• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

aylak skrev 2014-05-02 10:59:30 följande:

Tack lillebob och Fidelia! smile1.gif

lill: Jag har haft lite spottings, mer i en del cykler och nästan inget i andra. Det verkar som om det har blivit bättre med behandling och efter min hysto i december - men kanske lite tidigt att säga ännu. Men de har varit ganska sparsamma spottings som inte oroat mig så mycket.
    Jättesvårt att säga ang. Levaxin. De  flesta som inte har blodprovsdiagnostiserad hypotyreos verkar må bättre på naturligt sköldkörtelhormon - så jag skulle rekommendera det i första hand. Men om du enkelt kan få tag i Levaxin så varför inte. Var noga bara och ant

eckna symptom innan och under behandling så du inte istället blir hyper... Det kan också vara en idé att få utskrivet Liotyronin (T3) som är den aktiva substansen. Men där måste man medicinera med ännu större försiktighet.Det är det preparat som jag mått bäst på. Finns massor med info på hypotyroes.info - bra att vara ordentligt påläst innan man drar igång med egenbehandling - så slipper man oro och känner att man har ordentlig koll. 
    Jag får 15 mg Dhea dagligen. Jag ligger lite lågt i blodprov hos dr Hertoghe och han menar att det som oftast är bra att ta även lite dhea och fludro när man medicinerar med kortison under en längre period. Tycker att jag fått bra effekt av den låga dosen! Melatonin har jag mått bra av förr om åren när jag hade svåra sömnproblem, ca 3 mg var lagom åt mig då. Nu gör det ingen större skillnad då jag sover bra. Jag har inte provat i fertilitetssyfte. Har inte hört talas om att det kan göra så att äl uteblir, men är inte så kunnig ang melatonin...
    Jag ligger högt på framför allt CD56, men har inte så högt TNF-alfa  - eller hade inte under den lugna cykel som provet togs. Men mina leukocyter är i princip alltid förhöjda och lympfocyterna stiger gärna i andra halvan av cykeln titt som tätt. smile4.gif
    Ang. koffeintabletter och kaffe - det är det absolut sämsta du kan göra för dina trötta binjurar, inte konstigt om kroppen strejkar. Dr Hertoghe skulle ta dig i örat smile5.gif Om du orkar så är det bästa att ta bort all stimulanta så som koffein och socker och istället försöka hålla blodsockerbalansen så jämn som möjligt. Och låta binjurarna få vila lite... Var rädd om dig!! <3

Om 2 timmar har vi återföring av liten eskimå! *nervös* Men nu borde tiden för tråkiga samtal snart vara ute iaf. 

Håller tummar och tår nu Aylak!!
  • lill111
    lill111 skrev 2014-05-02 11:24:53 följande:
    Åhhh, nu håller vi tummarna för återföring!! Vart gör du din IVF om jag får fråga?

Grejen är den att jag sover bra, men i fertilitetssamanhang så ska melatonin vara bra dåliga ägg och låg reserv vilket alla gynekologer säger att jag har utom Dr d....vet ionte vad jag ska tro...

Dåligt resukltat nu första IVFEN endast 5 ägg inet till frysen men perfekt embryo blev återfört...

men minus ändå....

MM,, vet med koffienet, men hur vette sjutton hur jag ska klara det....är ju så galet trött...

Kan ju försöka dra ner på det - socker är inga bekymmer...det kan jag kan jag klara mig utan problem, men mkt värre med koffeintabletterna -. har ju ätit dessa i många år även innan vår lyckade graviditet...

Eftersom jag tränar en del - så blev jag rekommenderad dessa för att höja prestationen, sedan dess är jag beroende, precis som många är av vanligt kaffe -

Hur har du gjort? Inget kaffe, socker??

Vad och hur får man i fatt på naturligt sköldkörtelhormon???

Tycker du jag ska testa DEHEA?

Kan det vara IVFEN som förvärrade kroppen tro??

När ifrån tar du Pred??

