• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

[quote=75997786][quote-nick]trex2013 skrev 2015-11-13 10:04:06 följande:[/quote-nick]

Fråga!

Var på UL i tisdags och slemhinnan var då 7,5mm och treskiktad.

Penny ordinerade då ökat Östrogen per dag.

I dag nytt UL och slemhinnan var bara 7,3mm är lite förvånad över detta

kan slemhinnan minska och bli kompaktare under några dygn? vet någon?

Vid förra besöket så hade slemhinnan på samma antal dagar växt från 7,5 till 8,5

känns ju inte helt bra om den inte växer till sig trots ökat östrogen.. :(

hoppas på att kunna fara ned till Serum veckan för FET.

[/

Tack för svar! Ja, vi har mejlat och det är sällan penny själv utför hyston, tyvärr...

Jag gjorde en hysto och LAP på SU i Gbg februari 2015, men det var innan jag testade positivt på bakterier och hidden C hos penny...:(

Svenska gymlokalen tittar inte efter det tyvärr...

Men som jag förstår när man haft hidden C så kan det ha orsakat skador på slemhinnan som gör att embryo inte kan fästa...därav vill vi nu göra hyst hos penny för att titta på min slemhinna och bedöma status på den....

Ja, vi mejlar serum nu för att kanske boka in en van,IG checkup hos penny först, för att se vad hon anser om hysto....tack igen mom och hoppas din graviditet löper på fint:)

[quote=75997827][quote-nick]Zinfandel skrev 2015-11-13 10:15:29 följande:[/quote-nick]

Nej men du kan be honom att ta dem om du vill! Om det är info du känner att du behöver mitt i allt annat och vad du sedan gör med den infon ;)Penny är inte läkare och gör inte sådana ingrepp men hon har ett utmärkt team omkring sig på sjukhuset som gör det och ni går tillsammans igenom cdn efter.

[/

Tack Zin:)

• lill111

[quote=76010406][quote-nick]Vilaa skrev 2015-11-16 18:06:04 följande:[/quote-nick](Jag hade inte råd att göra det utomlands så därför testade jag hemma först.)[/

Tack vilaa!!

Jag gjorde hysto o LAP på su i februari... De hittade inget...

Men blir nog hysto hos dr d ändå, innan nästa ivf el ÄD...hoppas allt är bra med dig:)

• lill111

I[quote=76040408][quote-nick]pipperoni skrev 2015-11-24 11:22:59 följande:[/quote-nick]Mom2012 - jag känner med dig och beklagar verkligen. 

Snart lycklig - vad underbart att det lyckades till slut för dig! Det ger hopp till mig som snart fyller 44. Även om vi inte har funderat på äggdonation än. Jag läser tillbaka i tråden och är just nu på inlägg 5000 ungefär, oktober 2012, så jag har läst en del som du har skrivit då. 

Själva ska vi ha vår första telefonkonsultation med Dr D i eftermiddag. Vi har i princip bestämt oss för att göra den immunologiska utredningen i Aten, förutsatt att han tycker att det är värt att göra det. Men vi har fortfarande inte bestämt var vi ska göra nästa IVF. Antingen gör vi ett försök till på Fertilitetscentrum på Carlanderska, där vi vet hur det fungerar, eller så gör vi även IVF:en hos Dr D (vilket jag lutar mot, men min sambo är inte övertygad), eller eventuellt CFC i Köpehamn, eftersom det ändå är relativt nära och de verkar mer framme än svenska läkare i alla fall. Vi har blivit erbjudna att vara med i en studie om PGS på Fertilitetscentrum, men jag känner mig lite tveksam till det, eftersom det är så många om och men (måste vara minst 5 befruktade ägg, minst 2 ska nå blatocyststadiet och alla ska frysas).

Nåja, vi får se hur planen blir. Förhoppningsvis klarnar det lite efter vårt samtal med Dr D. Det känns skönt att vara på väg framåt i alla fall. Jag vill göra nytt försök så snart som möjligt. Även om jag förstås först vill skapa bästa förutsättningarna för att lyckas, förhoppningsvis genom immunbehandling. 

