• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

RobSab skrev 2015-06-16 23:13:06 följande:

Lill111 jag har gjort det. Hade 4 som värde

Ok, tack... Har du ätit dhea? Funderar på om jag ska ära det nu?
  • lill111

[quote=75434879][quote-nick]RobSab skrev 2015-06-17 23:51:38 följande:[/quote-nick]

Lill: nä har inte gjort det. Ska ta värdet i nästa cykel. Har du? :)

[/Ja, några månader sedan och det låg på 1,0... Därav min undran om jag vågar äta dhea tabletter, men kör på det nu jag tycker att mitt dhea:s var lågt....3,9...

Men visst är du ung om jag inte minns fel, jaga av precis fyllt 40... Så åldern flämtar i nacken...men vi går vidare med ÄD snart om inte nästa två ivfer lyckas..gjort en än så länge....?kraaam

• lill111

Hej alla kloka.... Vad är ett optimalt östradiolvärde ligga på....jag har läst att det ska vara nära 1000 i lutealfas....mitt låg på 680 cd 22.visst är det lite lågt....

Tar tacksamt emot kloka inlägg på den:)

• lill111
    AnnC skrev 2015-07-04 07:53:31 följande:

Jag gör inte ivf, försöker i naturlig cykel med immunbehandling. (Mitt problem är upprepade missfall). Progesteronprovet togs 7 dagar efter äl.

Enligt det referensvärdet du angav jz79 ser det ju bra ut, men jag har hört olika att det ska vara över ett visst värde för att vara ett "bra" värde. Svårt att hitta info men här har jag hittat en tydlig och enligt detta låter ju 20 inte så bra:

Hej ann! Jag tog progesteron nu denna cykeln cd 22 hade 49 i värde och det var enligt dr D mkt bra... Visserligen några utrogestantabletter i kroppen..., men över 20 ska det vara för att äl ska ha skett... Men rätta mig om jag uppfattat fel;) kram
  • lill111
    AnnC skrev 2015-07-04 10:17:22 följande:

49 hade jag varit jättenöjd med!

Har du tagit värde utan utrogestan också? Eller var det första gången du testade progesteronvärdet?

Ja äl har skett det tvivlar jag inte på. Men enligt den bilden jag skickade så tyder allt under 30 på (om det är 5-10 dagar efter äl) att slemhinnan inte byggts upp tillräckligt för att ett ägg ska kunna fästa ordentligt?

Aha, visste inte detta med slemhinnan... Att under 30 inte var bra.... Men då hade jag kört på ordentligt med progesteron så SH byggs upp rejält så ägget fäster:)

Ja, har testat utan utrogestantabletter också då har det varierat 40-70...

När jag hade 70 var af gravid, dock mf, kompletterade då dumt nog ute med progstöd då, fick inte progesteron utskrivet av de idiotiska dumma svenska läkarna:( är övertygad om att det hade gått vägen bara jag fått progstöd....

Nu är ju väldigt tydligt att jag behöver stöd med anledning av Mona spottings och så fort jag tar progesteron så upphör dessa..,

Lycka till nu ann! KraaM
  • lill111

Hej! Ni som gjort ÄD hos dr D el serum hur stor dos utrogestan tog/tar ni tacksam för snabbt svar!!

• lill111

[quote=75498252][quote-nick]Frk Röd skrev 2015-07-06 17:25:41 följande:[/quote-nick]4x200. Jag går på Serum[

Tack!! Tar du både oralt och vaginalt?

• lill111
    Frk Röd skrev 2015-07-06 19:08:54 följande:

Det var ju bra att veta att det inte ger lika bra utslag på blodprov när man tar Utrogestan vaginalt. När jag la till 2 oralt en tid så blev värdet skyhögt direkt. När jag tog bort det orala så sjönk värdet kraftigt.

Ok, mkt intressant, när jag bara tog oralt fick jag spottings cd 22, men vaginalt inga spottings... Knepigt

Får öka dosen kanske tar just nu 100 mg alltså en vaginalt per dag... Kör naturligt... Stimulerat med menopeur på eget bevåg... Kompletterar med utrogestan eftersom jag annars får spottings...

Svårt att veta hur mkt utrog jag ska ta bara... ?

Tack snälla ni för bra och intressanta svar;))
  • lill111
    Ananda Balaganapati skrev 2015-07-06 20:31:26 följande:

Intressant... Det viktigaste är ju upptaget. Frågan är om man tar upp progesteronet lika väl oralt som vaginalt. Om du ff får spottings när du tar oralt, verkar det som upptaget är bättre vaginalt. Fast då syns det inte så väl i blodproverna...

Precis...tog progesteronprov förra cykeln på cd 21 hade då 49, vilket jag tror är bra... Hade då tagit endast två st utrogestan 100 mg vaginalt då...

Känns som att jag tar upp det bäst vaginalt...ja, ja får fortsätta pröva sig fram...
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!