• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2018-06-19 12:03:26 följande:

Hcg sjunkit med några hundra enheter på en vecka så nu kan vi officiellt konstatera att jag har inte bara ett hotande utan ett pågående missfall. Hade hoppats få behålla hoppet till Vul på torsdag, men nu vet jag vad jag har att vänta. Slutar jag med medicinerna bör det komma igång till helgen. Glad midsommar till mig helt enkelt!

Beklagar verkligen Zwillinge. Skickar massor med kramar <3
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-06-21 17:22:16 följande:

Graviditeten har börjat tillbakabildas så missfallet är nu officiellt. Men hela graviditeten finns kvar i livmodern tillsammans med ett stort koagel som jag misstänker är blödningen jag lyckades stoppa. Fick tid för medicinsk abort på måndag och antagligen läggs jag in då jag inte får vara ensam hemma under behandlingen. Har föredragit att vara hemma tidigare gånger, men vill inte riskera att det blir traumatiskt för sonen tänker jag.

Vad tungt Kramar<3
  • finee
    Carrey skrev 2018-06-24 11:55:52 följande:

Hjälp! Är det någon som vet var man kan få hjälp med il dropp i närheten av Västerås?

Jag har precis blivit gravid genom IVF i Falun och brukar få droppen där. Men nu behöver jag ett nytt dropp om 1 vecka och Falun har sommarstängt! Droppåsarna fick jag med hem ifrån Falun så det har jag hemma.

Tacksam för svar!

Har du fått någon läkarordination från Falun också? I så fall är det väl bara att knata in på en vårdcentral. Ungefär som att få en blodprovsremiss från en läkare.
  • finee
    Carrey skrev 2018-06-24 12:40:25 följande:

Nej ingen läkarordination men en instruktion om hur man blandar droppet och tiden det ska ges och på den instruktionen skrev deras barnmorska mitt personnr och signerade det. Tror ni det räcker?

Det borde räcka eftersom du fått der från en svensk läkare på vanlig IVF-klinik. Problem med att få VC att sätta dropp brukar oftast uppstå då man har en utländsk läkare som ordinerar.
  • finee
    UndrandeSökare skrev 2018-07-14 16:43:02 följande:

Hallå alla itråden - Är det någon som hört av hur det gått för finee? Hon skulle få sitt första barn (en dotter) runt 9 juli 2018 tror jag. Är det någon som hört av henne?

Hej alla! Jag har bara zoomat ut helt från tråden för ett par tre veckor sedan! Sorry för det! Men den 28/6 kl fem på morgonen gick mitt vatten och bara några timmar senare var vår fina dotter ute (11 dagar före BF). Hon vägde 3385g och började amma direkt. Frisk och fin och vi tycker ju såklart att hon är den finaste bebisen som finns! Hon verkar inte ha fått några biverkningar av all immunmedicinering jag ätit. Allt har gått i ett!!! Använder knappt min mobil längre, därav har jag inte loggat in här. Flera av er har skickat DM, sorry att jag inte hunnit svara på dem än.

För dem som undrar så slutade jag med kortison i v28. Trappade från 15mg mellan vecka 22-28 på eget bevåg. Fragmin tog jag till v32+6 och Trombyl till v 36+4. Dropp tog jag helt enligt Dr D:s rekommendationer. Han ordinerade sista droppet 13 dagar innan bebisen kom. Så det blev dropp in i det sista. Anlednignen att jag skriver om medicinerna här är att några av er har skickat DM och frågat om medicinerna. Längre bak i tråden finns mer detaljerad info om min nedtrappning gållande kortison. Tycker inte att man ska ifrångå Dr D:s medicinering om man inte vågar, vill eller om man har svajiga FBC!!! Men jag hade lugna FBC och gick på min magkänsla.

Dr D skrev i mail att han tror att bebisen kom lite tidigare pga mitt immunförsvar. Tack o lov blev ju graviditeten ändå fullgången. 11 dagar innan BF är ju ändå en klar bebis.

