Jazie skrev 2018-05-30 08:42:12 följande:
Tack!
Har läst om att dina senaste veckor nu under graviditeten och vet att du gått igenom turbulenta turer för att kolla hit. Men oh vilken härlig känsla det måste vara att nått fram till vecka 13. Grattis! Håller tummarna för att du mår bra framöver.
Bra att du lyfter det här med mensblodtest. Har ju funderat på det tidigare men inte blivit av och så kom det en ny graviditet "i vägen". Ska seriöst överväga att göra det med.
Dum fråga kanske men vet att många fått positiva besked på hidden och ureaplasma och fått ganska rejäl antibiotikabehandling efter det. Antar att all annan behandling får stå åt sidan och vänta medan man genomgår antibiotikan? Nu vet jag ju inte ens vad som skulle kunna bli aktuellt för mig så lite väl generell fråga kanske men ja, ni fattar. Antibiotika lär väl inte balansera immunförsvaret precis?
Välkommen till tråden!
Jag gjorde Serums mensblodstest och fick antibiotika efter det. Blev ju gravid på nästkommande försök, men är ju omöjligt att säga om det beror på antibiotikakuren, hysteroskopin m implamtationssnitt, Dr D:s immunbehandling eller alltihop! Antibiotika balanserar ju kanske inte ett felkalibrerat immunförsvar. Men däremot kan infektioner i livmodern ge en förhöjning i NK-celler (tror vissa) och eliminerar man infektionen m antibiotika så går NK-cellerna ned en aning. Så på det sättet är det ju bra. Sen kan man även få bättre slemhinna och bättre miljö där öht. Detta har jag läst på fertilityfriends forum i den uttömmande immuntråden Agates immune FAQ, se bild som jag bifogat här nedan
Dr D tror dock inte på antibiotika för hidden c osv, han säger att man kan dämpa eventuella infektioner med själva immumbehandlingen istället, och att alla människor är utsatta för diverse mikroorganismer i form av bakterier o virus osv så det är onödigt att antibitikabehandla. Så sa han till mig iaf när jag var där i höstas och frågade vad han tyckte. Men jag hade redan gjort mensblodstestet o antibiotikan då. Är nöjd med att jag valde att göra det, och skulle rekommendera det!
Hoppas att allt ordnar sig och att du lyckas behålla nästa graviditet!