Verkligen lycka till idag och tusen, tusen tack för mkt kloka tankar och svar!!!

Herregud, förlåt för alla stavfel...:)
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-05-02 13:52:06 följande:
    Lill: mina cykler har varit bra efter ivf-behandlingar. Inga spottings. Jag gjorde ju i november en egen behandling på den medicin jag hade kvar och då blev cykeln extra lång, precis som den varit vid tidigare ivf:er, dock fick jag ingen ordentlig ägglossning den cykeln. Men cykeln efter blev jag ju spontant gravid, så för min del har ivf:erna inte sabbat efterkommande cykler. Märkte heller inga biverkningar när jag tog dhea eller melatonin.

Oj, det där lät ju intressant  - jag har min sämsta cykel någonsin, nu efter IVFEN, knepigt - men det kanske är så som gynekologerna i sverige säger att jag har kassa ägg kvar samt väldigt få, knepigt med ett amh på 0,9....visserligen ett årsedan, men ändå...

Visst blev du även hjälpt med någon medicinering mot prolaktin? Vad heter den isf - funderar ju på om det ändå kan vara prolaktinet som ställer till det.....vaärt att pröva, även om det är inom referensintervallet...vet ju att Cathy haft bra resonemang kring det...

Vad för behandling gjorde du på den medicinering som du hade kvar??

Jag har ju Gonal-f kvar....kan man ta lite av det i naturlig cykel??

Hoppas att allt är fint med dig, för utom denna eviga djungel...kram!!
  • lill111
    Vilaa skrev 2014-05-02 11:29:27 följande:
    Ja just det, nu åker jag om bara 2 dagar :) :) !!!!
    Lycka till Vilaa - kommer gå utmärkt:))) Kraaamm
  • lill111
    leah2012 skrev 2014-05-02 12:49:23 följande:
    Tack tjejer! Då gör jag nog uppehåll med både E-vitamin och omega 3 tills hyston är över. Kör på med det andra.

Snart lycklig lycka till nu! Förstår oron, men ta inte ut något i förskott. Du har ju faktiskt väldigt många små befruktade embryon :) När är det dags för återföring? Jag ska göra hysto på Sophiahemmet

Lill: hoppas du kan hitta vad som är fel. Jag har i alla fall haft normala cykler som vanligt efter mina IVF:er och en hysto.

Jag har hört precis som kattflickan om E-vitamin, att det kan hjälpa slemhinnan.

Tack Leah - vad gör du din Hysto, varför gör du en till - massa frågor, men nyfiken - jag har bara gjort en och  de fann inget - visserligen i sverige, men ändå...kram
  • lill111
    lill111 skrev 2014-05-02 15:50:53 följande:

Tack Leah - vad gör du din Hysto, varför gör du en till - massa frågor, men nyfiken - jag har bara gjort en och  de fann inget - visserligen i sverige, men ändå...kram

Såg nu sophiahemmet - lycka till:)
  • lill111

Jättegrattis Che!!!!!!Hjärta Njuuut nu - sååå härligt när ni nu lyckats - vi som följt varandra nu under några år!!!

Pusta ut och sköt om varandra!!! Kraaaam!!

• lill111
    aylak skrev 2014-05-02 17:23:41 följande:

Tack lill! smile1.gif
    Vi gör vår återföring på RMC i Linköping. Vår sista i frysen. 
    För mig blir det inget kaffe och inget socker. Inte heller svart eller grönt te. Och jag är t.o.m. sparsam med söta frukter. Dr Hertoghe är väldigt strikt med kosten, men det passar mig då jag behövt äta paleolitisk kost under många år pga ohälsa. Men som sagt, detta är inte i första hand i fertilitetssyfte.
    Vet inte alls ang. melatonin i din situation - kanske är det någon annan här som är duktig  på det?
    Vet heller inte hur du får tag på naturligt sköldkörtelhormon nu. Jag gick först hos Kajs-Marie Nordell, hon har stängt sin praktik till vidare - men hänvisar till Balderklinikken i Oslo, Telefon: +47 22 99 17 00, balderklinikken.no Kanske är det lättare att ta sig dit än till Bryssel?
    Nu vid FET så tar jag 10 mg Pred från cd2, 15 mg Pred från cd10 och 20 mg Pred från och med idag vid återföringen.
    Hoppas du hittar rätt!!!! Hjärta

