• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2018-03-28 16:42:16 följande:

Såhär har det sett ut

Tisdag 9.00 62

Onsdag 04.00 95

Torsdag 9.00 195

Måndag: 12.30 1684

Tisdag 10.00 1800

Jo, det är en lite för långsam ökning egentligen. Var det bara ett embryo som sattes in? För du ligger ju högt ändå i hCG i förhållande till ruvardag. Är det två embryon så kanske bara ena är kvar. Håller tummarna för dig Ariellan!!
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-03-28 13:37:28 följande:

Gick till Apoteket på sjukhuset under tiden sonen var sövd. Har enbart dålig erfarenhet därifrån, men tänkte att ett försök att få ut medicinen när jag ändå var där skadar ju inte. Döm av min förvåning när receptarien expodirade receptet utan något som helst krångel. Visst det tog lite tid men hon tittade inte ens på den inklippta signaturen. Iofs kan mitt konstanta kallprat och skämtande ha påverkat hennes fokus till min fördel, men ändå. Kom därifrån med min kur, men till sambon fick hon beställa. Så nu har vi slängt i oss 4st Azithromycin var och därmed påbörjat kuren som förhoppningsvis leder till plus vid nästa FET!

Strålande Haha, jag hade samma känsla när der gick så enkelt för mig att få ut receptet. Kände mig typ förvånad; Jaha gick det såhär lätt!?
  • finee
    Ariellan skrev 2018-03-28 18:23:45 följande:

Vad borde de va på idag? 1600 * 2?

Ja, precis, idag borde det vara på typ 3300 ungefär. Och igår på typ 2300. Men! Alla har ju inte skolboksökningar. Så det behöver ju inte vara kört. Blöder du? När tar du nästa hCG-prov?
  • finee
    Ariellan skrev 2018-03-28 23:14:31 följande:

Har mailat honom angående det första 1600 sen tog ju Gynmottagningen ett hcg pga överstimulering på 1800 men det har jag inte sagt till honom än. Han tycker min kropp är lugn utifrån de FBC svar han fick idag som jag tog när hcg var 1600.

Vet du om det är någon idé att ta prover på werlabs imorgon innan påsk? Annars väntar jag till tisdag.

Jag lider med dig Ariellan! Det är jättejobbigt att ta alla de där hCG-proverna :/ Jag hade inte hört det där canada sa att det redan efter ca 1000 i hcg minskar i ökningstakt, jag har hört att det händer efter ca 10000. Men jag kan absolut ha fel!!! Jag fick av min ivf-klinik ett felaktigt provsvar gällande hcg. De sa att det var på 6000 någonting, medan det egentligen var på 16000...de glömde en etta framför sexan...så jag var heeelt knäckt eftersom jag trodde missfall. Så det kan ju vara så att du fått fel värde. Hade jag varit dig så hade jag tagit hcg-prov idag torsdag innan laben stänger inför påsk. Tänk på att laben idag antagligen har fredagsöppettider. Du borde få in provsvaren trots helg. Jag tog en fredag en gång, på förmiddagen, och fick provsvar med läkarkommentar på fredag kväll bid ca 19:30. Jag håller alla tummar och tår för dig nu!!! Kram <3
  • finee
    Ariellan skrev 2018-03-29 12:54:39 följande:

Det hade ökat till 4645, det måste väl ändå räknas som godkänt va? Det är ju mer än fördubblat på tre dagar. :)

Vad bra!!! <3
  • finee
    UndrandeSökare skrev 2018-04-01 10:13:23 följande:

finee-Hur går det för dig ? Vilken vecka är du i nu? Vilket datum är barnet beräknat att komma?

Det går bra! Jag är i vecka 26 nu. Kan knappt tro att det är sant. Så tacksam. Bästa beslutet i mitt liv att åka till Dr D. Jag har dock sedan vecka 22 på eget bevåg börjat trappa ut prednisolonet ordentligt. Dr D ville att jag från v 24 ska stå på 10 mg och fortsätta med det graviditeten ut. Men jag siktar på att vara helt kortisonfri om ca tre veckor. Står på 5mg nu oxh går ned till 2,5mg om tre dagar. Därefter 1,75mg. Vi får se hur det går. Hittills ser mina FBC bra ut! Leukocyter o neutrofila har såklart gått ned (de går ju upp av kortisonet). Bebis mår bra enligt MVC. Dr D har inte ordinerat något extra dropp eller tyckt sig se någon immunattack. Jag rekommenderar inte andra att mixtra med medicinerna på eget bevåg om man inte är bekväm med det. Men alla mina FBC har sett så bra ut. Det var just kring ägglossning o insättning det var svajigt. Men sen har det varit bra. Kände mig mest övermedicinerad... Så jag testar att gå på min magkänsla. Om det börjar svaja i mina FBC så får jag väl återinsätta kortisonet igen tänker jag. Hade aldrig våga sätta ut prenisolonet om FBC hade varit oroligare. Hoppas att allt går bra!

