Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Okej, det ska jag kolla närmare på. Tack för tipset.
Nej sonen fick jag med mitt ex. Sambon har inga barn sen tidigare, men jag vet att hans ex blev gravid och gjorde en abort. Vet dock inte hur långt gången hon var och sambon har inte så stor koll heller, han var väldigt ung då. Hade hon inte gjort abort så kanske hon hade fått missfall iaf, det vet vi ju inte. Känslan säger mig dock att det inte beror på hans spermier då jag får missfall så pass tidigt varje gång och varje missfall sker tidigare och tidigare som att kroppen är mer redo att ta bort det för varje gång. Medan hon ändå var tvungen att göra en abort så hennes graviditet har ju inte stötts ut så tidigt som mina gör. Mitt första missfall så gick det tillräckligt långt för att man skulle kunna se något i livmodern innan de avslutades. Andra gången börja ja blöda o då kunde de ana något i livmodern men trodde inte det va graviditet eftersom dom var bombsäkra på ett X. De va inget X, utan de slutade bara utvecklas för tidigt för att de skulle synas nått. 3e såg man inget alls när ja borde vart i v 6+1, dan efter börja blödningen. Den här gången börja ja blöda redan i 4+5. Men man vet ju heller inte om de beror på orsaker hos båda, så det är ju värt att kolla upp för säkerhets skull.
Jag har fått för mig att det delvis kan ha med att göra att jag är 0- och sonen är 0+, men de glömde ge mig sprutan efter förlossningen. Man vet att kroppen då kan skapa antikroppar som kan ställa till med problem vid nästa graviditet, men det ska inte kunna ställa till problem förns senare i graviditeten påstår läkarna i Sverige. Någon som hört något annat?
Tack!