt när de lägger till orden de borde ha ett syskon snart för barnet börjar ju bli stort nu.. :(
Tack igen för att du berättade din historia, jag hoppas att alla lyckas få de barnen de önskar. Kramar <3
Jag hoppar in här gällande Serum. Vi har gått både Serum (flera ÄD-försök) och Dr Dimitri. Jag kan säga att Serum är bättre på att svara och man får kontakt med Penny lätt. Dock jag känner inte alls att jag har fått genhör på mina immunologiska problem i Serum på samma sätt som hos Dr D. Penny tog inga som helst blodprover på mig utan litade på endast deras metoder: antibiotika, hysteroskopi och väldig lite neupogen.. Serum krävde laproskopi och flera hysteroskopier tills de sa att de inte kan hjälpa oss om vi inte kör dubbeldonation. Vi har ingen manligt problem.
Serum körde så liten dos av neupogen också utan att begära några blodprover under tiden att kontrollera om det är någon påverkan på neupogen. Sista försöket hos dem var bortkastade pengar.
Även om Dr D kan vara ibland svårt att nå måste jag säga att jag har full förtroede för honom varför vi lyckades bli gravida på första försöket hos honom ÄD nr 13. Jag vet också att vissa har blivit sura till honom pga hans beteende ibland..
Alla kliniker har sina teorier och vad passar till mig, passar inte alla men jag skulle inte säga att Serum är bättre än Dr D. Flera har lyckats hos Serum men om man försöker flera ÄD-försök som vi gjorde (4st ÄD) utan att lyckas, ska man gå vidare. Serum har inga goda kunskaper om immmunologiska problem utan kör lite mot standard metod.
Ordinationen/receptet inkl inte min partner och Penny skriver inte heller att han måste behandlas, så nu är jag lite förvirrad. Hon tillhandahöll enbart patientformuläret och välkomnade min sambo att fylla i det om han ville bli utredd. Har jag hittat på att båda måste äta antibiotikakuren, hur har hon sagt till er andra som fått positivt på mensblodtest?
Ska dubbelkolla med henne... var ni patienter på Serum utöver mensblodstestet? Tänker om det kan vara förklaring till att ni båda fick recept. Till mig skrev hon bara att mannen får fylla i patientformuläret om han vill ha hjälp. Hur såg behandling ut för din man utöver att den var längre, samma preparat och dos?
Lill och Finee: har ni fått ut recept från Serum på apotek här hemma? Är tveksam då ingen kommer tro att signaturen är original (även om jag använder laserskrivare i färg)...
[quote=78587190][quote-nick]Zwillinge86 skrev 2018-03-27 19:23:51 följande:[/quote-nick][/quote]
Japp, exakt så:)
Förutom att mensblodstestet var positivt så har även mitt prolaktinvörde ökat igen. Har legat lågt och fint sedan graviditeten med sonen 2015, men nu är jag uppe på 600 mIE/L igen. Suck, trodde verkligen att just det problemet var ett avslutat kapitel. Hoppas nu få Pravidel utskrivet igen och att jag inför nästa behandling kan lyckas få ned det under 300 på kort tid, liksom vid min lyckade graviditet.
TSH på 1,1 är väl att betrakta som okej ändå?