• lill111

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

mom2012 skrev 2015-07-24 10:33:07 följande:

Lill111  är det lätt att få tag på intralipider och neupogen på Rhodos?

Jag kollade min mans antibiotika precis och dosen är 100 mg (miraclin). Så 100 mg är nog korrekt dos för Doxyclinc.

IL har de lyckats få fram en påse än så länge...hoppas på fler...
  • lill111
    mom2012 skrev 2015-07-24 22:53:47 följande:

Skulle du kunna - möjligen - ge mig kontaktuppgifter till Apoteket I Rhodos stad så att jag kan maila dem inför vår resa. Ser nu vilken energi du lägger på att få tag på läkemedel. Kanske kunde maila dem I god tid så att de har det hemma tiss vi kommer. Bara om du har möjilghet.... Du får gärna skicka mig ett privat PM.

Njut lite av solen också! Här kommer regn I sverige de närmsta 5 dagarna.

Hej mon!! Hjälper dig gärna men som Zin säger så är de oerhört hjälpsamma och skaffar från runtligdande apotek:)

Så gå till ett apotek första dagen och såg precis vad du behöver så är jag övertygad om att de hjälper dig:))

Gott att ni har resan att se fram emot här är det underbart väder.... Vill stanna en vecka till;))

Kraaam
  • lill111
    MS81 skrev 2015-08-09 08:34:04 följande:

Grukan Grace. Jag misstänker oxå immunförsvaret på mej då jag även har en autoimmunsjukdom.

Trodde att rispningen ökade på vita blodkroppar och inflammation precis när det är gjort, men sen ska lugna sig och liksom gjort sig av med det lagom till återförande så immunförsvaret i livmodern är lite "förbrukat"?

Onödigt att trigga immunförsvaret ännu mer..

Önskar man kunde veta hur kroppen reagerar innan man testar olika behandlingar.

Hej! Jag gjorde rispning nu i torsdags på Calanderska i Gbg! Jag har även bekymmer med immunförsvaret var hos dr D i sep. 2013 och fick det konstaterat!

Dr D såg bara fördelar med rispningen;)

Kostade inget på Calanderska tog typ 30 sekunder sedan var behandlingen över....

Kram

• lill111

Hej! En liten fråga/fundering? Jag var och gjorde en rispning på cd 21 och bad gyn mäta slemhinnan... Denna var då 10mm!!!

Är inte detta lite väl tunt cd21?

Hon sade att den har nu slått om från tre siktad...? Fattar inget, syntes tydligt att jag äl...? Vad anser ni? Tacksam för input;)

• lill111
    MoM11 skrev 2015-08-20 10:25:04 följande:

Igår blev det ET med en fin blastocyst.

Det fanns även två som eventuellt kunde bli frysbara, de skulle titta på dem igen idag, så jag har ännu inte fått besked.

Lite kuriosa: När jag pratade med kliniken på dag 2 fick jag ju veta att 3 "topp-embryon" fanns. Jag frågade igår om det var en av dessa jag fick tillbaka men det var det inte! Den jag nu fått hade endast 2 celler på dag 2, men var nu finast. Av de 3 som var bäst på dag 2 hade en avstannat, och de andra är de 2 som jag ska få besked angående om de går att frysa.

Nu tar jag 10 mg prednisolon samt babyaspirin och håller tummarna stenhårt. Har försökt få syskon i snart 3,5 år...

Heja, heja! Håller tummar och tår!! Kram, kram!!!
  • lill111
    MoM11 skrev 2015-08-28 07:12:41 följande:

Mitt 4e ivf misslyckades.

Vet inte vad jag ska göra nu.

Grämer mig enormt för att jag inte fick tillbaka 2 på dag 3 utan väntade till dag 5. Annars hade jag fått testa med totalt 3, nu blev det bara 1 och hela försöket är förbi trots 9 embryon. Fick heller inte aha pga detta.

