Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
tack rara!!! Håller tummen för plus nu solkattan!!!
Nu har jag haft samtal med min IVF-klinik, behöver råd från er kloka ivfare.
Hon menade på att blodprov tar man om man inte gör VUL. VUL är mer säkert för att mäta om hormondosen, stämmer tycker ni det?
Jag lyckades få prednisilon under stimuleringen vid nästa tillfälle....det trodde hon kunde hjälpa....körde ju det nu med...ja, ja...
Fick även byta till Menopur mendå ska jag ta högre dos - tycker mig se kvinnor i min ålder och få folliklar svarat bättre på det?? Hon höll med....
På frågan om DHEA så var dt blankt nej, då det inte finns studier som belägger användandet av det...
Så får köpa på eget bevåg...
Vart köpte ni DHEA ni sonm testat?
Välkomna hit ni nya, eller ja, beklagar förståss...men här kommer vi hjälpa varandra till lyckade resultat....kraam
Solkattan och Snart lycklig!!
Vet inte vad jag ska säga, mitt hjärta blöder för er med, vet så innerligt hur ni känner...
Jag vet faktiskt inte om jag orkar kämpa vidare - vi kanske stannar vid ett barn -det är bara det ett så stort hål i mitt hjärta, vill ju så gärna ge vårat barn ett syskon - funderar på ÄD, men det är ju inte heller säkert - usch, denna förtvivlan och sjukdom - har varit helt golvad - utvecklat Lunginflammation och fått stark penicilin här - har legat hela Påsken, inte kunnat göra ngt, inte blir psyket bättre av det direkt:(Immunförsvaret blev ju iaf rejält påvekat,,,,
Känner så med dig det du skriver Solkattan med sonen, jag har haft sååå dåligt samvete alla timmar jag suttit vid datorn och letat och diskuterat samt alla resor och bråk som bara berott på vå sekundära infertilitet:((
Han har fått lida så mkt och vill ha sin mamma hela tiden - inte konstigt när jag är totalt frånvarande och uppslukad av detta - mannen med dessutom - jag känner mig mer trygg med er här inne, bara för att ni vet exakt hur mankänner - ingen annan vet om man inte gått igenom detta helevete....
Jag är totalt slut i hela kroppen och har ont över allt inte minst lungorna då( Är så ledsen och ursäkta mitt deppinlägg här med - jag som gjorde allt känns det som immunmedicin, gic k ner 7 kg innan IVF allt rätt, perfekt embryo, men inte faaan gickd et för det...
Kliniken uppmanade redan om ÄD - har jag så kassa ägg verkligen, ja, uppenbarligen,.,...
Tycker det är knepigt med ett AMH på 0,9 men det styr väl inte kvalitén??
Ja, det finns ju alltid ett näsa steg - funderar ju på om jag ska boosta kroppen/äggen med melatonin och DHEA och köra det nu tre månader och göra ett sista försök....vet inte, just nu är allt nattsvart....
Tur jag har er här inne....
Kraaam!
Ingen tröst men förstår precis hur du känner... Har dåligt samvete för att jag jagar så efter syskon när jag har en underbar son här hemma som får stå tillbaks typ, om jag ska åka till Grekland och vara borta några dagar och sen så alla gånger jag varit ledsen efter missfall, sånt förstår ju inte han =(
Jag har också en familj med mycket åsikter, precis sådär säger min syrra med typ. Funderar också som någon annan sa att sluta prata om det, men det tar ju upp så mycket av ens liv så det är svårt att glida in på det, jag vill väldigt gärna ha bekräftelse att det jag gör är "rätt" men tyvärr tycker ju ingen det så då blir jag alltid så sjukt osäker på mig själv.
Nu har det varit jobbigt här med för dom har inte svarat på min föreslagna tid jag mailade i torsdags om, så idag mailade jag igen..men känns jobbigt att jag måste tjata på en första tid redan nu eftersom jag vet att många sen har problem att få svar på mail, jag får ju inte ens svar på om jag kan åka ner haha..
Sen blir jag skrockfull och tänker konstiga saker som att "det kanske inte är meningen att jag ska åka"..och så håller jag ju på med syskon med, kanske finns någon mening med att det inte blir, alltså syskonet kanske blir handikappat, min kropp kanske inte kan göra ett "bra" barn och då stöter bort dom som alla gyn i Sverige säger, att det varit fel på dom, fast dom aldrig hittat något fel... Eller typ att jag dör i havandeksapsförgiftning (läste om en i tidningen häromdagen =( ) och hade ju det med sonen, och då så blir min son mammalös bara för jag skulle jaga ett syskon och inte var nöjd med det jag fick.. Ja typ. Konstiga tankar som går runt runt.