UndrandeSökare skrev 2018-07-14 16:43:02 följande:
Hallå alla itråden - Är det någon som hört av hur det gått för finee? Hon skulle få sitt första barn (en dotter) runt 9 juli 2018 tror jag. Är det någon som hört av henne?
Hej alla! Jag har bara zoomat ut helt från tråden för ett par tre veckor sedan! Sorry för det! Men den 28/6 kl fem på morgonen gick mitt vatten och bara några timmar senare var vår fina dotter ute (11 dagar före BF). Hon vägde 3385g och började amma direkt. Frisk och fin och vi tycker ju såklart att hon är den finaste bebisen som finns! Hon verkar inte ha fått några biverkningar av all immunmedicinering jag ätit. Allt har gått i ett!!! Använder knappt min mobil längre, därav har jag inte loggat in här. Flera av er har skickat DM, sorry att jag inte hunnit svara på dem än.
För dem som undrar så slutade jag med kortison i v28. Trappade från 15mg mellan vecka 22-28 på eget bevåg. Fragmin tog jag till v32+6 och Trombyl till v 36+4. Dropp tog jag helt enligt Dr D:s rekommendationer. Han ordinerade sista droppet 13 dagar innan bebisen kom. Så det blev dropp in i det sista. Anlednignen att jag skriver om medicinerna här är att några av er har skickat DM och frågat om medicinerna. Längre bak i tråden finns mer detaljerad info om min nedtrappning gållande kortison. Tycker inte att man ska ifrångå Dr D:s medicinering om man inte vågar, vill eller om man har svajiga FBC!!! Men jag hade lugna FBC och gick på min magkänsla.
Dr D skrev i mail att han tror att bebisen kom lite tidigare pga mitt immunförsvar. Tack o lov blev ju graviditeten ändå fullgången. 11 dagar innan BF är ju ändå en klar bebis.
Resan till Aten i september förra året är min livs bästa resa!!! Så tacksam över all hjälp jag fått här i tråden. Hade den här tråden inte funnits så hade jag nog inte haft min dotter nu. Då hade hon nog gått samma öde till mötes som de andra åtta IVF-embryona som vi satte in innan Aten.
Skickar massor med kramar till er alla!