• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Upprepade missfall skrev 2017-03-27 09:39:01 följande:

Okej, det ska jag kolla närmare på. Tack för tipset.

Nej sonen fick jag med mitt ex. Sambon har inga barn sen tidigare, men jag vet att hans ex blev gravid och gjorde en abort. Vet dock inte hur långt gången hon var och sambon har inte så stor koll heller, han var väldigt ung då. Hade hon inte gjort abort så kanske hon hade fått missfall iaf, det vet vi ju inte. Känslan säger mig dock att det inte beror på hans spermier då jag får missfall så pass tidigt varje gång och varje missfall sker tidigare och tidigare som att kroppen är mer redo att ta bort det för varje gång. Medan hon ändå var tvungen att göra en abort så hennes graviditet har ju inte stötts ut så tidigt som mina gör. Mitt första missfall så gick det tillräckligt långt för att man skulle kunna se något i livmodern innan de avslutades. Andra gången börja ja blöda o då kunde de ana något i livmodern men trodde inte det va graviditet eftersom dom var bombsäkra på ett X. De va inget X, utan de slutade bara utvecklas för tidigt för att de skulle synas nått. 3e såg man inget alls när ja borde vart i v 6+1, dan efter börja blödningen. Den här gången börja ja blöda redan i 4+5. Men man vet ju heller inte om de beror på orsaker hos båda, så det är ju värt att kolla upp för säkerhets skull.

Jag har fått för mig att det delvis kan ha med att göra att jag är 0- och sonen är 0+, men de glömde ge mig sprutan efter förlossningen. Man vet att kroppen då kan skapa antikroppar som kan ställa till med problem vid nästa graviditet, men det ska inte kunna ställa till problem förns senare i graviditeten påstår läkarna i Sverige. Någon som hört något annat?

Tack!

Hej igen! Dåligt av sjukvården!! Du skulle fått en spruta! Jag är AB- och vi fick med vår son ua. Sedan alla mf efter honom men sonen är också negativ, därav ingen spruta! Och, ja, som tur är kan du få hjälp senare i graviditeten om du bildar antikroppar mot fostret, men det är krångligt....
  • lill111
    MoM11 skrev 2017-03-27 13:19:28 följande:

Hej!

Är så otroligt nervös över mina spottings/blödningar.

Hade lugnat sig lite och var mer ljust rosa/bruna men i lördags var det rött igen och även mer värk. Igår var det lugnt igen men idag kom en röd blödning, lite rikligare än tidigare.

Ändrade mina medicindoser något i helgen (fick inte tag i D - han har svarat väldigt sparsamt om blödningarna tidigare också) - ökade från 5 till 6 tabletter progynon då mitt E2 var något lågt (kan det blivit skevt i progesteron östrogen balansen?) och började med 87,5 levaxin. Höjde prednisolon från 20-22,5.

Tar C-vitamin, hoppade över baby aspirin och omega 3 till lunch idag (tog dock fragmin och omega 3 imorse). Tar just nu 6-700 Utrogestan.

Någon som har råd att ge? Så orolig.

Hej, någon pratade om att man kunde ta cyklo-F tror jag det heter, finns receptfritt på Apoteket!!
  • lill111
    NinaCamilla skrev 2017-03-30 16:40:52 följande:

Dr D föredrag utrogestan men jag märker att injektioner är mycket bättre för mig. Jag måste nog fråga från honom. Jag gick rund flera apotek i Aten och visade prontogest-boxen men ingen kändes vid den. Därför undrar jag om Serum har egen inköp någonstans.

Hej- jag vill med ha injektioner och när jag frågade dr D..sa han att det skulle han ordna...knepigt! Nu blir jag orolig...kan du ställa frågan tro till penny vart hon köper in dem tro?
  • lill111
    NinaCamilla skrev 2017-03-31 08:47:32 följande:

Lill111: Progesteron injektioner finns inte i Sverige. Om Dr D har någon kontakt, hoppas att det löser sig för dig! Förstås om han säger att han fixar, lita på honom.

Hos Serum kan man köpa vid disken eftersom de har en egen apotekare (leverantör). Om det skulle inte funka, kan du alltid ställa en fråga om du kan gå till Serum och köpa från dem. Vet inte hur de ställer till det att inte vara kund hos dem. Ibland har de ont om mediciner och de vill inte sälja för mycket även till sina egna patienter. Gärna berätta om du lyckas att fixa injektioner via Dr D. Mitt förråd räcker för detta försök men sedan är det slut. Förstås var jag inte alla apotek i Aten men 4-5 st och ingen kändes vid prontogest-boxen.

Tack Nina Camilla! Japp, ska stämma av med honom igen!!
  • lill111
    mom2012 skrev 2017-04-04 15:13:26 följande:

Jag har:

* prontogest injektioner 100mg/ml om någon behöver. Jag har 7 askar och det är 3 ampuller i varje

* mänder av lutinus om någon behöver.

