Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Ingen som har någon erfarenhet? Kan ju googla mig till generella referensvärden, men vet inte om de säger så mycket vid ÄD/IVF....
Ingen som har någon erfarenhet? Kan ju googla mig till generella referensvärden, men vet inte om de säger så mycket vid ÄD/IVF....
Mmm är framför allt progesteronet jag oroar mig för. Har ju problem med det i vanliga fall också. Såg dock att jag hade lite lägre vid min lyckade ÄD och det kommenterade inte D som ett problem då så jag kanske inte behöver vara orolig. Funderar också på om det kan vara så att man lokalt (i slidan) har tillräckligt hög nivå tack vare vaggisarna, även om det inte syns på blodproverna som ju mäter koncentrationen i blodet. Utrogestan kan man ju tex ta oralt och då kanske koncentrationen i blodet stiger, men frågan är om det är bättre :/ eller så slutar jag fundera och hoppas på det bästa istället ;)
Ni som gjort hystro hos penny! Har ni träffat henne?
Fick idag besked att hon inte är på plats när vi bokat?!?!
Utan annan läkare?
Det är j penny jag vill möta annars kan det ju kvitta? Eller hur?
Tacksam för era erfarenheter!
Jag träffade aldrig Penny. Jag träffade en annan läkare istället och gick igenom hyston med. Var nöjd med det! Men jag gjorde ju ingen immumbehandling på Serum heller, ska man göra det kanske det känns viktigare att träffa just Penny..?
lill111- Jag tror Serum har många olika läkare som gör hysto, alla är säkert jätteduktiga så jag tror inte du behöver vara orolig. Du skulle väl åka till Serum för hysto i juni, vilket datum åker ni ?
Lill111 - jag har förstått det som att Penny inte är läkare själv och därför aldrig utför några ingrepp, men att hon omger sig med duktigt folk. När vi var där och träffade henne för ett första besök satt det med en läkare, men han sade inte ett ord, det var bara hon som pratade.
Skönt att det gick bra!
Nope, ingenting. Men känns skönt att det är uppkollat i alla fall, nu kan jag släppa det. Sen gjorde de ju implantationssnitten också, som kanske hjälpte
finee- Om du med matchningsproblematik menar LAD, så är det bara att kvinnan saknar eller har för låga blockerande antikropoar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar.
Dr Gorgy i London är bättre på det än Serum, eftersom han skickar proverna till USA, det gör inte Serum, de skickar till nåt lokalt labb i Aten. Sen gör han både Paternal LIT och Pooled donor LIT. Pooled donor är det bästa och det gör inte Serum.
Så råd folk att göra LAD-testet i London, och om de behöver LIT, skicka dem åt mitt håll så ska jag råda dem var de ska gå för LIT, men inte till Serum.
Till Serum kan man vända sig för Mensblodtest, Hysto och Sperm dna fragmentationstest. Inte nåt annat.
Vi har 5 blastos i frysen som är normala kromosommässigt hos AvaClinic så behöver inte välja nån ny klinik för den delen. Har bestämt att det till hösten blir hysto hos Serum och 2-3 Pooled donor LIT hos en LIT-klinik i Aten. Vi kan inte resa nu pgr av mannens jobb och det är semesterstängt i Augusti i Grekland, så det blir tidigast i September 2018 vi åker.