Tack Solkattan!!! smile1.gif

Du är så gulligt!! Tack för svar och all hjälp!! Intressant med Preddosen - jag ska ta 10 mg fr äl...enligt dr d...
    Kosten är jag strikt enligt Paleo, men jag har ju då lasten koffeinet, men ska verkligen ta och dra ner och försöka helt utesluta  -

Vad anser du om Hybinette i Sthlm? Har läst lite olika om honom  - ?

Kraaam och hoppas du mår fint nu efter ET....
  • lill111
    leah2012 skrev 2014-05-02 19:31:19 följande:
    Det gör jag för att en gullig läkare erbjöd mig att vi skulle kolla om allt såg bra ut med koksaltsköljning. Det gjorde det inte :( Livmodern verkade sammanväxt. Så remiss till hysto. Känns också bra att göra en nu inför min nästa IVF, och bra att det är gratis den här gången :) Gjorde en hos Dr D ca 4 mån tidigare där han tog bort lite sammanväxningar. Så antingen missade han det här, eller så har det kommit till efteråt.
    Ok, tack Leha - lycka till:)) kram
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-05-02 13:52:06 följande:
    Lill: mina cykler har varit bra efter ivf-behandlingar. Inga spottings. Jag gjorde ju i november en egen behandling på den medicin jag hade kvar och då blev cykeln extra lång, precis som den varit vid tidigare ivf:er, dock fick jag ingen ordentlig ägglossning den cykeln. Men cykeln efter blev jag ju spontant gravid, så för min del har ivf:erna inte sabbat efterkommande cykler. Märkte heller inga biverkningar när jag tog dhea eller melatonin.

Zwillinge86 skrev 2014-05-02 16:23:00 följande:
    Jag körde korta protokollet med menopur. Föjlde behandlingsplanen från sista ivf:en fast med lite lägre dos då medicinen inte skulle räcka annars. Använde oralgutran-sprutor för att hämma äggglossningen, men hade tyvärr ingen ovitrell. Tänkte att eventuellt mogna ägg släpper väl ändå, men det gjorde de nog inte. Körde med ÄL-test hela cykeln men fick aldrig nåt utslag. Fick mens cd43 och sen ägglossning cykeln efter, i vilken jag blev gravid. Hade någon månad innan börjat ta 2.5mg pravidel mot förhöjt prolaktin (pendlat mellan 400-800) och månaden jag blev gravid var första gången det låg under referensvärdet på 320, så jag är helt övertygad om att även det spelade in för min möjlighet att bli gravid.

Hade jag haft medicin kvar hade jag nog självmedicinerat ytterligare en cykel, men då försökt få tag på en behandlingsplan för lågstimulering eftersom det ska vara bättre för oss med lågt amh. Jag efterlyste medicin här i tråden för att få ihop det jag behövde. Hur du än gör hoppas jag att det löser sig för dig. Själv hoppas jag att det "bara" är stress som orsakar mina förvärrade besvär.
    Tack, intressant - lågstimulering vad innebär det? Jag har ju med låg äggreserv - varför har inte min IVF-klinik föreslagit det tro??

Pravidel är ju med intressant - visst blev dina spottings bättre med Pravidel?

Du borde ju få Pravidel utskrivet igen - eller

Om jag förstår det hela rätt kan man lida av för högt Prolaktin trots att det är inom referensvärdet?

Hur länge körde du DHEA o Melatonin?

Ursäkta alla frågor, men vi har ju så liknande symptom och bekymmer...

Hoppas att du får en bra cykel nu och att ni lyckas bli gravida igen:) Kraam
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!