Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
aylak skrev 2014-05-02 10:59:30 följande:
Tack lillebob och Fidelia!
lill: Jag har haft lite spottings, mer i en del cykler och nästan inget i andra. Det verkar som om det har blivit bättre med behandling och efter min hysto i december - men kanske lite tidigt att säga ännu. Men de har varit ganska sparsamma spottings som inte oroat mig så mycket.
Jättesvårt att säga ang. Levaxin. De flesta som inte har blodprovsdiagnostiserad hypotyreos verkar må bättre på naturligt sköldkörtelhormon - så jag skulle rekommendera det i första hand. Men om du enkelt kan få tag i Levaxin så varför inte. Var noga bara och ant
eckna symptom innan och under behandling så du inte istället blir hyper... Det kan också vara en idé att få utskrivet Liotyronin (T3) som är den aktiva substansen. Men där måste man medicinera med ännu större försiktighet.Det är det preparat som jag mått bäst på. Finns massor med info på hypotyroes.info - bra att vara ordentligt påläst innan man drar igång med egenbehandling - så slipper man oro och känner att man har ordentlig koll.
Jag får 15 mg Dhea dagligen. Jag ligger lite lågt i blodprov hos dr Hertoghe och han menar att det som oftast är bra att ta även lite dhea och fludro när man medicinerar med kortison under en längre period. Tycker att jag fått bra effekt av den låga dosen! Melatonin har jag mått bra av förr om åren när jag hade svåra sömnproblem, ca 3 mg var lagom åt mig då. Nu gör det ingen större skillnad då jag sover bra. Jag har inte provat i fertilitetssyfte. Har inte hört talas om att det kan göra så att äl uteblir, men är inte så kunnig ang melatonin...
Jag ligger högt på framför allt CD56, men har inte så högt TNF-alfa - eller hade inte under den lugna cykel som provet togs. Men mina leukocyter är i princip alltid förhöjda och lympfocyterna stiger gärna i andra halvan av cykeln titt som tätt.
Ang. koffeintabletter och kaffe - det är det absolut sämsta du kan göra för dina trötta binjurar, inte konstigt om kroppen strejkar. Dr Hertoghe skulle ta dig i örat Om du orkar så är det bästa att ta bort all stimulanta så som koffein och socker och istället försöka hålla blodsockerbalansen så jämn som möjligt. Och låta binjurarna få vila lite... Var rädd om dig!! <3
Om 2 timmar har vi återföring av liten eskimå! *nervös* Men nu borde tiden för tråkiga samtal snart vara ute iaf.
Håller tummar och tår nu Aylak!!