• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2019-04-01 10:51:09 följande:

Hej!

Någon som vet när man kan börja med ivf för syskonförsök? Förstår ju att man måste slutat amma men överallt läser jag att mensen ska ha kommit igång. Jag har PCO och mens typ 3 gånger/år...Så jag antar att jag inte behöver vänta på den?!

Funderar på att börja efter sommaren eftersom de flesta kliniker stänger på sommaren va? Någon som vet om Falun inte stänger? Jag vill göra min ivf i Falun igen eftersom det var så smidigt med il-droppen jag fick där vid ÄP och ET :)

Om du ändå inte har regelbunden mens så tror jag att det borde räcka med att du slutat amma..?

IVF-kliniken i Falun brukar ha sommarstängt från midsommar fram till första veckan i augusti.
  • finee
    Ariellan skrev 2019-04-04 08:01:09 följande:

Exakt, så borde det ju vara?

Då blir det nog ivf i augusti igen om inget mirakel sker och vi lyckas med bara Letrozol.

Hur går det för dig? :)

Håller tummarna för era syskonförsök! Ni lyckades väl på första IVF:en, så antar att ni har goda chanser

Tack för frågan, för mig går det just nu jättebra!! Har blivit gravid utan IVF, är idag i v 5+5, hCG stiger som det ska. Är SUPERRÄDD för missfall, men tar dag för dag. VUL antagligen den 15/4. Vi gjorde ett ?halvhjärtat? egenförsök här hemma. Hade inte ens slutat amma helt (fast nu har jag det sen två veckor tillbaka). Började med kortison vid positivt äl-test, sedan Fragmin + Trombyl på äl+4. Plussade på äl+10, tog ett dropp på äl+11 och en FBC på äl+12 varefter jag kontaktade Dr D. Kroppen har inte lugnat sig än, men hCG stiger som sagt, blöder inget och jag har nu full immunsupport. Har hittills tagit tre dropp. Hoppas innerligt att detta håller i sig, men vågar knappt hoppas. Vårt första spontanförsök, känns för bra för att vara sant att det skulle funka, så någonstans går jag liksom omkring och väntar på missfall. Blir det missfall sätter vi igång med IVF i höst. Då åker jag till Aten för ny immunutredning i juli. Det var planen innan detta hände. Hade till och med redan tagit kontakt med Serum angående ny hysto.
  • finee
    Ariellan skrev 2019-04-04 13:05:26 följande:

Men åh vad roligt! Grattis <3 håller tummarna att allt går vägen men förstår din oro helt klart!

Måste fråga, kostar det ca. 20 000 igen nu då hos Dr D när du kontaktade honom?

Tack för dina tummar!

Behöver bara betala för Pregnancy follow up, tror det blir 500 euro. Han har inte skickat faktura ännu (bara gett mig hjälpen ).
  • finee
    blomman18 skrev 2019-04-11 06:10:05 följande:

Grattis!! Vad kul att läsa. Håller tummarna för dig att allt ska gå bra :)

Tack föt att du håller tummarna Fick en blödning i måndags, så vi gjorde ett VUL. Där fick vi se ett embryo som mätte rätt storlek och hade ett pickande hjärta<3 Jag hoppas sååå att detta håller i sig!! Inget mer blod hittills. V 6+5 idag. Mina FBC ser bättre ut också. Hur går det själv? Du borde vara mer än halvvägs i graviditeten nu?
  • finee
    blomman18 skrev 2019-04-11 10:11:15 följande:

Skönt att det såg bra ut trots blödningen. Vilken oro samtligt förstår jag men hoppas verkligen det fortsätter bra! Allt går bra här. Är i vecka 22 nu och har gjort RUL för ett tag sen. Känner sparkar varje dag och det lugnar mig enormt. FBC ser bra ut och har nyligen trappat ner till 15 mg pred, följer Dr Ds plan.

Skönt att allt går bra för dig också! Tyckte samma som dig - sååå skönt med fosterrörelser som försäkran.
  • finee
    Ariellan skrev 2019-04-11 13:45:12 följande:

Men så roligt! Så glad för din skull. Ger en också lite hopp om att vi också kanske kan lyckas utan IVF :)

Äter du 15 mg Prednisolon?

Hoppas att detta håller i sig bara!

