• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

LadyMaria skrev 2017-12-17 08:17:08 följande:

Jo Neupogen varje dag men bara 0.15mg. Och il-dropp en gång under ruvartiden.

Ok, jag ska ta en hel flaska, men inget dropp under ruvartiden....
  • lill111
    LadyMaria skrev 2017-12-17 11:00:09 följande:

Va konstigt att jag både tar Neupogen och dropp... för jag hade inte ens ett överaktivt immunförsvar. Men tog bara ett dropp under ruvartiden samtidigt som Neupogen varje dag... men ändå. Kan bli tokig på alla mediciner, tänk om något ställer till det istället för att hjälpa en. 

Mmmm, det undrar jag med???
  • lill111
    pipperoni skrev 2017-12-18 12:22:36 följande:

Jag har frågat Dr D om att ta om mitt TNF också, men han verkar tycka att det är onödigt att ta om provet och att det är bättre att lägga pengarna på att försöka få ner det med t.ex Humira. Frågade också om vi skulle ta om det efter Humiran, men även det tyckte han var onödigt. Så jag tror inte att det handlar om att han inte har kunskap när han inte svara, utan oftare om att han inte tycker att det är viktigt.

Är av samma uppfattning - har med frågat flera ggr om retest - men helt onödigt!!
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-20 07:00:10 följande:

20+10mg/dag

Tog du 20 på morgonen och 10 påkvällen? Alltså 30 mg per dygn?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-20 12:20:15 följande:

Tror jag enligt ursprungsplanen ganska snabbt kom upp i 15+10mg och sen ökade D dosen vid ett tillfälle de första månaderna. Sen låg jag på den dosen tills jag själv började trappa ut.

Tog du många dropp under ruvartiden och längre in i graviditeten? Hade du högt TNF-a?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-20 16:39:10 följande:

Jag har inte högt TNF-a, har för mig att det främst var var nåt med 19 som var högt. Sen hade jag viss proppbenägenhet. I övrigt var mest mina hormoner i obalans, vilket D menade berodde på överaktivt immunförsvar. Likaså min låga äggreserv och dåliga äggkvalitet menade han var ett symptom på överaktivt immunförsvar. Jag fick ta många dropp under ruvningen, snittade på 1/vecka i början av graviditeten.

Tack för info:) du tog inget dropp nu under ruvartiden?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-21 07:22:12 följande:

Jag tog ett dropp strax innan mens i ÄD-cykeln sedan ett vid ET och ett några dagar senare. Skulle ta dropp så fort jag kände mig gravid samt direkt vid plus. Så det blev 4st dropp innan plus.

Jättetack!!
  • lill111

Är det någon här som gjort äd hos dr d? Hur vanligt är det att endast få två bladtocyster av 12 ägg?

Vill gärna veta ert resultat om ni gjort äd hos honom och om det är vanligt att få två bladtos?

• lill111
    Zwillinge86 skrev 2018-01-04 17:05:51 följande:

Har inte gjort hos D, men när jag var besviken på vårt resultat till frysen ringde jag kliniken och fick prata med en embryolog som menade att det statistisk sett är normalt att var 6:e fint befruktat ägg klarar sig till frysen. Om det är sant så stämmer ju dina 2 till frysen ganska bra.

Tack - ja, så har jag med fått förklarat till mig också...

Man funderar ju ihjäl sig vad felet ligger - dr d hävdar ju att det vare sig är sperman eller äggen utan säger som du nämner att det är normalt att få två blastos... vad vet jag ?!
  • lill111
    pipperoni skrev 2018-01-04 18:03:54 följande:

Vi fick 4 blastos hos Dr D. Mariaki gjorde hos Serum och fick bara 2 blastos, så det händer nog. Särskilt som båda klinikerna är noga med att inte överstimulera sina donatorer, så jag tror sällan att de får ut så många ägg som jag läser att en del kliniker i andra länder kan få (uppåt 20).

Tack pipironi! Vet du om mariaki blev gravid?

Ja, jag har nu läst om att det inte är så ovanligt direkt att få två blastos....

Dr d sa att fyra är normalt och att av dessa fyra leder minst ett till grav och barn....men i te alla 4
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!