Resan till Aten i september förra året är min livs bästa resa!!! Så tacksam över all hjälp jag fått här i tråden. Hade den här tråden inte funnits så hade jag nog inte haft min dotter nu. Då hade hon nog gått samma öde till mötes som de andra åtta IVF-embryona som vi satte in innan Aten.

Skickar massor med kramar till er alla!
  • finee
    Ariellan skrev 2018-07-30 12:28:22 följande:

Om jag inte minns fel så var det någon i tråden längre tillbaka som födde typ runt v 24. Är det någon som vet hur det gick och varför bebisen kom så tidigt?

Undrar för att jag nu ligger inne på förlossningen, med förkortad livmodertapp och feber.

Behöver egentligen dropp men det ger dom ju inte här...

Är i vecka 23+0, alltså vecka 24 idag.

Oj Ariellan, hoppas det ordnar sig. Vet inte vem i tråden det var som födde i v24. Men Dr D har sagt till mig att vi med immunproblematik ligger i riskzonen för att föda för tidigt. Har du mailat Dr D? Han kanske tycker du ska gå upp i kortisondos eller liknande. Massa kramar<3
  • finee
    Ariellan skrev 2018-07-31 13:15:32 följande:

Blev utskrivna idag, tack och lov stannade bebis kvar.

CRP på 71, jäkla kropp att trilskas, nu blir det dropp :)

Vad skönt Ariellan! Kram
  • finee
    Niskan15 skrev 2018-07-31 10:22:19 följande:

Hej! En fråga till er gravida där ute eller som har fått barn med hjälp av Grekland ..

Hur länge tog nu blodförtunnande under graviditeten alt. Clexane / trombyl?

Hur mycket kortison på ett ungefär? Var det också under hela graviditeten?

Vad jag har förstått det så brukar Dr D nu för tiden ordinera blodförtunnande o kortison i princip hela graviditeten. Om man inte har någon kougulationssjukdom så brukar han vilja att man slutar med Clexane typ v37+6och Trombyl v 36+6. Kortison fram till efter förlossningen. Men han går ju också på ens FBC. För egen del satte jag ut medicnerna tidigare, men jag hade stabila FBC och gick på min magkänsla.
  • finee
    Niskan15 skrev 2018-08-02 09:48:18 följande:

Ok, tack. Jag är i vecka 7 just nu och följer schemat jag har fått. Håller tummar och tår för denna graviditet går hela vägen .. 4 år försök plus 6 bakomliggande Ivf så har detta skett på naturlig väg.

Åh stort grattis till graviditeten!!! Har du Dr D:s immunsupport nu? Tar du FBC?
  • finee
    Niskan15 skrev 2018-08-12 21:49:45 följande:

Hej tjejer förlåt, har behövt ta en paus och smälta in mig i graviditeten. Kan fortfarande inte förstå att det har gått vägen. Tusen tack till alla. Jag har gått in i vecka 9 och vi har fått höra hjärtslag på ul.

Det stämmer, det är via Dr. Dimitris vi har lyckats på naturlig väg efter 4 år med en utomkveds (en äggledare kvar) 6 misslyckade IVF försök och en tung autoimmun remautisk blodkärlssjukdom. Trodde aldrig på mirakel, med det sker!!! Ge inte upp!!

Intralipid tar jag hos Marie på fertilitetsplus samt skickar fbc till Dimitris ganska ofta för uppföljning. Sedan äter jag kortison, trombyl samt injekterar klexane.

Ni som har tagit klexane under graviditeten, har ni också fått massa blåmärken runt magen? Känns inte alls bra med massa blåmärken men vad gör man inte för sin kommande bebis... <3

Jättestort grattis till graviditeten!! Visst känns det helt makalöst att till sist bli gravid?!

Jag tog Clexane/Fragmin fram till v32. Fick massor av blåmärken. Födde barn i slutet av juni, och slutade alltså med sprutorna i mitten av maj, men har tyvärr fortfarande kvar ett mörkare område på magen där jag tog alla sprutor. Alltså det är inte blåmärken fortfarande, mer ett ?skuggat? område. Undrar när det ska försvinna. Kanske försvinner det aldrig..? Helt klart en bagatell i sammanhanget!!! Det viktigaste är ju att bebisen är här och mår bra.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!