• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

[quote=76562617][quote-nick]Ananax skrev 2016-04-23 18:19:54 följande:[/quote-nick]Tack UndrandeSökare! De som är på 300 mg är ju perfekta när man tar stora doser för att slippa så mycket tabletter. Bra pris dessutom!

Pharma Nord känner jag till, de tillverkar de q10 jag köpt hittills. Är det någon som känner till de andra varumärkena?[/

Jag köper från i-herb på 400 mg:)

Nu har jag tur att en läkare skrev ut q10 till mig på 525 mg st...knaprar för fullt;)

• lill111

[quote=76561539][quote-nick]aylak skrev 2016-04-23 10:30:43 följande:[/quote-nick]Tack! Det är ju en bit kvar ännu, men å så jag hoppas att det ska gå bra. :)

Jag tog 4 IL i cykeln innan sista ivf-försöket (gjordet fet då) och sen i försökscykeln 4 IL före återföring och sen ungefär 2 ggr i veckan. Först sista veckan som jag kunnat dra ut på det och ta mer sällan. 

Jag hade tnf-a på 27 för några år sedan när jag var nere i Aten, men då mådde jag ovanligt bra och hade en cykel utan spottings och immunkänningar... Dr D trodde inte riktigt det var rättvisande.[/

Nu kommer mer frågor här ;) tog du IL på egen känsla eller efter dr D:s ordination alltså utifrån resultatet på FBC? Sedan undrar jag om du kört med progesteronstöd i dina naturliga cykler med? Tacksam för att du tar dig tid;)

• lill111

[quote=76564763][quote-nick]Ananax skrev 2016-04-24 15:29:41 följande:[/quote-nick]Lill111: hittade inga på 400 mg men lyckades hitta samma märke som i-herb säljer fast på en engelsk sida. Tänker att det säkert tillkommer tull om man beställer från USA. Köpte 300 mg, 60 tabletter per burk. Blev billigare än den finska sidan så jag är nöjd men om du snubblar över länken med kapslar på 400 mg får du gärna skicka den [/

Jag googlade bara på i-herb q10 400mg så kom de upp;) testa så hoppas jag du hittar;)

• lill111

Nu ska jag ta om mitt tnf-a innan nästa steg. Tycker det verkar så krångligt att göra det här hemma, vad har ni för erfarenheter,??vågar man lita på att det kommer i väg i tid osv? Kommer FedEx och hämtar upp i alla städer tror inte vi har det distributionsföretsget där jag bor??

• lill111

[quote=76566564][quote-nick]aylak skrev 2016-04-25 08:47:22 följande:[/quote-nick]Jag har fått hjälp av dr D ett antal år nu, så det är lite blandat. I fryscykeln innan denna ivf så tog jag IL på eget initiativ så även i början av färskcykeln (innan återföringen). Tycker det blir lugnare så än att bila in för att ta alla blodprov. Sen efter återföring har jag tagit hjälp av FBC och dr D, även om jag har tagit IL lite oftare än dr Ds rekommendation någon/några dagar tidigare och gått lite på känsla samtidigt. Svårt att svara bra känner jag, det har varit lite olika. I stort har jag följt hans rekommendation. 

Jag tar progesteron, 100 mg Utrogestan även i vanlig cykel. Från cd 26 och sen ett par dagar in i mensen (för att undvika kramper och smärta).

Kram[/

Tusen tack för värdefull information! Guld värt! Jag kommer också köra IL nu 1 g i veckan nu och ta pred varjedag för att se om det hjälper mig:)

Tack igen!

• lill111

[quote=76566959][quote-nick]mom2012 skrev 2016-04-25 11:26:51 följande:[/quote-nick]För mig så gick det att skicka med DHL kring jul men sen nästa sändning så fastnade det I tullen. Gissar de är lite hårdare nu I terrortider.

Då fick jag bli kund på fedex och beställa därigenom. Det kostade 1200 kr tror jag. Hur smidigt som helst. Bokade på morgonen jag lämnade blod, sen kom de och hämtade vid dörren. Det var framme I London nästa dag. Ska du skicka till Chicago är det nog ungefär samma + några timmar.

Lycka till.[/

Tack, tack för svar! hur blir jag kund på FedEx? Är det bara att gå in och regga sig på deras hemsida?

• lill111

[quote=76660427][quote-nick]blåvingen skrev 2016-05-26 12:57:29 följande:[/quote-nick]Välkommen Lily till tråden;)

Är precis nu här i Aten och gjort ägguttag med Dr D.

Tog upp med honom att jag är så gott som symptomfri efter alla dessa år. Visade honom mitt mineral kalk (cormin se redox potentialen)och han tyckte att det var en bra ide' att fortsätta med det som jag har gjort nu i tre veckor som verkligen drar ut mitt tnf, jag märker tex mer ömma bröst under Stim vilket dr D menar öppnar upp tidigare blockeringar så nu känner jag lättare att kroppen påverkas i hormonnivåer.Han menar också att kroppen ändrar sig från gång till gång och Tnf kan växla. Frågade om hur han ställer sig till Plaquenil och han säger att det nog kan vara värt att titta på men framförallt är det TÄTA IL som tar ner tnf för de flesta.

Jag skall försöka att i framtiden skriva upp mina symptom i dagbok eftersom det kan vara en ledtråd hur tnf växlar från dag till dag och det kan vara en hjälp för Dr D att förstå immunsystemets olika reaktioner.[/

Kloka tankar!! Håller alla tummar och tår nu... Stoor kraaam

• lill111

Hej! Min kontakt som sätter IL-dropp är bortrest nu i 8 v. Är det någon som vet ngt ställe i Gbg-boråsområdet? Behöver verkligen ta det ca 1 G veckan.?

Jättetacksam för tips:)!

• lill111

[quote=76730785][quote-nick]MoM11 skrev 2016-06-21 21:25:34 följande:[/quote-nick]Lill111 - Hagakliniken.[/

Tusen tack;)))]

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!