• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snart lycklig skrev 2015-01-21 12:27:10 följande:

Ego: Så lycklig! Allt såg jättebra ut. Fick samma gulliga läkare som jag förflyttades till vid förra besöket. Fostret sprattlade och vinkade med både armar och ben. Den sprattlade så mkt så det inte gick att mäta CRL idag. Dock sa hon att den inte var liten och såg ut att vara i korrekt stl för tiden. Vi ska ju på NUPP i nästa vecka, så då kanske det går att mäta pluttisen mera exakt.

Känns så overkligt! Jag började förstås att gråta.

Nu ska jag försöka tro och vara lite gladare.

• lill111
    Snart lycklig skrev 2015-01-21 12:27:10 följande:

Ego: Så lycklig! Allt såg jättebra ut. Fick samma gulliga läkare som jag förflyttades till vid förra besöket. Fostret sprattlade och vinkade med både armar och ben. Den sprattlade så mkt så det inte gick att mäta CRL idag. Dock sa hon att den inte var liten och såg ut att vara i korrekt stl för tiden. Vi ska ju på NUPP i nästa vecka, så då kanske det går att mäta pluttisen mera exakt.

Känns så overkligt! Jag började förstås att gråta.

Nu ska jag försöka tro och vara lite gladare.

Underbart stoooort grattis!!

Ger mig hopp ska du veta!!!

• lill111
    Athen skrev 2015-01-21 16:39:12 följande:

[quote=74723440][quote-nick]lill111 skrev 2015-01-21 16:05:39 följande:[/quote-nick]

Hej igen- efterlyser om någon har en proygnon ask över sommar kan få köpa??

Kram

[/

Jag har progynon hemma som jag inte behöver just nu. Ska du medicinera dig själv? Kan man ta progynon om man vill köra naturlig väg, någon?

Åhhhh, tack snälla inbokar dig:)))

• lill111
    Athen skrev 2015-01-23 17:03:23 följande:

MoM11:

Jag låg också på 1,6 för precis ett år sedan. Nu har TSH gått ner till 1,2 jag har inte änsldratpånågot. Läkarna sa inget om mutt höga 1,6 värden.

Mina provsvar: T4 ligger på 16 pmol/L S-TSH 1,2 mlU/L ( ett år tidigare låg mitt Tsh på 1,6) AMH 6,9

Bra säger läkarna men vi lyckas ändå inte bli gravida. Gjort ET och 3 fet,

Jättebra värden!! Amh på 6,9!!! Är ju guld:))
  • lill111
    Solkattan skrev 2015-01-28 10:42:46 följande:

Mom: sambon köpte dhea åt mig när han var i USA. Min tanke är om antibiotika är receptfritt? Tex doxycycline ? Om du går i tankarna att testa mensblodet för bakterier hos serum så tycks denna antibiotika "ofta" rekommenderas. Om inte annat så finns det säkert några här inne som kan tänkas köpa det av dig i andra hand...

En fråga solkatta... Var det doxycykline du fick av serum? Var det jag fick för min lunginflammation nämligen....känner då att det kanske är onödigt att skicka blod till serum, eftersom jag redan ätit en sådan kur... Eller vad tror du/ni??
  • lill111
    Solkattan skrev 2015-02-03 12:55:14 följande:

Ni som testat positivt hos serum och genomgått 25 dagars antibiotika kuren.... Hur är det med sex under tiden. Både jag o mannen kommer ta kuren. Ska man leva i celibat i 25 dar ? Vad är rådet ?

En fråga solkattan! Vilken penicillin fick du utskrivet av serum? Hoppas nu innerligt att kuren biter på er! Kram!!
  • lill111
    Solkattan skrev 2015-02-04 06:54:58 följande:

Lill: fick först nån ery ... ( den började på det) Men jag hittade inte exakt den på FASS. ( letade dåligt ). Fick ok på att doxy ( också början på namnet) kunde tas. 25 dagar två ggr per dag. 100mg.

Påbörjade kuren igår ... 24 dar kvar !

Che: äääääntligen får du hjälp ! Inte en dag förtidigt !! ... Hoppas du blir av med problemet för gott !

Tack kära du:)! Lycka till nu!! Kram!!
  • lill111

Behöver hjälp! Är det någon som har kört proygnon i naturlig cykel??? Jag ska köra det tänkte jag! När börjar man och slutar??

Tacksam för snabbt svar!

Gjorde LAP och hysto förra måndagen ingen Endo tack och lov!!!Testar därför proygnon för spottings!!

• lill111
    Athen skrev 2015-03-10 21:31:26 följande:

Hej igen,

Tack för länken, det är en jätte bra sida med nyttig information.

Hur kommer det sig att ni redan har tagit kontakt med dr D?

Jag är ledsen för missfallet. Och synd att ni inte prickade in äl, håller tummarna för att ni ska lyckas den här månaden.

Dr D sa samma till oss, han tror att vi kan lyckas på naturligt men eftersom vi hade en 2 dagars fet i frysen så har vi valt att göra insättning den hör månaden. Vi har försökt i 2 år utan succés :( därför har vi valt att gå över till i ivf. Jag är villig att testa immunsupprten för att se om det kan lyckas, vi har ju uppenbarligen problem. Medicineringen är Inte farlig, intralipid är väldigt bra att inta.

15mg prednizolon är inte farligt mycket.(?)

Jag tar även levaxin inför den här behandlingen, mina tsh värden går upp och ner, jag har legat på 1.6 till 2.7

Kämpe kramar!

Fortsätt att dela med dig med frågor funderingar och fortsatt behandling...

Intressant - vilken dos levaxin tar du? Tacksam för svar!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!