• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Många frågor nu...

Cd 22 en v efter äl progesteron 60

Östradiol 599

Min fråga är, tycker ni jag har för högt östradiol i förhållande till progesteronvärdet??

Svårt att hitta tolkningar....

Och hur har ni legat i dessa värden?

• lill111
    mom2012 skrev 2016-10-13 15:14:26 följande:

Mitt östradiol va 295 7 dgr efter ägglossning och jag minns det som lite högt. Jag tycker det låter högt med nästan 600. Fast dr D borde veta och dra i handbromsen om något är fel?

Tack mom12... Dr D hävdar att värdet är bra...men vill även fråga er kloka erfarna här inne med;)

Hoppas du mår bra nu, tänkt på dig, kramar!
  • lill111
    MariaKojola skrev 2016-10-18 09:03:01 följande:

Tack för er hjälp och svar igen. Även om de "bara" är några korta inlägg så lugnar det märkligt mycket att höra att någon annan gjort samma sak - och att det gått bra.

Resan är nu bokad och måndag 7/11 så blir det blodtester och hysteroskopi. Vi kommer sen att köra på ivf vid nästföljande mens, men det blir i Sverige. Jag har inte berättat om Aten för min klinik, hur har ni gjort? Frågade lite innan om hur de ställer sig till immunologi och det var så negativa svar så jag är rädd att det skulle bli ogenomförbart om de visst om atenutredningen. Dr D vet dock om upplägget och det är OK för honom.

Något annat jag funderat på (som vi väl alla funderar på) är om det är bättre chans att lyckas med hjälp av Aten? Den här tråden blir såklart rätt partisk, och jag vill ju bli så hoppfull som jag blir av att läsa era historier, men är det någon annan som gjort så pass många försök som vi (7st) aldrig fått ett plus, och sedan ändå lyckas? Nu är jag ju dock inställd på nytt försök och nya metoder, hoppas hoppas att detta nu ska ge resultat!

Hej! Jag har gjort 2 ivfer här hemma med immunstöd fr dr D. Inte lyckats, tyvärr - svårt att veta varför??

Nu ska vi ju ner till dr D igen för hysto och nya prover - är en djungel detta att identifiera vad som är orsaken till varför man inte lyckas...

Tagen vinner säger de - 5 år har vi kämpat med att gå till ett syskon:(( 6 mf:(
  • lill111

[quote=77071898][quote-nick]dreamz skrev 2016-10-22 16:13:18 följande:[/quote-nick]åh PeeWee44 håller all

vad jag har åt er nu!!! [/

Spännande!! Vi åker till dr D im;))

• lill111
    dreamz skrev 2016-10-22 07:40:03 följande:

Så jag vaknade vääldigt tidigt i morse närmare bestämt 04:45.. å var kissenödig.. men kunde inte med å kissa ville suga på karamellen liiite till.. men vid halv sex höll jag på å sprängas  så jag klev upp, kissa i burken stoppa ner stickan..

helt otrooligt väldigt starkt , fatta nada! pluset dök upp fortare än kontroll strecket som kom efter med några sekunder! fick panik ropade på gubben kom foooooort med det digitala!

GRAVID 2-3

På måndag ska jag ta blodprovet för att se hur det ligger till om jag behöver akut sprutorna eller inte.. så nervös...

Trodde det skulle kännas bra att jag skulle börja gråta.. men jag e försiktigt optimistiskt då jag har haft en kemisk graviditet förut..

Såååå underbart - ger mig hopp:)))

Stort grattis dreamz!!!!
  • lill111

[quote=77073279][quote-nick]PeeWee44 skrev 2016-10-23 07:55:14 följande:[/quote-nick]Vi ska vara på kliniken kl 13 så vi är säkert kvar när ni kommer. Kramar Petra[/

Tjohoo, kul - hoppas vi ses!!

Vi ska träffa dr D kl 15:15 ca...

Vi bir på president hotell:)!

Lycka till nu!!!!!

• lill111
    PeeWee44 skrev 2016-10-31 15:00:17 följande:

Man blir ju knäpp av detta ruvande. Ibland känns det inte som det är något, ibland känns det som det har fäst. Det positiva är att jag inte blöder, brukar börja blöda eftet 5 dagar när det inte lyckats. Men på onsdag vet jag.

Heja preewee, kraam!!! Klart de har fäst!!!!
  • lill111

Hej! Är det någon som tagit tuberkulostest inför start med humira? Vc vet inte vad det är för prov???

Hjälp!!!

• lill111
    mom2012 skrev 2016-11-02 14:02:05 följande:

Jag har tagit det testet. De ska bara ta ett tbc test för att säkerställa att du ej har tbc. På min vc hette det "tbc".

Tack! Hoppas de tog rätt? De tog tre rör vc visste inte vad för prov - så var tvungen att åka till sjukhuset. Tig det lång tid innan svar ?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!