Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Är det någon som gjort LIT beh hos dr D?
Är det någon som gjort LIT beh hos dr D?
Tycker det är knepigt att inte LAD testet ingår i de ordinarie provtagningen vad gäller immunologi?
Så son tnf-a NK-celler?
Känns ju som att dessa är viktiga att utreda med inte bara ovan eller är jag ute och cyklar??
lill111-Jag tror inte Dr D sysslar med LIT helt enkelt för att det är blodbehandling. Han sysslar ju inte heller med ivig som också är blodbehandling.
Ja, det är synd att LAD testet inte ingår i Dr Ds utredning.
Men Dr Gorgy i London gör LIT.
Kanske Serum i Aten också ? Nån som vet?
Två dagar med neupogen och jag har redan väldigt ont i ländryggen när jag sätter mig ner. Hoppas att det är övergående.
Ja jag fick neupogen sist också, då fattade jag inte att ryggvärken kom från medicinen. Dr D frågade och då förstod vi vad det var.
Ja nu är det banne mig vår tur.
Hur går det för er? Kramar
Tack för tipset, men just nu finns tyvärr inte de pengarna.
Lill, hur skiljer sig deras teorier om bakterier i livmodern? Jag har nyligen varit i kontakt med både ivf serum och med dr D. serum föreslog endast mensblodtest medan dr D vill ta immunprover och föreslog hysteroskopi för att "chocka" immunförsvaret då han ( liksom jag), tror jag har immunproblematik. Det var ett jättebra samtal och jag kände men jag hittar inte så mkt info om det när jag söker runt. Av vilken anledning gjorde du hysto, och vad blev resultatet? Behöver man tänka nåt särskilt kring försäkringar osv? Bra att göra det i Grekland eller bör jag försöka få till det i Sverige istället? Tacksam för tips!
Tack för svar! Vad tråkigt att det inte har fungerat. Har du fortsatt göra IVF efter det eller försöker ni på naturlig väg? Dr D tyckte inte jag skulle fortsätta med ivf, var det så i ditt fall med? Hoppas det fungerar för er nästa gång. Kram
[quote=77913978][quote-nick]NinaCamilla skrev 2017-08-10 16:11:50 följande:[/quote-nick]finee: Jag har gjort ÄD både i Serum och hos Life Clinic hos Dr så att jag har erfarenheter om båda kliniker. Kliniker har olika fokus. Så lite beror vad du har problem, men båda är bra.
Serum fokuserar mest på antibiotika, delvis immunologi och mer hysteroskopi. Jag tog också menstestet och åt antibiotika. Jag gjorde 4 hysteroskopier med implantationsnitt och använde 4 olika donatorer (ÄD). Problemet med Serum är att innan/under ruvningen får du ingen stöd om du har något immunologisk problem. De ger immunologiska mediciner automatisk men inte följer upp hur kroppen reagerar på dessa. De kör mest antibiotika (3 olika som jag åt), anti-inflammatoriska (2 olika) och liten del av neupogen om inget fungerar. Serum gör dock dna-fragmantering på mannens simmare och andra tester som kan vara aktuellt för mannen och dig. Du får också mindre påse IL-dropp hos oss vid insättningen om det behövs. Det finns många som har blivit gravida med deras metod. Dock är jag lite tveksamt att man skulle göra hysteroskopi efter varje misslyckad försök som kostar 2100 eur (jag gjorde en laproskopi för endo+ 4 hysteroskopier).
Dr D´s fokus är på dig och din kropp hur den mår innan insättningen och efteråt. Han gör inte hysteroskopi i första läget. Hans teori är att om man får minst 5 blastos med mannens simmare, är dna-fragmantering onödigt. Det kan vara stressande med att ta blodprover varje vecka (ibland flera gånger) och ta IL-dropp men jag värderar hans support. Jag tar IL-dropp vid graviditet varje 3-4 dag, annars tar jag 1 IL -dropp innan insättningen. Han analyserar symptomen och ge råd och justerar medicineringen. Vi blev första gången gravida med hans hjälp (även om missfall på vecka 8).
Jag gjorde också så att vi gjorde ÄD hos Serum med sista embryo som vi hade och använde Dr D för immunologiska medicinering. Det kan också funka. Alla kroppar och problemen är olika så att jag rekommenderar uteslutningsmetoden - ta reda på vad funkar och vad funkar inte. Chigago prover är värd att satsa pengarna på om man misstänker NK-killerceller i livmoder eller immunologiska problem.
Lycka till![/
Mycket bra beskrivet NC! Kunde inte gjort det bättre själv!
Håller fullständigt med!!
Hoppas allt går bra för er:)!
Jag är precis i samma. Orkar inte heller med att bara fortsätta hoppas på att det ska funka med ivf i Sverige. Vi har gjort sju insättningar av fina embryon, bara minus, minus och ett par kemiska graviditeter/tidiga missfall Har precis mailat Dr D om att vi vill ha kontakt med kliniken. Kommer du ihåg om det rog lång tid innan han svarade på mailet?