• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Solkattan skrev 2014-04-08 07:02:49 följande:
    Igår kväll stannade hjärtat för nån sekund. Färskt blod.. :(. Vad är det för "fel" på min kropp...?? Varför kan man inte återföra ägg utan att de ska komma emot.. ? Läst så himla mycket om att det inte är bra med blod vid återföring. Att det dödar embryot. Det här var ju ett perfekt 10 celligt litet embryo... Var inte mycket blod. Men ändå att just bara behöva se det. ångest innan ruvningen knappt börjat. Lill: hur går det för dig... Har du tänkt att tjuvtesta.. ? På vilken dag.. ?

Oj, härligt med ett 10-celligt var det en blastocyst?? Jag fick ett 4-celligt dag 2...

Jag har inte blött efter ET, bara lite gammalt blod men det är ju efter ÄP då jag blödde ganska mkt efter det ingreppet...

Har aldrig hört talas om att det inte är bra för embryot att blöda vid ET, blir nervös nu jag med??

Vågar inte tjuvtesta - känner verkligen inget, pust o stööön - lite mensvärk igår, men idag inget - absolut inga ömma bröst längre vilket jag har haft sedan ÄP fram till för två dagar sedan - nu inget---orolig----

Ruvdag 6 eller gjorde et i onsdags?? Kan ju inte detta första IVFen...

Hoppas det går bra nu - kram, kram!
  • lill111

Hej igen - har fått nytt värde på TSH och det är 1,6 - hade ni ändå proppsat på Levaxin??

Har idag blivit förkyld ruvdag 6 eller 7, beroende på hur man räknar - ska jag ta det positivt eller negativt - väntar på FBC...lite orolig....

Inga grav symptom dock....

• lill111
    TWH skrev 2014-04-08 18:54:15 följande:
    Solkattan, en liten blödning kan ju också vara infästningsblödning, vilket vi hoppas på❤️ Blingbling, kan inte du fråga hur de definierar beprövad metod? Det är lättare att motbevisa när de själva har skrivit ned definitionen. Om de sedan ändå inte vill gå med på ersättning - om vi kan visa att metoden uppfyller deras krav för att vara beprövad - då tycker jag att vi (jag kan göra det då jag känner folk där) ska prata med Centrum för rättvisa, de arbetar ju just för enskildas rättigheter gentemot staten. När det gäller tv programmet hos D så har jag nu fått ett tack men tv teamet valde att enbart prata surrogat. De planerade dock ytterligare ett program när de förstod omfattningen av Ds övriga verksamhet så de skulle återkomma.

Bra där TWH, jag bad dem definiera beprövad erfarenhet- eftersom jag själv jobbar med forskning så änvänder jag det begreppet ofta - då menade på att det är olika vilken disciplin man hämtar forskningen ifrån - då gav jag upp....

men skam den som ger sig - bra där att kontakta centrum för rättvisa - som sagt - när vi väl lyckast så kommer jag driva detta stenhårt - men nu måste jag fördela min energi så jag orkar att hantera denna eviga process....
  • lill111
    Katt12 skrev 2014-04-09 06:44:08 följande:
    Hej Zin, Cathy, Angel och alla andra kloka tjejer! Idag tänkte jag beställa ngn form av dhea för att kunna starta i nästa cykel. 7 Keto fr Mia Lundin är 25 mg och man rek 1 tablett per dag, låter lite lite? På dhea.com säljs 25 mg dhea och de rek 1-2 tabletter per dag. Är dessa mer koncentrerade än prasteron månntro? Med prasteron rek 3*25 mg dagligen. Inte lätt att veta. Har någon i tråden någon rekommendation att komma med i valet dhea/7 Keto för att boosta mitt dhea-värde på 1,9 är jag jättetacksam!

Jag är med intresserad - ska köra melationin och dhea tänkte jag....och vet inte vilken dhea som jag ska satsa på??
  • lill111

Frågar igen här  - ursäkta detaljerna - är på ruvdag 6 tror jag - har fått koakulerat gammalt blod ut tillsammans med Crinonen är det vanligt? Kom i morse efter jag tagit crinonen? Inget mer nu...orolig

Om ni har ett tsh-värde på 1,6 hade ni ändå proppsat på Levaxin?

Jag funderar ju med på detta med spottings - kan det vara östrogenbrist inte bara progesteron? Får ju spottings trots progesteron??

Jag har aldrig fått testa Proygnontabletter (östrogen) Inte ens nu vid IVF

Eller vas säger ni Zwillinger och Cathy?? Ni som just debatterat detta avsyvärda fenomen med spottings...

Jag har inte tagit några blodprover nu inför IVF eller under IVF;en kollar de då Östrogenvärdet?

Jag har förstått att under spruttiden så mäter de östrogenet, eller??

Jag har inte fått ta några blodprover...