Jag tar 20mg Prednisolon
  • finee
    ynka73 skrev 2019-04-14 20:17:20 följande:

Hej,

För snart 5 år sen tog vi hjälp av Dr Dimitri efter att tidigare varit med om 5 IVF behandlingar och 10 insättningar utan resultat. Vi blev gravida direkt efter behandlingen hos Dr Dimitri och har fått en dotter som precis har fyllt 4. Det var en väldigt jobbig tid och jag har inte ens funderat på ett syskon. Vi har kvar ett ägg i frysen som går ut om 2 månader. Jag kände för några veckor sedan att jag ville prova att sätta in det sista ägget men jag orkar inte gå igenom hela immunbehandlingen igen. Min fråga är, är det någon som har provat att göra syskonförsök utan behandling av Dr Dimitri och lyckats bli gravida? Kan det vara så att kroppen är i balans efter första behandlingen eller det kommer vara helt kört utan behandling. Jag känner att jag skulle ångra mig om jag inte gjorde ett sista försök nu när vi har ett kvar, men samtidigt är det kanske inte lönt, utkastade pengar om jag inte går igenom allt igen. Jag fyller 46 detta år. Vet inte vad jag ska göra. Någon som har tips råd att ge mig... 

Jag hade gjort sju misslyckade embryoåterföringar innan jag åkte till Dr D 2017. Blev gravid på första försöker med hans support. Nu i mars blev jag gravid igen utan IVF, hade inte kontaktat Dr D innan. Började med immunmedicineringen vid ägglossning. Kontaktade Dr D då jag upptäckte att jag var gravid. Så nödvändigtvis behöver man inte göra om immunutredningen och starta med alla immunmediciner så tidigt som Dr D rekommenderar. Är bara i v 8 än så länge, så mycket kan ju hända, men hittills ser det bra ut. Hade jag varit dig hade jag testat sätta in embryot ni har i frysen! Du behöver ju inte åka till Dr D igen, du kan ju självmedicinera med immunmediciner och så får det bära eller brista. Kram och lycka till<3
  • finee
    canada skrev 2019-04-15 14:30:23 följande:

Hej. Skulle absolut göra ett försök om jag vore du. Kanske inte funkar men vad har du att förlora om du nu ändå bestämt dig för att du inte orkar göra en immunbehandling igen?

Jag gjorde immunbehandling hos dr D 2017. Fick en dotter på första försöket hos han( trots väldigt många mf innan). Vi kände dock att vi ej skulle orka med en sådan behandling igen och har därför inte försökt. Blev dock gravid i Januari igen utan några mediciner och den verkar peppar peppar vilja stanna kvar iaf. Så visst kan det gå! Lycka till!

Vad roligt Canada! Började du ta immunmediciner när du upptäckte att du var gravid?
  • finee
    UndrandeSökare skrev 2019-04-15 17:16:13 följande:

Zwillinge självmedicinerade med Dr Ds mediciner och det gick inte bra, det blev 3 missfall, så jag skulle inte rekommendera nån att självmedicinera med hans mediciner om man verkligen vill lyckas få syskon via ivf, och i detta fall finns det ju bara ett endaste embryo kvar så då tycker jag inte man ska experimentera och strunta i att ta några immunmediciner alls som.detta var frågan om.

Jag skrev som jag skrev till ynka73 eftersom 1. Hon skrev att hon inte orkade gå igenom en full immunbehandling igen, och 2. Hon har endast två månader på sig att sätta in embryot (lite svårt att hinna till Aten då!). Självklart är väl det bästa att göra allt så grundligt som möjligt, precis som du föreslår. Hade själv planerat en ny resa till Aten i juli inför syskonförsök i höst, just för att jag tänkte att det är lika bra att göra saker ordentligt. Men det finns ju några som uppenbarligen har lyckats med syskon utan att gå all in igen, så det kan ju faktiskt vara värdefull information för den som undrar. Därav delade jag med mig mina tankar
  • finee
    canada skrev 2019-04-15 20:11:23 följande:

Tack! Nej tar endast trombyl på inrådan av svensk läkare men det pga tidigare högt blodtryck. Började med trombyl i V8.

Vad skönt att slippa alla mediciner! Jag vågade inte testa utan dock.. Men tanken har slagit mig att tänk om jag inte skulle behöva det..? Men vågar som sagt inte, för nånstans tror jag att det inte skulle gå utan. Mina FBC såg sådär ut alldeles i början i typ v5. Igen grattis till graviditeten!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!