*påbörjad burk med Agnus castus

skicka pm :)

Hej, köper gärna dina prontogest!!
  • lill111
    NinaCamilla skrev 2017-04-05 09:46:53 följande:

Om någon har prontogest över några boxar, köper jag gärna! Jag har boxar så att det räcker för vecka 8-9 men behöver några boxar till. .

Jag har precis plussat tack vare Dr D! Det har tagit 7 år, 13 ÄD försök och några kronor fattigare innan vi är här. 

Helt otroligt!!! Så underbara nyheter - verkligen tänkt på dig!! Grattis!!! Hoppas vi snart med är på G ner till dr D

Kraaam!!!
  • lill111
    mumskastrull skrev 2017-04-09 21:27:18 följande:

Stort grattis!

Jag hade också gränsvärde höga nk-celler, men har haft 3 tidiga missfall. Vad menar du med att Dr D inte såg hela bilden och att IL funkar som p-piller på dig?

Har du fått någon immunbehandling på AvaRiga?

Det är jag med nyfiken på vad du menar att dr D inte såg hela bilden? Och att IL kan verka som p-piller? Nu blir man ju orolig - aldrig hört innan nämligen??
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-04-10 23:39:39 följande:

Det jag menar med att Dr D inte såg hela bilden är att han endast tog prover på mig och vägrade göra spermatest trots att vi bad om det. Han gav oss samma lögn/myt att "ickeperfekta spermier aldrig kan befrukta ägg". Det hävdade både svenska landstinget vid vår missfallsutredning och även Dr D.

Men det är en grov lögn. Jag blir jättelätt gravid varje gång men alltid missfall. Vi bad att få göra spermaprov överallt, men fick inte göra det nånstans föränn vi vände oss till AvaRiga och de lät oss göra Sperm dna fragmentationstest hos dem som visade att det var spermierna som var det egentliga huvudproblemet !!!

Så hade vi fortsatt hos Dr D hade det aldrig blivit några levande barn för vår del. Däremot hittade Dr D koagulationssjukdom hos mig så därav trombyl, sprutor och kortison.

IL fungerar som p- piller för mig, alltså jag blir gravid direkt om jag INTE tar det. Men inte alls om jag tar det !

Jag har berättat för Dr D och frågat hur det kan bli så men han vägrar svara ... Läste nån artikel att Dr B i Usa sagt att det kan bli så. Googla så hittar du artikeln om du är intresserad.

Nu hos AvaRiga tar jag endast trombyl, clexane och kortisontabl, östrogen och progesteron, nu i början av graviditeten. Senare kommer jag sluta med allt utom sprutorna.

Har tagit hcg igen och det har stigit från 230 till 1060 på 3 dagar ! Nu kommer jag inte ta fler hcg utan ska ringa min läkare som lovat fixa remiss till specmvc.

Lycka till alla !

Intressant - hur en näringslösning kan fungera som p-piller... funderar fortfarande... ?

Gällande DNA-fragmentering så var det inga bekymmer alls för oss att ta det provet via dr D, om vi så önskar...,

Men, han hävdar att det är djupt onödiga pengar då vi har ett friskt levande barn tillsammans - märkligt ...
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-04-15 08:43:25 följande:

Vallmo - Ja, funderar du på att byta klinik i framtiden kan jag absolut rekommendera AvRiga. Man får svar direkt av koordinatorn och de bryr sig verkligen om sina patienter.

Hos Dr D kände man sig ofta bortglömd, fick vänta länge på svar eller fick inget svar alls !

Eller i värsta fall fick ett dåligt svar

Det är helt klart en jättestor brist att Dr D jobbar ensam, han hinner inte med alla patienter själv....

Nu känns det att kliniken har jättekoll på mig och min situation och de gör allt för att hjälpa till snabbt och på rätt sätt. Som en bra klinik ska vara

Hoppas du blir hjälpt av mina tips om Progynon och Utrogestan !

Ha en bra Påsk !

Hej! Det är väldigt viktigt att identifiera först vad man har för bekymmer innan man beslutar om klinik!!

Har man tydliga immunologiska besvär är dr D absolut den bästa! Oavsett om man får vänta en dag extra el så!!

Jag vet många som varit på ava Riga och gjort ÄD tex fler tal ggr och inte fått ett levande fött barn, men sedan vänt dig till dr D för specifik medicinering kring immunologi och lyckats på första försöket eftersom han behandlar utifrån immunologiska bekymmer - du/ni hade ju inte det (DNA - fragemenrering, om jag uppfattade rätt?)såklart man då inte rekommenderar dr D då...

Som sagt, det jag vill säga är att det är viktigast identifiera sina bekymmer först, sedan val av klinik för att få en anpassad behandling utifrån ens egna problematik!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!