mumskastrull skrev 2018-06-04 18:58:26 följande:
Jag läste att du hade trappat ut, skönt! :) .. Står du kvar på fragmin och trombyl? Hur ligger dina värden? Undrar speciellt över trombocyterna. Mina har gått ner så drastiskt.
Jag har också varit på TUL som ser bra ut :).
Ja, man undrar varför. Svar får man inte. Jag frågade om jag kunde sänka då skrev han bara att han inte rekommenderade det men att jag fick göra som jag ville. Det kändes nästan som om att han blev irriterad. Det är skönt att börja sänka kortisonet, men blir lite rädd att det ska påverka barnet på något negativt sätt.. Är så otroligt rädd för intrauterin fosterdöd...
Ja, det är jätteskönt att ha trappat ut kortisonet. Känns så bra att jag klarat mig utan biverkningar av nedtrappningen också. Jag står kvar på Trombyl, men satte faktiskt ut Fragmin på eget bevåg från v 32+0. Hade väl egentligen kunnar fortsätta med tanke på att Fragmin inte ger några risker för barnet. Men tyckte det började bli svårt att sticka i magen när den blev så stor, och tänkte att Trombyl är nog tillräckligt skydd. Har läst att andra immunbehandlingar använder Fragmin till antingen vecka 12 eller vecka 31. Mina trombocyter har senaste mätningarna legat på runt 250. Det senaste provet tog jag bara några dagar efter Fragminutsättningen. Ska ta nytt FBC nu på måndag och hoppas att trombocyterna ser bra ut, såhär några veckor efter att jag slutat med Fragmin. Helt omedicinerad och inte gravid innan jag började med immunmedicinerna låg mina trombocyter på 268. Så att de legat på runt 250 sista tiden känns ju bra. När jag hade full immunbehandling låg de alltid på mellan 290-320. Hur lågt ligger dina trombocyter?
Usch förstår verkligen din oro gällande intrauterin försterdöd! Har haft många sådana katastroftankar jag med! Speciellt där när jag höll på att sätta ut kortisonet helt!! Var till och med in på förlossningen för en koll i v28 för jag fick för mig att bebisen inte rörde sig längre. Läkaren konstaterade dock med ultraljud att det var rikligt med rörelse..... Denna oro alltås! Och ändå SÅ MYCKET BÄTTRE att ha gåvan att ha en graviditet att oroa sig över...jämfört med allt kämpande med alla misslyckade IVF:er. Nu är det bara några veckor kvar av gravidteten dock (för oss båda
) Snart i hamn! Känner så mycket tacksamhet! Skönt att allt sett bra ut för dig också på TUL