• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Angel00 skrev 2014-04-06 14:37:45 följande:
    Iill111 - vi fick inget till frysen på 3 försök med helt ok amh värde för min ålder. Sen gjorde vi uppehåll över sommaren då jag åt vitaminer, melatonin, prasteron och en IVF med immunsupport på det, först då fick vi ägg till frysen.
    Jag tror på rätt cykel, medicinering och immunsupport så kan det mycket väl gå vägen!

Ok, tack för info, hur gammal var/ är du? Vågar jag ta melatonin tillsammans med dhea? Jag har ju konstaterat immunproblem? Vad jag förstått på Zins fina sida ska man undvika melatonin om man har immunproblem??

Eller hur resonerar du?

Det är ju detta jag överväger nu, q 10, melatonon, dhea? och booosta kroppen med det ca två månader och fortsätta efter det - om jag vågar vänta så länge, livrädd för att min äggreserv ska sina snabbt - går ju i rasande fart utför efter 38-39 år vad jag uppfattat??
  • lill111

[quote=72945029][quote-nick]Varärstorken skrev 2014-04-06 16:50:14 följande:[/quote-nick]Tack för välkomnandet Zin! Min syster gjorde den sista ivf:en i falun som egenbetalande. Hon hade en hemmaläkare i stockholm. Han skötte all behandling, skrev ut medicin och gjorde vul. Hon fick dels byta mediciner, den nya läkaren tyckte att hon blivit felbehandlad i tidigare ivf:er. Han tog extra prover på henne och hittade onormala (mkt låga) hormonvärden. Något som ingen tidigare upptäckt (big surprise). Hon fick förutom nya ivf-mediciner, kortison, extra östrogen och fragmin. Hon fick även dropp i falun, osäker på hur många (ska fråga). Från att aldrig ens fått embryos till återföring så fick de tillbaka en 5-dagars som blev en liten tjej. Dessutom fick de en blasto till frysen. Så jag är världens lyckligaste moster till hennes fina barn :)[/ Vad för östrogen fick hon? Vilka hormonprover tog läkaren? Vilken cd började hon med kortison? Tacksam för svar...härligt med lyckade historier Intressant om du ville beskriva vilka IVF- mediciner hon lyckades med och vilket protokoll, mot de tidigare misslyckade... Tack igen och välkommen hit...!

• lill111
    Angel00 skrev 2014-04-06 17:34:32 följande:
    Ang melatonin och DHEA. Jag tror helt enkelt att man får göra en avvägning. Tex. jag blev konstaterad i Aten att jag har något immunologiskt som påverkar äggkvaliteten. Vad kunde DrD inte säga men jag ordinerades AC, DHEA och melatonin för att boosta äggen. Åt detta i ca tre månader och resultatet nu är att jag är gravid. Så jag tror mer på att hitta den rätta behandlingen för den enskilda individen än att just DHEA eller melatonin inte är bra. Först ta reda på varför man inte är fertil, som jag med mitt problem med äggen. Sedan ta ställning till medicinen man ska ta. Äta den så länge som det behövs. Minst tre månader för att uppnå bästa effekten i kroppen inför nästa försök. Min cocktail behöver inte fungera på alla. Gäller som sagt att hitta det som fungerar för en själv.

Vart köper jag q 10? Vart köper jag dhea, melatonin? Tacksam för svar!!
  • lill111
    Zinfandel skrev 2014-04-06 17:42:24 följande:
    USA.

Ok tack, ngn bra webbsida som kan rekommenderas?
  • lill111
    Zinfandel skrev 2014-04-06 17:16:12 följande:
    Varärstorken - förlåt nu kom vi helt in på sin syster  Smart av dig att ta dig tid att läsa hela tråden, nu är du rejält påläst!! Varför söker du inte dig själv till Falun? Jag tycker du ska göra ett försök med kortison innan du kör hela immunspåret.

Precis som Zin säger inte meningen att komma in på din syster ... Bara intressant att höra eftersom jag griper varje halmstrå innan mina ägg tar slut.... Vill ju såklart optimera i för mina kommande två försök och vill dra lärdom av andra.... Tacksam för svar:)
  • lill111
    Varärstorken skrev 2014-04-06 17:53:29 följande:
    Ja det var nyligen, hon blir 3 månader nu. Anledningen till att jag inte söker mig till Falun (än) är att jag går via landstinget. Jag försökte åberopa "det fria vårdvalet" men det var inte så fritt som det lät. Så det blir sahlgrenska först, vi har blivit beviljade 3 fulla ivf plus eventuella frysförsök. Jag har dock träffat samma läkare som min syster gick till i stockholm och fått ta lite tester. Glömde dock att be om kortison... Försökte be min ivf-läkare om det istället men fick kalla handen. (Inte oväntat). Och nu är det lite kort om tid, ska börja spraya om 2veckor. Min tanke är att göra den här första ivf:en som en provomgång, helst med kortison. Tar det sig inte så åker vi till grekland vecka 29-30 och gör fler utredningar. (Och bunktar medicin). Lill111, jag får höra med syrran så jag säger exakt rätt. Har inte allt i huvudet. Återkommer! Tack för välkomnandet!

