• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2017-12-06 14:22:52 följande:

Av de 14st äggen som fanns kvar efter ET så fick vi igår besked om att 4st gått att frysa. Vi har ju aldrig fått till frysen innan så det är vi såklart jätteglada för. Men jag tycker ändå att det låter lite, eller? Hade nog tänkt att fler skulle vara av tillräckligt bra kvalitet eftersom samtliga ägg befruktades och utvecklades fint.

En fråga igen här... har du hcgstöd? Typ pregnyl nu ?
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-06 15:03:35 följande:

Jag satte tillbaks två eftersom vi pga logistiska skäl inte kunde sätta tillbaks blastocyst. Tyckte att de första dagarna av ruvningen bara försvann, men sen igår tycker jag att det känns jobbigt. Kanske för att jag inte känner nånting (vet att jag inte kan förvänta mig det, men ändå). Inget Hcg-stöd, bara progesteron dubbeldos och immunsupport (dock utan FBC). Tänkte kolla hcg via werlabs på måndag men försöker kanske med sticka på fredag...

Ok- spännande!! Tack för svar:)! Det kommer säkert gå bra! Heja, heja;)!
  • lill111
    LadyMaria skrev 2017-12-07 10:15:08 följande:

Ja det kan jag tänka mig absolut men tanken behöver landa lite hos båda. Men vill komma framåt.. i den här processen. Vill inte uppleva alla dessa försök och så många nederlag och sedan inte ens få ett barn. Phu hemska tanke. Tips på klinik vid ÄD? Läkaren sa att eftersom vi båda har problem så är ju förutsättningarna inte så bra, men att de embryon som ändå blivit har sett fina ut. Bara att cellerna inte var exakt lika stora. Därdör fick dem en 2a istället för 1a.. Har tagit Prasteron 2 av 7 gånger och det blev ingen skillnad vad man kan se av resultatet. Ätit det ca 8 månader nu.

Kan även varmt rekommendera dr d för äd... han är engagerad och gör allt för att man ska lyckas;)

Hur gammal är du om jag får fråga? Vi har gått över till äd nu vid 43 års ålder inser att mina ägg är dåliga tyvärr..

Man bör inse atti vår ålder som dr d nämnt är 85% av äggen dålig kvalitet men visst kan man lyckas... om man orkar hålla på dvs... återkom gärna om du får frågor, kram, kram
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-07 14:24:28 följande:

Det var doktorn på AvaRiga som sa till mig att om en kvinna är över 43 så är minst 85% av hennes ägg dåliga pgr av ålder. 

Dr D har endast sagt till mig att man kan försöka naturligt tills man är 45 !

Mig har han informerat om ovan!
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-07 14:43:42 följande:

Om man har immunproblematik och vill göra ÄD, så rekommenderar jag Serum.

De gör både hysto, mensblodtest, Sperm dna fragmentationstest, immunbehandling etc.

Om du vill få kontakt med dem bara fyll i deras questionaire (frågeformulär) och maila in det, så kommer Katie på Serum att svara dig och erbjuda ett gratis telefonsamtal eller Skype med någon av klinikens läkare,

Du har du chansen att fråga allt du funderar över.

www.ivfserum.com/questionaire/

Jag anser att det är viktigt att identifiera först vad för typ av immunproblem man har - sedan är det viktigt att utreda mannens sperma med alla parametrar. Serum lyckas inte alltid med dem som har svår immunproblematik! Där är dr bäst! Så jag hade kollat upp alla parametrar innan jag väljer klinik för äd!
  • lill111

[quote=78277228][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-12-15 13:55:33 följande:[/quote-nick]Det kan vara att han inte har tillräckligt med kunskap inom det området. Han sysslar ju heller inte med Ivig eller andra saker.

Men Dr Gorgy i London sysslar med det, så du kan kontakta honom om du vill. Jag vet att mom2012 reste till Dr Gorgy.[/

Japp vet om detta!

Frågan är ju om det är värt att åka till London och testa detta tro? Eller om neupogenet löser ev lågt lad-test...

• lill111
    LadyMaria skrev 2017-12-16 12:27:32 följande:

Jag fick ta både Neupogen och dropp. Men har inte behövt så många dropp då min kropp var "lugn". 

Under ruvartiden?
  • lill111
    LadyMaria skrev 2017-12-16 15:18:00 följande:

Ja både före ruvartiden och ett under ruvartiden på dag 2.

Du tog inte neupogen va?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!