• lill111
    Cathy skrev 2014-04-09 14:02:46 följande:
    lill; blödde du efter ET? Om du gjorde det så kan detta som kom imorse vara från ET? Annars har jag haft rosa flytningar med Crinone. Om ditt tsh ligger på 1.6 nu efter stimulering så är det ok men bäst att följa upp värdet nör du blir gravid. Mitt tsh steg efter flera stimuleringar så ju fler ivfer man gör desto större är risken att sköldkörteln inte hinner med ifall man har underliggande sköldkörtel problem. Tyvärr vill våra ivf kliniker spara pengar och därför tar de inte blodprov varken före och helst inte heller under behandling. Man måste själv ställa de kraven! Ruva lugnt nu lill - dina hormoner kan du undersöka sen senare om det skulle behövas Är du orolig nu över din prog nivå kan du alltid ta 2st Crinone/dag Håller tummarna! Kram
    Tack snälla för snabbtr svar - nja, några stänk blödde jag, men tror det var efter ÅP, då jag blödde ganska mkt faktiskt - tsh tog jag under stimulering - men hoppas att det kan stanna där - bra att föklja upp såklart:)

Nästa gg, vilket jag hoppas det inte blir ska jag stå på mig att testa östrogen...det kanske är det som är boven i mitt fall eftersom jag har spottings jämt innan mens, men normala progesteron och prolaktin...

Tack för lugnande ord! Kram!
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-04-09 14:03:06 följande:
    Lill: jag har också läst om relationen mellan progesteron- och östrogenbrist. Under mina ivf:er har östrogenet legat bra, men det har ju med medicinerna att göra. Nu har D bett mig att testa östrogen, FSH och prolaktin 1gr/månad i samband med cykelns första FBC. Dock inte progesteron. Får väl se vad han har för tankar kring dessa hormoner. Själv har jag nu haft blödningar och spottings i en vecka trots tillskott av progesteron. Vid mitt senaste missfall hade jag till en början rosa spottings på Crinone-applikatorn som sedan övergick till mörka spottings och färska blödningar, så för mig var det inte ett gott tecken. Men spottings/blödningar ska ju vara vanligt i tidiga graviditeter så det du upplever kan säkert vara normalt. Håller tummarna!

Tack rara för svar! Åt du proygnon (östogen) då under stimulering? Såå jobbigt med dessa spottings - vill verkligen komma till bukt med dessa - testat akupunktur, zonterapi, alla de möjliga kosttillskott - men de vill envisas med att vara  kvar...
    Ja, ja, bara kämpa på...kram!
  • lill111
    Solkattan skrev 2014-04-09 14:22:56 följande:
    Zwillinge: Intressant vilken evidens Falun har... vore ju toppen om de kunde bidra med den! :)

Lill: Brunt blod på dag 6 borde inte vara oroväckande. Det mest positiva är ju om det faktiskt kan vara en nidblödning...? :). Själva crionnen kan ju reta dina slemhinnor o orsaka blödning. (typ ofarlig sådan).
    Är det brunt så är det gammalt blod. Kan ju vara ifrån äggplocket/återsättningen?
    Är ju tyvärr också spottare. Och mina misslyckade IVF:er har varje gång börjat med rosa spottings Aldrig bruna. Däremot när jag får spottings innan vanliga mensen så är den brun. Men det är säkert olika hur vi fungerar... :)
    Sen kan ju faktiskt kroppen vara lite trög o inte riktigt fatta att den är gravid. Och få för sig att stöta bort slemhinnan. Men eftersom graviditeten sitter så pass högt upp så kan man blöda en del utan att det påverkar graviditeten... så har jag fått förklarat nångång.. :).
    Hoppas nu att ditt lilla embryo klänger sig fast ... och blir till en fin julklapp i december....

Ohh, nu ger du mig hopp, tack - glad jag blir. vi får hoppas på det - inget mer nu - bara de vanliga vattninga som blir av prog, vi hoppas att kroppen kanske kommer i balans nu - kan ju hoppas iaf...

nu håller vi tummarna hur har det gått för dig? Ruvdag 3 va??

Kram!!
  • lill111

Hej alla!!

Blev förkyld igår och lite lätt feber - är det positivt eller neg tror ni?

Jätteförkyld idag - snörvel...

Inga mer bruna klumpar idag iaf:) Bara vattninga vita flytningar av prog Vlket är skönt - men jag känner absolut inget - inget i bröst, mage eller så....

Vill ju gärna ha ngt tecken....//

Väntar på FBC - min gyn är sååå seg - får vänta ända till måndag innan jag har ngt svar...

Hoppas att dina FBC Solkattan tyder på graviditet:))!!

• lill111
    Snart lycklig skrev 2014-04-10 17:17:51 följande:
    lill111, jag säger som Solkatten, har en känsla att förkylning är ett gott tecken, för då håller kroppen på med något. Sedan med Dr D och stödmediciner, finns det ju stort hopp att det även kan stanna kvar, så hoppas hoppas.

Även om du inte kan delge Dr D FBC-svaren förrän på måndag, tycker jag att du absolut ska delge honom hur du mår och vad du känner av. Han lyssnar mkt på kvinnans beskrivelser.
    Tusen tack för bra svar - hoppas verkligen det är så:))

Håller tummen frö dig nu, kram, kram!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!