Tack snälla du!!
  • lill111
    Zinfandel skrev 2014-04-06 17:56:03 följande:
    Om jag har förstått det rätt, så har denna sajt börjat sälja igen efter efter ett uppehåll men jag har inte provat själv på sistone, någon som har?? De säljer även melatonin men jag råkar ha 2 burkar om du vill ha  www.dhea.com Ang Q10 tror jag att Cathy har bra förslag. Jag köpte senast av www.iherb.com/ubiquinol-coq10 men det finns en uppsjö.

Du är en guldklipmp Zin! Tack!!
  • lill111
    Solkattan skrev 2014-04-07 08:38:44 följande:
    Puh... Nu ringde de från kliniken. Alla tre ägg levde fortfarande... Hurra ! Får tillbaks ett ägg i eftermiddag. Resten odlas vidare tills på onsdag. Ska storstäda medans jag väntar på att klockan ska bli lagom för att sätta mig o köra de tio milen. Pissigt väder... O blankslitna sommardäck. Men pengarna räcker inte just nu till nya däck. Åh... Vad jag hoppas på detta nu. ! Vill börja "leva" igen. Inte behöva vända på varenda krona för att kunna fortsätta ivfkarusellen.. I helgen så höll sambon på att bryta ihop. Han tycker vårt liv är menningslöst. Orkar snart inte mer. Det har blivit för mycket av fertilitet på sistone... :(. Och jag håller med. Känner själv att det börjar gå över styr. Glömmer viktiga saker... Tappar ord när jag pratar. Sover oroligt. Om detta misslyckas kanske vi måste ta en paus... Hur tidigt rekommenderar dr d för att tjuvtesta.. ? För visst bör man göra det för att avgöra om man fått tidigt mf.. ? Jag har inte köpt follow ups av dr d OM jag blir gravid. Hur fungerar det då.. OM jag plusar o precis tagit fbc... Ger inte han någon vidare rekommendation för ens han fått pengar igen... ? Har ni andra follow ups under graviditeten.. ? Min fbc läkare börjar knorra. Om jag inte lyckas med denna hjälp.. finns det då någon vita med follow ups.. ? Kan man inte typ ta ildropp en gång i månaden för säkerhets skull.. ? "Kul" med flera nya i tråden.. intressanta erfarenheter tillförs ! :)

Grattis!! Precis samma som mig!! Nu håller vi tummarna!! Här ruvas det förfullt, inga symptom dock:( Ska ta fbc imorgon, ska bli intressant!! Ska till min allmänläkare idag, ska förhoppningsvis få Levaxin Har inte fått testa det.... Mitt tsh ligger runt 2,3 men vill ju ner runt 1... Alla gyn tycker det är såå bra, men inte jag.. Äntligen en läkare som skriver ut levaxin!! Kram o lycka till nu!!!
  • lill111
    Blingbling skrev 2014-04-07 21:41:45 följande:
    Kan lägga till att FK också nämnde att de säger nej på grund av att immunbehandling inte är en beprövad metod. Nej, inte i Sverige inte (för den finns ju inte ens här hemma...men det är ju också det som den här nya lagen ska ta hänsyn till; att man ser behandlingar ur ett INTERNATIONELLT perspektiv (vilket tjejen på FK jag haft/har kontakt med redan i höstas betonat och sagt att deras egen läkare kommer ha ett internationellt perspektiv, om landstinget säger nej på grund av detta) och inte bara med de trångsynta svenska "glasögonen". Så jag ber FK att ta på den internationella varianten av brillor och kolla mer noggrant nu!
    Tyvärr är jag inte förvånad - när jag problematiserade detta med socialstyrelsen och mitt landsting och hänvisade till EU-regleringen så fick jag tillbaka i skrift utifrån lagtext att den bara gäller om svenska läkare godkänner den internationella behandlingsplanen  - då vände jag det igen och menade på att lagen är ju då motsägelsefull - men det hävdade dem inte.

Hhon berättade om ett fall om en canserpatient som läkarna i sverige godkänt - men vi vet ju här inne alla vi med dessa bekymmer att fertilitetseliten i sverige absolut inte vill befatta sig med dessa behanslingsplaner - eftersom de inte är godkända i sverige - så jag har redan gett upp om att få ersättning och dessutom tillhör jag ju landstinget där Lennart Blomqvist ska besluta och ge sitt medgivande om ersättning, vilket han absolut inte gör -

han tog sin hand ifrån oss direkt - han vill ju bevisa med sin forskning att inte ens trombyl är verkningsfullt, vilket den kanske inte är - på vissa patienter - men man erbjuder ju bara ett spår i sverige och det är ju just detta som dr d är så emot ,varje individ är ju unik och behöver sin behandlingsplan - men det är tyvärr bara att konstatera att det är många parametrar i denna debatt och några är: prestige, men också att fertilitet inte är prioriterat i sverige att alla mf som sker innan v 12 är det fel på fostret???? Vilket vi vet här inne är ett helt ologiskt resonemang -  men det kostar ju en uppsjö av insatser och pengar om man skulle öppna upp ett flertal olika provtagningar och behandlingsmodeller i svergie vilket de är livrädda för - utan det får vi bekosta själva - tycker det är så galet tragiskt att vi måste betala skatt för den usla vården vi blir erbjudna - bätttre att inte betala skatt och finansiera sin sjukvård själv nu med facit i hand- kram!
  • lill111
    Katt12 skrev 2014-04-07 23:26:25 följande:
    Lycka till nu, Solkattan och Lill, med era ivf:er!

Tack rara Katt!!!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!