Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej, är det bara jag som inte kan läsa inboxmeddelande?
Hej, är det bara jag som inte kan läsa inboxmeddelande?
Jag kan inte läsa vare sig via appen eller den vanliga sidan...suck! Hoppas på fin stegring nu Anne !!!
Nu har jag också fått svar på chicago-proverna. Ingen munter läsning :(
Ett värde som dragit iväg långt över övre "tillåtna" gränsen är CD19+Cells, CD5+. Det indikerar att min kropp har antikroppar mot hormoner, som bl a östrogen och progesteron. Helt sanslöst. Här har jag haft problem med blödningar i flera år, och bara fått hormonpiller mot det. Och dem har jag inte mått bra av och de har inte hjälpt alltid. Inte konstigt, medan alla läkare sagt att jag kommit i förklimakteriet tidigt, så visar proverna att mitt immunförsvar istället krigat mot hormonerna!!! Ja det blir väl en himla massa ILdropp för att få ner värdet, nu undrar jag bara om det betyder att man måste börja med ILdropp redan före ivfcykeln, då man ju drar på med hormoner ordentligt under ivfcykeln? Skulle eg börja med hormoner inför ivf i veckan men nu känns allt osäkert. Någon som har erfarenhet av detta problem?
[quote=75792696][quote-nick]Solkattan skrev 2015-09-23 17:09:45 följande:[/quote-nick]
Lill: jag höll käften rakt av till svenska sjukvården att jag tog il och prednasilonet. Fel eller rätt ? Tja ... Efter att sonderat terrängen lite så var det enda sättet. Vågade helt enkelt inte riskera att bli nekad vård. Nu är det Prag och ed som gäller. Så skönt att kunna köra med öppna kort !
Ja, med facit i handen skulle jag gjort det!! Men nu har förtroendet rasat så jag väntar på att få pengar tillbaka och vi beger oss utomlands!! Skandal är det!! Illa av Calanderska som ändå är i samma koncern som Falun!! Håller tummarna för dig nu solkatta!!!
[quote=75791052][quote-nick]pink lily skrev 2015-09-23 10:44:06 följande:[/quote-nick]
Mitt cd19+cd5 är 21.
TNF trodde Dr D, och lilla jag, skulle vara problem, men själv ser jag inte det som överskuggande nu. Det är trots allt är inom referensintervallen. Dock strax över mitten inom intervallen. Men, vad vet jag?
Däremot visar "NK cell inhibation panelen" att jag har problem med NK celler, då värdena ligger upp till 26,9, och jag svarar inte jättebra på IL, sänker bara värdet till 14,4 med IL :(. Ska vara under 15, helst mycket lägre.
Hoppas dock att annat som kan sättas in förutom ILdropp ska kunna sänka det värdet ännu mer.
Haft blödningar som inte slutat, kort lutealfas etc Mådde skitdåligt under mitt enda ivf hittills: rasade i vikt, migrän och kräktes, blödde i två veckor mm, fick ryggproblem, och nu har jag väl fått svart på vitt varför. Har telkonsultation senare i veckan och hoppas att kan få flera svar då, men nu känns det som att tidspressen att få kroppen lugn gör att får skjuta på allt?! Synd, pajar timingen med hyston ... Man kan inte få allt!
Hua mig vad du går igenom!! Jag har med blivit riktigt sjuk under de två ivf beh vi gjort! Lustiga är att mina cd19+cd5 ligger lågt under refvärdet 3,1???
Jag har med kort lutealfas och blödde jättemycket under mina ivf beh!! Och då har ivf läkaren på Calanderska mage hävda att det beror på att jsg tagit IL??!!!
Helt otroligt, jag förklarade igen... Det är en näringslösning, inte blodförtunnande som jsg inte hade påbörjat då!! Hon skar sönder ett blodkärl vid ÄP och undrade såå varför jsg inte slutade blöda?? Ja, ja... Svenska läkare i ett nötskal!! Kram
Testresultat kom idag! Positivt på ureplasma, hidden C och bakterie load! Huuu, nu följer en AB beh utan dess like...! Är det någon mer som har haft dessa resultat och lyckats bli gravida? Är ju tre parametrar jag testat positivt på:( känns oroväckande!