[/

Hej! Är nu i startgroparna försök nr 3 Calanderska! Är inte nöjd med dem! Jag hade alla gånger idag valt dr d ivf men nu köpte vi trepack! Sedan kör vi bara hos dr d! Kanske testar ivf en gång eller ÄD direkt... Inte bestämt ännu...

Calanderska är trångsynta och behandlar alla på samma sätt, tyvärr, trots att vi vet att vi alla har olika individuella behov, med tanke på våra olika medicinska upplägg..

Som sagt bara min erfarenhet och upplevelse av dem.., finns ingen förståelse av min immunologiska bakgrund och behov av medicinering...tyvärr... Trots att deras systerklinik Falun ger IL, vill de absolut inte beblanda sig med detta... Trist tycker jag och väldigt trångsynt... Kram alla!

• lill111
    Sammet skrev 2016-01-02 12:21:04 följande:

Någon som behöver Prasteron?

Jag har sex burkar med 100 tabletter i varje, enstaka tagna ur en av dem, utgångsdatum 2017, nån nov 2016.

Min ordination var tre tabletter om dagen i tre månader innan första försök och sen till positivt gravtest. De räcker alltså till ett halvårs behandling.

Lite vemod att inse att ev syskonförsök kommer att bli med embryodonation med immunsupport, min kropp orkar inte fler ivf-försök.

Men jag fick bra resultat med Prasteron, gick från helt värdelösa ägg till 5-6 fina embryon och en liten dotter.

Hej sammet! Jag är jätteintresserad, men kan inte inboka dig....hoppas du kan skicka mig ett p:m? Kram

• lill111

Hej! Kunde inte inboxa dig... Vill gärna köpa ovitrellen! Hoppas du kan inboxa mig, Tack!!!!

trex2013 skrev 2016-01-18 09:21:40 följande:

Har över en hel del läkemedel som jag nu inte behöver i mina ÄD behandlingar.

Jag har:

Otrivelle

Puregon

Synarela

Lutinus

Allt givetvis förvarat som det ska. Messa om intresse finns.

• lill111

Dr D har en tanke om att immunförsvaret angriper mina ägg i äggstocken så att säga! Tredje Ivfn åt skogen 9 jättefina ägg och spermie alla dog inget befruktat ens...

Om det nu är så, hur i alla mina dagar ska jag då behandla mig??!

Jag som trodde i min enfald att immunmedicier behövdes innan ET och givet efter beroende på FBC.

Nu vill dr D att jag ska ta om mitt tnf-a... Får försöka lösa det fr Sverige på ngt sätt...

Jösses, denna strävan... Någon som fått samma utlåtande fr dr D? Tacksam för svar:)

• lill111

[quote=76560679][quote-nick]mom2012 skrev 2016-04-22 22:10:39 följande:[/quote-nick]Lill111 Jag fick en mkt bra plan när jag var på serum. Med fokus på att få bättre ägg med min endometrios. Det tog 3 cykler från start till äggplock och återföring.

Åt Melatonin och q10 och mitt val kvinna och inflammationsdämpande

Jag fick 2 st Super fina blastosyster. Tidigare har de dött efter befruktning och några vid delning. Bara gjort åf dag och 3 . Har aldrig fått till dag 5 innan[/

Tack snälla för svar! Vad åt du för inflammationsdämpande? Kraam

• lill111

[quote=76560380][quote-nick]Ananax skrev 2016-04-22 20:23:48 följande:[/quote-nick]Lill111: har inte varit i Athen ännu och därför inte fått några provsvar eller diagnos utifrån provsvaren ännu. Men förhoppningsvis kommer jag iväg inom några veckor. Som jag uppfattade Dr D på telefonen så tror jag att han har liknande diagnos för mig som han har gett dig. Han tror att immunförsvaret angriper äggstockarna (liksom andra personers i munförsvar kan t.ex. angripa sköldkörteln och då får man högt TSH). Han tror att jag har högt TNF. Angreppet på äggstockarna är i så fall anledningen till mitt mycket låga AMH och dåliga gensvar på stimulering vid IVF. Han tror att om vi lyckas lugna immunförsvaret så kan äggstockarna förmås att producera bättre och AMH stiga. Men som sag,t detta är ju inget som är säkert eftersom han ännu inte tagit några prover eller gjort någon undersökning.[/

Hej ananax!! Jätteintressant!! Mitt amh ligger på ca 1,0 så inte uruselt, men har ju lidit av spottings nu i flera år, vilket kan förklaras då att mitt tnf-a har stigit... Ska försöka ta om det nu...! Tack!!!

