• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Blir galen, skulle lägga ny beställning på q10, iherbe men nu har de bara 100 mg per tablett?? Vill ha minst på 500 mg, vore tacksam om någon kunde länka vart jag finner q10 med 500 mg, letat både på swanson och iherbe??

• lill111

[quote=75819612][quote-nick]mom2012 skrev 2015-09-30 19:00:28 följande:[/quote-nick]Lill111 vågar du ta 500 mg per dag? Jag tog 300 mg och jag tyckte jag tog I jämfört med rekommendationerna.

[/

Tack för info om AB! Ja, kör hög dos q 10, läst mkt om q10 beh och jag kör på den dosen ett tag:)

Hoppas ni snart lyckas! Kram

• lill111

Åhhhh, så trist aylak!!! Hoppas, hoppas ändå att det går vägen, jäklar vad kroppen ska vara jobbig då:( måste ju samarbeta nu!! Håller tummar o tår för att det går vägen ändå!! Stor kram!

• lill111

Heja Aylak! Det kan gå vägen tros kraftiga blödningar!!! Håller tummar och tår:)) kram, kram!!

• lill111

[quote=75865854][quote-nick]HRE skrev 2015-10-12 09:23:23 följande:[/quote-nick]

Hej alla kämpar! Först och främst - ge inte upp!

Efter 6 IVF och 4 ÄD sitter jag här med stor mage och väntar en flicka och en pojke! Har på något sätt aldrig tvivlat på att det skulle gå men det har många andra. Och all kraft, energi, förtvivlan, tårar och pengar som gått åt under åren... Men det är värt det!

Jag har Fragmin. Har även en del Utrogestan samt Menopur och Orgalutran och Lutinus och natriumklorid och lite sånt.

Inboxa mig!

[/

Så underbart att höra!! Ger mig hopp att fortsätta denna kamp!

Vart gjorde du din ÄD? Hur gammal är du? Dunhar ingen ovitrell eller pregnyl kvar?

Skönt att höra dessa historier, kram, kram!

• lill111

[quote=75934280][quote-nick]trex2013 skrev 2015-10-29 09:01:41 följande:[/quote-nick]Jag har tidigare gjort infektionstesterna via Serum och allt visade ok. Men jag får ändå äta doxycycline inför varje transfer?! har även ätit celebrex tidigare.[/

Intressant, hur lång tid efter ET ordinerar penny AB!?

• lill111

[quote=75935633][quote-nick]trex2013 skrev 2015-10-29 14:53:12 följande:[/quote-nick]Vad menar du? :)

[/

När sätts AB in i en ivf behandling? Alltså när tar man första tabletten? Är det vid ET och hur länge efter ET äter man AB ?

• lill111

[quote=75940742][quote-nick]trex2013 skrev 2015-10-30 19:43:10 följande:[/quote-nick]

Aha! Fattade inte först att AB var förkortning av antibiotika. Jag brukar börja äta ca två veckor innan ET. Har aldrig ätit det efter ET.

[/

Jättebra, tusen tack...då,skakar kör det med inför nästa försök!!

• lill111

Behöver få lite klarhet av er tack! Är patient hos dr d, men funderar nu på att göra en hysto hos penny! Detta med anledning av att jag hade mycoplasma, hidden C och bakterier efter test hos penny...jag är orolig att hidden C har skadat min slemhinna och penny rekommenderar därför hysto med implantionssnitt...innan ÄD som vi även funderar på att göra hos penny!

Det som gör mig tveksam är att det inte är penny som utför hyston, det är juniorår jag vill göra den hos henne, vill ha hennes ögon på min slemhinna??

Ni som gjort hysto hos penny,mhade ni någon annan läkare??

Så underbart att läsa om alla lyckade graviditeter och plus, det gör att jag orkar fortsätta, orken börjar verkligen tryta efter 4 år och 6 missfall...

Kram alla fina!

• lill111

[quote=75997786][quote-nick]trex2013 skrev 2015-11-13 10:04:06 följande:[/quote-nick]

Fråga!

Var på UL i tisdags och slemhinnan var då 7,5mm och treskiktad.

Penny ordinerade då ökat Östrogen per dag.

I dag nytt UL och slemhinnan var bara 7,3mm är lite förvånad över detta

kan slemhinnan minska och bli kompaktare under några dygn? vet någon?

Vid förra besöket så hade slemhinnan på samma antal dagar växt från 7,5 till 8,5

känns ju inte helt bra om den inte växer till sig trots ökat östrogen.. :(

hoppas på att kunna fara ned till Serum veckan för FET.

[/

Tack för svar! Ja, vi har mejlat och det är sällan penny själv utför hyston, tyvärr...

Jag gjorde en hysto och LAP på SU i Gbg februari 2015, men det var innan jag testade positivt på bakterier och hidden C hos penny...:(

Svenska gymlokalen tittar inte efter det tyvärr...

Men som jag förstår när man haft hidden C så kan det ha orsakat skador på slemhinnan som gör att embryo inte kan fästa...därav vill vi nu göra hyst hos penny för att titta på min slemhinna och bedöma status på den....

Ja, vi mejlar serum nu för att kanske boka in en van,IG checkup hos penny först, för att se vad hon anser om hysto....tack igen mom och hoppas din graviditet löper på fint:)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!