Grattis till graviditeter Aylak och ann c!
Tack snälla ni för kloka bra tankar! Hoppas att detta hjälper nu!
[quote=75810080][quote-nick]pink lily skrev 2015-09-28 11:44:53 följande:[/quote-nick]lill111, tror det är c 70% som har ureaplasma, men flesta vet inte om det. Behandlas därför ej i Sverige om inte har svåra symptom. Alltför vanligt!
HiddenC visar eg mest att du har problem med ditt immunförsvar. Hade inte provet gett utslag för att det fanns i din livmoder, hade det funnits en sådan infektion annanstans i din kropp. Antibiotika tar det. Du kan testa om för HiddenC, men tidigast 6 månader efter första testet. Inte lönt tidigare, och du kan skicka testet direkt till labbet Locus Medicus som gör testet åt Serum (de har en jättebra HiddenC-hemsida, googla).
Bacterial overload behandlas inte, men du kan försöka rå på det genom att äta probiotika med lactobacillus som riktar sig särskilt till kvinnors underliv, t ex Femiflor på apotea/apoteken.(Ska gå minst två timmar mellan antibiotikan och probiotikan) Även följa generella råd för att inte skada den tunna film av goda bakterier som ligger över slemhinnan i underlivet, alltså inte trycka upp probiotikamedel vaginalt, inte sex på ett tag, inte spola vatten på underlivet, duscha sparsamt och ist torka rumpan med mild våtservett, bara bomull mot underlivet, inga åtsittande kläder nertill och - som vanligt - ingen stress :). Klart kvinnor måste ha blivit gravida, när de väl hittat och åtgärdat dessa hinder! Nog fler som inte blivit gravida som haft dessa problem, men inte vetat om det. Lycka till :)[/
Tack, tack!! Blir dock orolig, hinner ju inte vänta 6 månader innan vi kör nästa beh? Vill köra ivf nu i november... Alltså, jag måste göra min beh på Calanderska innan jul...vågar man köra ändå, trots att jag inte testat om jag blivit av med allt? Tacksam för svar!
[quote=75810080][quote-nick]pink lily skrev 2015-09-28 11:44:53 följande:[/quote-nick]lill111, tror det är c 70% som har ureaplasma, men flesta vet inte om det. Behandlas därför ej i Sverige om inte har svåra symptom. Alltför vanligt!
HiddenC visar eg mest att du har problem med ditt immunförsvar. Hade inte provet gett utslag för att det fanns i din livmoder, hade det funnits en sådan infektion annanstans i din kropp. Antibiotika tar det. Du kan testa om för HiddenC, men tidigast 6 månader efter första testet. Inte lönt tidigare, och du kan skicka testet direkt till labbet Locus Medicus som gör testet åt Serum (de har en jättebra HiddenC-hemsida, googla).
Bacterial overload behandlas inte, men du kan försöka rå på det genom att äta probiotika med lactobacillus som riktar sig särskilt till kvinnors underliv, t ex Femiflor på apotea/apoteken.(Ska gå minst två timmar mellan antibiotikan och probiotikan) Även följa generella råd för att inte skada den tunna film av goda bakterier som ligger över slemhinnan i underlivet, alltså inte trycka upp probiotikamedel vaginalt, inte sex på ett tag, inte spola vatten på underlivet, duscha sparsamt och ist torka rumpan med mild våtservett, bara bomull mot underlivet, inga åtsittande kläder nertill och - som vanligt - ingen stress :). Klart kvinnor måste ha blivit gravida, när de väl hittat och åtgärdat dessa hinder! Nog fler som inte blivit gravida som haft dessa problem, men inte vetat om det. Lycka till :)[/
Tack, tack!! Blir dock orolig, hinner ju inte vänta 6 månader innan vi kör nästa beh? Vill köra ivf nu i november... Alltså, jag måste göra min beh på Calanderska innan jul...vågar man köra ändå, trots att jag inte testat om jag blivit av med allt? Tacksam för svar!
Hej! Har idag påbörjat min megakur med AB!
Hur mkt probiotika tycker ni att man ska inta för att inte förstöra alla goda bakterier?
Så härligt att läsa om framgång för graviditeter här!
Ni inger hopp:) kram alla!!