Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej! Ska nu ta infektionsprover, men vad är vdrl?? Går hos dr D;)
Hej! Ska nu ta infektionsprover, men vad är vdrl?? Går hos dr D;)
Absolut berättar jag gärna mina värden om det säger nåt mer till er! (För mig blir det mest bara siffror som jag ändå inte vet hur jag kan påverka utan följer bara dr Ds ordination.)
Mina leukocyter låg på 16,6 igår, och har hela tiden legat runt 6-8 ungefär. Dom har alltså vart normala men vad nu betydligt förhöjda, utan sjukdom i kroppen. Eller ja, förutsatt att nu inte kroppen tagit äp som en "attack" och har en motreaktion då(?). Jag har ju ET idag nu, och tog dropp både i lördags och igår, så hoppas hoppas på att det på något sätt hjälper till.
Utöver det tar jag prednizolon, 20mg dag, och kommer sen börja med cleaxne från dag 6 efter ET. Vad tänker ni, kunde det vara skäl att ändra på något? Tips mottages varmt!
Och gällande mina andra värden ligger dom alla helt normalt. Eller mitt TNF var/är ju för högt, men där vet jag inte hur jag kan påverka mer än med omega 3 och tomatjuice. Tar ni Lyprinol under dessa tuvardagar också, och i dubbeldos, i som tar det?
Humira eller celebrex dämpar högt tnf a...på mig hjälpte inte dropp, kortison, fragmin osv för att ta ner tnf a...(:
Pipperoni, vad tråkigt, men det är bra att detta forum finns, där kan man få lite stöd. Tråkigt när den egna kroppen inte vill samarbeta. Tack för gratulationer! För mig har det mest krånglat med all väntetid i Sverige, men sen vi vänt oss utomlands har det flutit faktiskt. Nu är det upp till kroppen att hålla fast och till embryot att utvecklas. Konstigt, man önskar sig självklart plusset mest i hela världen, men tortyren som är efter plusset, med att känna efter symptom som vill försvinna och dagarna är som tuggummi. Jag försöker tänka att jag kommer att överleva hur det än blir, jag bara måste. Lycka till, och tveka inte att ta hjälp av läkemedel om det verkar behövas för att kroppen ska komma igång.
Ja det är ju fantastiskt men det kan ju lika gärna ha avstannat...hu! Vul om en vecka. Det var Serum och Peny och äggdonation. Två insatta, två till frys.
Det var vår fjärde insättning m äggdonation. Två gånger i Sverige, en gång m två blastos i Tjeckien, Arleta och nu en gång på Serum då vi satte in två blastos. Innan flera ivf varav en är vår dotter, nu 8 år.
Penny är fantastisk men jag vet inget om dr D. Den stora skillnaden mot mina andra behandlingar är fabriken som är på serum. Jag kan inte komma ifrån att man skaffar massor av erfarenhet då man gör massor av behandlingar hela tiden, på Arleta var det en läkare och i Umeå en eller möjligen två.
Lil111: Det är nog mer av allting, men nu för första gången progesteron i sprutor, skulle vara starkare enligt Peny.
Jag ska börja med den immunologiska behandlingen vid nästa mens, men nu har det blivit konstigt med min cykel. Är idag på dag 24, ingen ägglossning i sikte och fortfarande lite spottings. I vanliga fall brukar jag ha spottings efter mens men inte så här länge. Jag började i den här cykeln med angus cactus. Tror ni att det kan vara på grund av den? Hur har det varit för er andra som har tagit tillskottet?
Tack för alla svar!
Men borde inte cykeln bli bättre då? Jag har ju spottings i vanliga fall, ca 1 v efter att mensen har slutat och sen små spottings 2-3 dagar innan mensen börjar. Nu däremot är jag på cd 25 och har fortsatt spottings och inga som helst ägglossningsflytningar... Har tagit AC i 21 dagar. Tog inte tabletten idag och tycker redan att det har minskat.
Känner mig dum som inte följer Dr D rekommendationer att fortsätta..!..
Hur hade ni andra gjort?
Jag gav AC 5 månader... Spottings fr cd 29-20-till mensens start har 28 dagars cykel... Så förnuft blev det bara värre...
Inte så konstigt då spottingens orsakades av mitt höga tnf-a... Nu när jag jobbat ner det är de helt borta! Så skönt efter 5 års sökande och letande har jag äntligen fått balans! Hoppas du blir hjälpt snart! Kraam
Hej alla som kämpar och ni som kan pusta ut att ni klarat det!
Efter 3 misslyckade äd-försök med för sena insättningar, ERA-test och hysteroskopi i Riga, så vände vi siktet mot Grekland istället. Jag förstod att jag nog behövde hjälp med immunförsvaret och IVF Riga jobbar inte med IL el Neupogen.
Väl på Serum i Aten blev det aquascan och hysteroskopi på sjukhus. I 3 veckor efter operationen åt jag Vibramycin antibiotika 2 ggr per dag samt Serrapeptase utrensande tabletter. Detta tror jag gjorde susen.
Två embryon sattes in. Vi följde dem i några veckor. På ultraljud i v 10 då det konstaterades att det var tvåäggs, så fick vi även beskedet att en av dem hade gått under i v 9. Det var en sorgens dag. Men vi fick fokusera på den friska. Efter KUB-test i förra veckan så fick vi se att alla organ är på plats och allt såg bra ut. Vilken häftig känsla!
Nu är vi i vecka 13 och jag tycker det är svårt att fatta riktigt att det gått vägen. =)
Jag tycker det skulle vara roligt att ha kontakt med likasinnade som gjort tuffa resan också. Ni som har klarat det hela vägen och ni som är mitt upp i det. Helst i Göteborg med omnejd, så man kan ses promenera och dela erfarenheter.
Skriv gärna PM.