• lill111

[quote=76560028][quote-nick]aylak skrev 2016-04-22 18:10:53 följande:[/quote-nick]Jag har fått samma utlåtande, dålig äggkvalitet pga att immunförsvaret angriper ägg i äggstocken. Dr D menade att Intralipid över en längre tid ett par gånger varje cykel skulle avhjälpa. Det verkade dock inte hjälpa mig eller inte enbart. Men jag tror han hade rätt ändå ang. äggkvaliteten och för mig blev den bättre med hjälp av Q10 och Dhea. Dock inget som Dr D rekommenderade mig, utan det var min hormonläkares kollega från Australien (också har jag ju fått tipset är tidigare). Efter ett knappt halvår på 1000 mg Q10 dagligen så plussade jag för första gången i höstas efter ivf, även om det tyvärr blev tidigt missfall. Och sen utöver Q10 så satte Falun mig på 50 mg dhea i två månader innan samt i försökscykeln och nu är jag i vecka 12 och hoppas innerligt att allt går väl där inne. :)Grattis till fint hcg Pebble!!! Härliga nyheter! Jag hade 540 i hcg 2-3 dagar tidigare än dig (i v.4+6) och 11700 en vecka senare.Tuffa besked mom2012! Styrkekramar till dig!!!Jag har inte blivit diagnostiserad eller ordentligt undersökt för endo. Viss misstanke bara iom riktigt extrema smärtor varje cykel, innan jag började med progesterontillskott. Jag upplever precis som Ananax att jag blir bättre med striktare kost utan mjölk och gluten samt för min del även potatisväxter, just ang. min ev. endo är svårt att avgöra men mitt immunförsvar blir generellt lugnare på så vis. Finns en "autoimmun paleobok" av Karl Hultén som inte är så dum om man vill lugna immunförsvaret med kosten. 

Tycker tyvärr att sjukvården generellt är mindre bra på sköldkörtelsjukdom pink lily.

:( Hemskt irriterande! Jag får enbart T3-behandling men ändå valde mvc att inte testa fritt t3. ;) Men jag bad min allmänläkare komplettera med det... också har endokrin lite koll men ganska sällan. Nu när jag fick hypersymptom förra veckan så fick jag en telefontid hos endokrin först den 9e maj!! Så jag har justerat dosen på egen hand.

Ananax, jag tog 1000 mg Q10 fram till plus och trappade sedan ner till 200 mg på några dagar. Min hormonläkare verkade inte orolig över någon av doserna. Q10 kan minska risken för havandeskapsförgiftning och i studien jag läste (men inte hittar igen) där var dosen just 200 mg.[/

Tack Aylak!! Mkt intressant! Jag har stått på q10 ca 1200 mg varje dag sedan september och dhea ca 25-50, ca 3 månader... Hjälpte föga... Dock har jag blivit mkt pigg och det är ju toppen..,:)Hade stoooora förhoppningar, men inget av de hjälpte mig... Hitintills..

Så underbart att du kommit till v12!! Grattis!!! Ger mig hopp!! Kram

• lill111

Såå intressant Aylak, tack för att du delar med dig! Jag har ju precis som du då spottings!! Har ju testat allt för att få bort dessa! Som jag letat och testat allt från angus cactus till LAP då jag trodde det berodde på endo, men inga spår alls av endo!

Minskar om jag tar letrozol el lågdos menopeur/ gonal-F och ovitrell i naturlig cykel!

Det säger ju en hel del tycker jag att immunförsvaret attackerar mina ägg i äggstockarna, inte bra, påverkar givetvis mina hormoner!

Detta kan ju då vara förklaringen till mina spottings eller hur?

När blev du av med dina spottings?? Mina kommer bara några dagar efter äl:(

Mitt tnf-a-lag på 35 men det är snart 3 år sedan... Inte blivit gravid sedan dess...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!