• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2018-08-27 09:30:35 följande:

Ni som gjort hysto hos Serum, visst ordinerar de medicin efteråt? Har ni fått betala för medicinen eller ingår det i priset? Är det antibiotika och östrogen de ordinerar, hur mycket och hur länge?

De ordinerar läkemedel efteråt, nåt progesteronpreparat tror jag det var. Något brunt piller och något vitt, minns dock inte namnet. Och så får man doxycyklin också (som heter något annat där). Allt i ca 10 dagar. Man behöver inte betala extra för det. Här var lappen med behandlingsplan som jag fick:

• finee
    Zwillinge86 skrev 2018-08-27 10:18:05 följande:

Tack Finee! Mailade nämligen med receptionen och de hävdade att jag behövde betala för medicinerna, men inte mer än 300kr, vilket jag blev lite skeptiskt till då 300kr för antibiotika i Grekland låter dyrt.... när gjorde du din hysto?

Jaha, då kanske de har ändrat policyn då till att man måste betala. Jag gjorde hyston september 2017.
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-08-28 16:19:31 följande:

Ni som gjort hysto på Serum, hur tätt inpå ingreppet har ni gjort ny insättning? Någon som påbörjat FET i cykeln efter, alltså på första mensen?

Jag gjorde stimulerad FET på cykeln efter. Hysto inseptember, insättning i oktober. Så det är bara att köra!
  • finee
    Emma30 skrev 2018-10-01 21:23:38 följande:

Finns det några studier som visar att Intralipid hjälper vid upprepade missfall?

Ja, högst antagligen. Och med stor sannolikhet är resultaten blandade och forskningsläget oklart. Immunologi är ett komplext område. Hade forskningsläget varit entydigt hade mainstream-klinikerna antagligen erbjudit sådan behandling.

Jag hade upprepade mycket tidiga missfall (kemiska graviditeter) och lyckades på första försöket med Dr D:s behandling efter upprepade misslyckade IVF:er.
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-10-17 16:16:24 följande:

Det är jag efter en lång och oroande väntan som visade sig vara förseningar. Jag ruvar på en liten ?barbapapa ivrig att transformeras? för att citera embryologen som uttryckte sig tröstande hoppfullt. Men nystädad livmoder och 2 plus i bagaget från samma skörd borde jag vara mer optimistisk, men jag känner mig bara nere. Sitter i cafeterian på sjukhuset och lipar för att allt är så jobbigt, att alla (överdrift) lumyckas utom jag.

Håller tummarna!
  • finee
    Ariellan skrev 2018-10-19 14:55:54 följande:

Hej alla!

Jag har en fundering kring detta med ärr i livmodern som kan försvåra att ägget fäster. Min bebis ligger i säte och det lutar därför åt att jag måste göra kejsarsnitt. Då tänker jag att det blir ett ganska stort ärr i livmodern efter ett snitt, vilket i sin tur kan orsaka att nästa barn blir svårare att få till? Någon som vet något om detta...kanske fel att oroa sig för ett syskon när jag inte ens fött mitt första barn än...men jag fick välja på att göra ett vändningsförsök eller snitt. Tänkte ta snitt med en gång men sen kom jag att tänka på framtiden...

Kram till er alla.

Hej Ariellan! Min bebis låg också i säte! Vi gjorde två vändningsförsök, men hon satt där hon satt så det blev snitt. Hade en JÄTTEFIN förlossningsupplevelse och har läkt superbra. Bebisen mådde toppen när hon kom ut, skrek på en gång, började tutta redan efter några minuter och hade fin APGAR. Den mesta forsking som gjorts angående kejsarsnitt och påverkan på bebisen har inte separerat resultaten på bakomliggande faktorer som leder till kejsarsnitt. Så om du (liksom jag) tillhör gruppen som gör snitt pga säte i en fullgången graviditet så är riskerna för barnet (allergier osv) minimala!!! Så det behöver du inte oroa dig för egentligen. Tror sjukvården överbetonar nackdelarna med snitt eftersom det är mer kostamt jämfört med vaginala förlossningar i regel.

Jag hade dock EXAKT samma oro gällande att ärra livmodern... Med tanke på eventulla syskonförsök. När man googlar så läser man ju om massor med personer som utan problem blir gravida efter snitt. Men vad vet man..? För mig är detta fortfarande en oro. Men nu är det ju som det är för min del. Har du frågat Dr D? Kramar och lycka till!!
  • finee
    Ulri skrev 2018-10-22 17:08:11 följande:

Om allt blir som jag vill så åker jag ned till Dr D den 1 november för att starta en hel ivf med honom. Mensen ska bara komma som den borde så är jag snart där nere i ca två veckor och hoppas på framgång :) :) :).

Någon som vet om det spelar någon roll om msn tar intralipiderna utan saltlösning, alltså outspädd? Är saltlösningen endast till för att skona venerna?

Saltlösningen är endast till för att göra det hela mindre kärlretande. Så ingen fara gällande effekten att skippa NaCl!
  • finee
    minaimaginärabarn skrev 2018-10-22 15:53:29 följande:

Hej på er!

Har inte varit inne här på ett tag men hoppas att många fått sina efterlängtade bebisar och ni som kämpar snart når era mål.

Jag har en fråga till er alla kunniga här. När man är gravid och ammar, minskar äggreserven lika mycket som när man har sin mens? Hoppas liksom på att kroppen ska sättas lite på paus men antar att den inte gör det.

Bra fråga! Har du syskontankar?
  • finee
    minaimaginärabarn skrev 2018-10-23 05:57:17 följande:

Ja, vore fantastiskt med fler barn. Vill fortfarande njuta av den vi äntligen fick men börjar så smått tänka på fler. Har de senaste åren inte fått nämnvärt försämrat AMH-värde, det har t o m blivit bättre med bättre resultat vid äggplock men med mindre stimulering trots att jag är i den kritiska åldern 35-40. Har gått mycket på akupunktur och tror det har hjälpt mig och har tänkt börja igen. Skulle vara en bonus om äggreserven sattes lite på paus under graviditeten och amningen, i allafall under graviditeten.

Tänker också på syskon, vore fantastiskt. Men inget att våga räkna med. Är överlycklig att det gick med ett barn. Antagligen vore det väl vara bra att göra allt från början igen med Aten-utredningar om man vill försöka igen. Bra det låter att din äggreserv har blivit förbättrad med hjälp av akupunktur!!
  • finee
    Ariellan skrev 2018-10-31 12:05:41 följande:

tänkte bara kika in och säga att vår lilla kille föddes igår i vecka 36 utan komplikationer.

Vill tacka för all hjälp här i tråden, utan er hade han förmodligen inte funnits till. <3

Stort grattis!!!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!