Hur går det för dig UndrandeSökare?
  • finee
    Tumvante skrev 2018-04-01 22:57:21 följande:

I Danmark tror jag de fleste har trappat ut från prednisolon vid v 18. Minns det så från min grupp. Sjukt härligt att du är i v 26! Grattis!

Tack! Det känns fantastiskt! Precis! Immunprotokoll i både USA och Storbrittannien verkar också ta bort kortisonet i antingen vecka 12 eller kring vecka 20+/-2veckor. Så därför bestämde jag mig för att köra på Dr D:s ordination fram till vecka 22 och därefter trappa ut. Vad jag kan utläsa på mina Chicago-tester så har jag ju immunproblematik definitivt, men jag verkar inte höra till dem med störst problem. Mitt tnf-alfa låg ju precis inom referens till exempel. Och jag blev gravid på första Dr D-försöket och har inte behövt ta Humira eller Neupogen. Mina FBC har sett stabila ut. Så därför vågar jag ta avsteg från Dr D:s protokoll. Hoppas allt går vägen!!!
  • finee
    Ariellan skrev 2018-04-02 08:15:48 följande:

Så härligt med v 26, stort grattis!

Hur täta il-dropp fick du ta kring vecka 6-7? Dr D har bara ordinerat ett per vecka åt mig, känns så lite men FBC har ju sett bra ut å andra sidan...

Tack!

Inte täta dropp alls i vecka 6-7. Fick ett i vecka 6 och sen nästa i vecka 9 först. Mitt immunförsvar trilskades just kring ägglossning och insättning, då fick jag dropp var fjärde dag ett tag, men sen har det varit stabilt Nu har jag inte fått dropp på ca 6 veckor, och vid senaste FBC förra veckan ordinerades inget nytt heller. Du kan nog lita på Dr D:s IL-ordinationer Hur går det för dig, nästa hcg imorgon va?
    UndrandeSökare skrev 2018-04-02 09:29:33 följande:

Skönt att höra att du är i v.26 och att allt ser bra ut. Blir det en pojke eller en flicka för dig?

Vi har fått samtliga våra provsvar från London nu och som jag misstänkte har jag låga LAD, så jag behöver göra 2 Pooled donor LIT och sen göra om LAD igen för att se om det stigit tillräckligt. Får se om det blir LIT i Grekland eller London.

Det blir en flicka! <3

Hoppas LAD har stigit som det ska efter två LIT!
  • finee
    Ariellan skrev 2018-04-03 18:09:47 följande:

Är så kluven då jag får så sjukt många biverkningar av kortison, vill verkligen börja trappa ner det. Är konstant hungrig, kissar flera gånger på nätterna, hög puls och hjärtklappning och vaknar varannan timme på nätterna. Visst kan vissa symtom bero på graviditeten i sig, men inte hög puls och hjärtklappning...hjärtat slår så hårt att det är svårt att somna på kvällen...

När började du trappa ner Finee?

Jag började trappa i vecka 16+0. Gick då från 20mg till 15mg. Stod på 15mg fram till vecka 21+5 (har läst att man kan drabbas av immunattacker mellan vecka 18-22, då vågade inte trappa mer tidigare än så). Sen från v 21+5 körde jag med 12,5mg i tre dagar, därefter 10mg i sju dagar, därefter 7,5mg i 10 dagar, och sen 5mg i 10 dagar och nu är jag nere i 2,5mg. Kommer ligga där 10 dagar sedan tar jag 1,75mg i 10 dagar och efter det tänkte jag vara helt av kortison. Men som jag sagt tidigare - mina FBC har sett bra ut. Jag skulle inte våga trappa innan vecka 12/13! Sen är ju allas kroppar olika. Hade jag haft oroligare FBC hade jag nog inte vågat mixtra på eget bevåg med medicinerna.
  • finee
    UndrandeSökare skrev 2018-04-02 17:12:33 följande:

finee- Ja, jag hoppas också att nivåerna stigit tillräckligt efter 2 LIT. Vill komma i mål nångång, har kämpat i så många år.

Vad ska hon heta?

Förstår att du vill komma i mål!!! Vet inte vad hon ska hete
    Ariellan skrev 2018-04-03 08:57:26 följande:

Idag v 5+4 fick vi se hjärtat slå, inte fått svar på hcg än men hoppas det är bra. Är det önsketänkande eller minskar risken för missfall om man sett hjärtat slå?!

Glömde säga grattis till bra VUL!! Hjärtslag är ett jättebra tecken
    lill111 skrev 2018-04-03 17:21:02 följande:

Ajdå hoppas du får pravidel. När i cykel ska man testa prolaktinet? Morgon, fastande?

Lycka till när det väl beger sig:)!

Har tagit prolaktin flera gånger, aldrig hört att det ska tas viss cykeldag. Däremot ska man ha varit vaken ett par timmar, det ska helst tas på förmiddagen och man ska inte vara stressad och man ska ha suttit ned i alla fall en kvart innan provtagningen.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!