Hade testat det mesta denna gång. Hysteri i mars (men kanske effekten avtagit), DHEA feb-april/maj (slutade pga utebliven äl). Q10 och diverse kosttillskott till både mig o mannen. Antibiotika, nyttig kost, tomatjuice, prednisolon, babyaspirin. Fick svettningar nu de senaste dagarna, kan det vara immunattacker? Vet ju inte om det är immunförsvaret som är problemet för mig. Det verkar helt enkelt inte fästa trots fina embryon (visst jag har inte pgd-testat dem). Kan det vara il jag behöver eller finns det annat jag kan testa?

Vill bara lägga mig o bryta ihop men det kan jag inte. 3,5 års försök. Har ett barn som blev till naturligt på första försöket, sedan detta. Vad ska jag göra? Är det någon idé att fortsätta försöka med ivf? Ska jag byta till Falun eller testa utomlands?

Beklagar verkligen!!! Ja, testa med IL och kraftigare blodförtunnande fragminsprutor kan ju behövas!

Falun är ju superbra och ska nu starta en studie med IL inblandat om jag förstod fet rätt!

Usch, känner så med dig, skickar en varm stor kram och massa pepp till att vilja fortsätta!!!
  • lill111

Hej!

Är det någon som har en ovitrell el pregnylspruta liggandes?

Vill gärna köpa isf:)

• lill111
    Zinfandel skrev 2015-08-30 18:44:42 följande:

Ang TSH så är riktlinjen 1,0 och det anammas äntligen även i Sverige. Problemet är att ett högt hormonintag ökar TSH och det är inte så vanligt att man tänker på här. Däremot så sänker alla våra immunmediciner TSH och det är därför Dr D & Peny accepterar 2,0. TSH är såklart också individuellt, de vet hur era inledande värden varit och hur ni svarat på mediciner. Jag själv bör t ex ligga under 1,0 vid behandlingsstart och då ökas samtidigt Levaxinet. Det finns massor med studier som visar att runt 1,0 är optimalt för fertilitet (om immundämpande mediciner inte används).

Zinfandel skrev 2015-08-30 18:44:42 följande:

Ang TSH så är riktlinjen 1,0 och det anammas äntligen även i Sverige. Problemet är att ett högt hormonintag ökar TSH och det är inte så vanligt att man tänker på här. Däremot så sänker alla våra immunmediciner TSH och det är därför Dr D & Peny accepterar 2,0. TSH är såklart också individuellt, de vet hur era inledande värden varit och hur ni svarat på mediciner. Jag själv bör t ex ligga under 1,0 vid behandlingsstart och då ökas samtidigt Levaxinet. Det finns massor med studier som visar att runt 1,0 är optimalt för fertilitet (om immundämpande mediciner inte används).

Mkt intressant:)! Är det endokronologin som fastslår det? Nu när jag nämnde för Calanderska i Göteborg att jag tar levaxin på ett värde med 2,5 sparkade läkaren bak ut direkt och tyckte att det var galet.... De verkar inte vara uppdaterade, vore intressant att kunna visa dem vilja i Sverige som pekar på vikten av just 1,0 vid fertilitetssamnanhang:)?

Tack för bra infon Zin!!
  • lill111
    Sthlmsthlm skrev 2015-08-31 11:33:21 följande:

Ska starta IVF på carlanderska i slutet på September, så detta är intressant information. De verkar inte vara så progressiva?

Jag valde dem därför att jag har en kompis som jobbar i branschen som säger att de har absoluta toppresultat i europa. 

Ok, jag är inte så nöjd med dem, de är inte villiga att ta in andra perspektiv eller höra individuella bedömningar, tyvärr!
  • lill111

Behöver hjälp att besluta!! Gjort min andra IVF nu Calanderska Gbg...blir ju inte gravid längre:(

Kört full immunbehandling fick endast 4 ägg ett 4 celligt icsi...

1 ivf fem ägg bara ett klarade sig...

Ingen graviditet:(

Vågar jag nu testa långa protokollet? Kört korta... Menopeur, första gonal-F 300...

Hört att vi med immunoroblem inte ska köra långa samt att jag är 40 år...

Nu med ett amh på 0,9...

Eller ska vi köra ÄD direkt funderar på Gennet i Tjeckien verkar vara bra! Är helt nedbruten av sorg, trodde så på detta ägg och immunmedicinerna:((

Tacksam för klok input!

Jo, ska skicka mensblod till serum nu med, inte gjort innan!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!