• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vallmo78 skrev 2016-11-23 15:09:16 följande:

Vi lyckades bli gravid 2 ggr men missfall båda gångerna :( ( dock provade vi med immunbehandling då oxå så svårt att säga vad är vad) Jag brukar oxå få spottingar och de är kvar fortfarande tyvärr. Dr D förklarade att spottingar berodde på dålig ägg och låg progrestron...typ...

Ok så vi gör lite tvärtom ... håller tummarna för oss båda då

Tack vallmo, ja, har också förstått att spottings beror på äggkvaliteten, så nu går vi över till ÄD, skönt att tagit det beslutet efter snart 6 år med sorg och bedrövelse.
  • lill111
    Foreverhope skrev 2016-11-25 09:08:14 följande:

Hej alla underbara tjejer!

Har varit frånvarande i tråden sedan i våras då vi efter 10 år av misslyckanden äntligen lyckades bli gravida, men tyvärr fick ett tidigt missfall. Jag knäcktes totalt av att den totala lyckan rycktes undan så tvärt men samtidigt hade hoppet väckts till liv, jag kunde bli gravid! Jag hade aldrig lyckats blir gravid utan stöd och utredning av dr D. Efter att ha tagit en paus för att återhämta mig fysiskt och psykiskt har vi nu gjort ett nytt försök, och jag är gravid igen  Jag kan tillägga att vi kör äggdonation, och det är tidigt ännu jag är idag i v 6+1 och glädje blandas med oro, som för de flesta.

För att eliminera stressmoment denna gång valde vi att köra immunsupporten på egen hand utan kontakt med dr D. Han har tidigare behandlingar sagt att min kropp verkar lugn, och att han inte tror mitt immunförsvar är en stor bov i dramat och inte heller orsaken till missfallet. Men jag har nu lite svårt att veta hur jag ska agera framöver med behandlingen, har ju aldrig kommit så här långt. Jag vänder mig därför till er kloka och insatta tjejer i hopp om att få lite input på hur jag ska agera framöver.

Jag tar dagligen Fragmin, 20 mg prednisolon och har tagit IL 1 gång per vecka. Tar även östrogen och progesteron. De senaste 3 veckorna, dvs sedan plus, har mina provsvar sett ut enligt följande:

Leukocyter 9.6, 10.1, 11.9

Neutrofolia 7, 7.4, 8

Monocyter 0.4, 0.5, 0.7

Lymfocyter 2, 2, 2.8 (innan behandlingsstart kring 1.7-2.1)

Hur skulle ni tolka mina svar, och ökningen av dessa. Hade tänkt börja dryga ut på droppet lite men vet inte om jag vågar när Lymfocyterna ökat till 2.8. Överväger om jag ska kontakta dr D för fortsatt stöd men vet inte hur han ser på att man kört på egenhand... 

Ni är så många här i tråden som är insatta och kunniga på detta, jag skulle bli så tacksam om någon hade möjlighet att ge lite input på hur ni ser på mina värden. Stort tack på förhand, och ha en härlig fredag! 

Grattis!! Vad underbart!! Gjorde ni ÄD hos dr D?
  • lill111
    PeeWee44 skrev 2016-11-25 07:16:11 följande:

Är på Södersjukhuset nu och väntar på att göra hysto. Känns skönt, hoppas dom gör något och inte bara tittar.

Trevlig helg!

Lycka till kära du:)!!!
  • lill111

Hej! Jag har flera oöppnade gonal-F om någon är intresserad, jag gar även dhea prasteron . Inboxa mig isf:) trevlig första advent!

• lill111
    MariaKojola skrev 2016-11-30 21:03:48 följande:

Jag har nu fått min nya plan från dr D, där vi siktar på ivf-försök i slutet av jan, och han vill nu att jag ska ta humira-injektioner för att få ner mitt TNF värde (har 44,5). Efter att jag har läst om medicinen och pratat med en bekant som är läkare känns det dock nu v ä l d i g t jobbigt. Biverkningarna för den här medicinen är ju både väldigt vanliga och också väldigt allvarliga. Min högsta dröm är ju att få ett syskon till vår dotter, men jag vill ju inte att hon ska förlora sin mamma på resan (nu låter det jättedramatiskt, men det är ungefär så jag känner just nu).

Ni andra, vad är era erfarenheter av den här medicinen??

Hej! Dr D rekommenderade även mig humira ett tnf-a på 44. Jag tar just nu celebrex i stället....

Är ju ett alternativ...

Har kört IL-dropp samt kortison, men inte fått ner mitt tnf-a....

Jag kommer ev köra en humiraspruta strax innan återföring.
  • lill111
    mom2012 skrev 2016-12-01 15:40:40 följande:

Om du ska ta 1 spruta inför transfer.... Tänk på att 1 spruta humira kan ge en kraftig flare up. Dvs tnf skjuter i höjden. Oftast ordinerar man 2 sprutor humira som man tar med ca 2 v mellanrum och sedan tar nytt prov på tnf. Spruta nr 2 är för att ta ner en flare up. Men detta har säkert dr d förklarat redan. Flera tjejer i dr gorgy tråden som fått flare up, så det händer då och då, men behöver inte hända alla.

Tack mom, vet detta, dr D ordinerar två sprutor med 2 veckors intervall sedan transfer...

Nu knaprar jag celebrex, ska bli mkt intressant och se hur och om mina blåsor samt värk minskar i kroppen.
  • lill111
    pipperoni skrev 2016-12-08 10:37:32 följande:

Hej! Om det är någon som har en oöppnad flaska Synarela som de vill bli av med så är jag spekulant! 

Hej! Jag har:)))
  • lill111
    MariaKojola skrev 2016-12-19 07:35:15 följande:

Hej på er!

Dr D har bett mig att skicka blod till Chicago innan min kommande behandling. Han vill se om mitt TNF värde gått ner (jag har inte kunnat ta humira som han ville, då dessa sprutor för mig kostade tot över 3500euro på våra apotek här i finland). Istället har vi kört på intralipid, och ja, hoppas på att det gett effekt. Jag känner mig lite deppig över hela grejen, som att dr D inte tycker att jag är någon som verkligen har chans att bli gravid. Inte för att han sagt det rakt ut, men ja, får lite den känslan och har sen heller inte fått svar av honom nu på en vecka. Hursomhelst, min fråga gällde att skicka blod till Chicago - hur har ni gjort detta? Min post här säger i princip nej (eller att dom inte vet hur dom kan hjälpa mig) men nog måste det väl finnas fler som gjort det?

Hej! Jag har humirasprutor om du behöver!! Inboxa mig!!
  • lill111
    Maraki73 skrev 2016-12-21 07:51:56 följande:

Hej kan man ta inositol och ubiquinol samtidig?

Ja, det gör jag. Rek fr dr D :)!
  • lill111
    Radar7 skrev 2016-12-22 11:20:34 följande:

Tack. Ja jag skall fortsätta prova idag. Ett av dem igår var Lloyd men det funka inte, trots färg. Ger dock inte upp!

God Jul

Lloyd i Borås fungerar utmärkt!! Tack och lov att ngt är smidigt:))
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!