• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2018-03-12 13:26:23 följande:

Ja, man får försöka lita på honom och tänka att det är han som vet bäst :)

Jag har tagit ett i början av cykeln, ett vid ÄP och nu idag vid ET. Tack snälla :) när började du med Fragmin och Trombyl?

Jag började med Fragmin o Trombyl på äl+4 (dvs dagen innan FET) Lycka till idag!
  • finee
    Ariellan skrev 2018-03-12 14:07:44 följande:

Okej tack för svar :)

Fick tillbaka ett 12 celligt embryo, är det bra? Är så ny på detta med ivf :)

Vet inte om det är bra eller inte, har aldrig fått tillbaka två- eller tredagarsembryon. Har bara fått blastocyster (femdagars) och då är de över 100 celler. Hoppas det går bra
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-03-14 22:11:10 följande:

Nej provet har inte dykt upp så minplan är att skicka nytt. Tack för info om antibiotikan! Var det Gyn.akuten/mottagningen eller nån privat Gyn som du fick recept av?

Här Zwillinge har du behandlingsplanen för hidden c:

• finee
    Ariellan skrev 2018-03-15 19:26:36 följande:

Finee, fick du några immunkännigar typ ledvärk efter ET? Jag tog dropp på ET i måndags och idag tog jag ett nytt. Börjar känna av värk i knälederna nu...trots dropp idag...ska bli spännande att se vad FBC visar.

Ja, det gjorde jag. Dagarna efter insättning kände jag ömhet i ryggslut och axlar, och så kände jag lite i knälederna. Fick dropp två dagar efter insättning samt sex dagar efter insättning (dagen jag plussade). Fick ju också dropp vid äl och två dagar innan insättning. Så man kan ta rätt mycket dropp och ändå ha immunkänningar (uppenbarligen). När ska du testa?
  • finee
    Ariellan skrev 2018-03-20 10:19:36 följande:

Blåvingen - tack snälla!

En fråga, har någon av er fått som en bula efter ett stick av Fragmin. Har stora blåmärken på magen som jag vet är vanligt men imorse när jag skulle ta sprutan så blödde det lite när jag tagit ut den och nu har det blivit en bula stor som en femkrona ungefär. Är det luft eller något annat konstigt tror ni?

Stort grattis till plusset Ariellan!!!

Jag brukar få bulor av fragmin.. inte så kul, men de försvinner efter några dagar. Ingen fara med det!
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-03-27 12:13:24 följande:

Ordinationen/receptet inkl inte min partner och Penny skriver inte heller att han måste behandlas, så nu är jag lite förvirrad. Hon tillhandahöll enbart patientformuläret och välkomnade min sambo att fylla i det om han ville bli utredd. Har jag hittat på att båda måste äta antibiotikakuren, hur har hon sagt till er andra som fått positivt på mensblodtest?

Jag gjorde testet i juli 2017 och fick utslag på hidden C och bacterial load. Fick eu-recept skrivet i mitt namn men med dubbelkur eftersom både jag och mannen var tvungna att ta. Annars om bara en part tar så blir man ju direkt smittad av sin partner igen om hen inte har tagit. Vad konstigt att Penny skrev sådär. Jag blev aldrig IVF-patient hos Serum, däremot gjorde jag en hysteroskopi via dem. Så de kanske räknade mig som patient hos dem med anledning av hyston, trots att vi aldrig gjorde IVF där.
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-03-27 18:44:41 följande:

Lill och Finee: har ni fått ut recept från Serum på apotek här hemma? Är tveksam då ingen kommer tro att signaturen är original (även om jag använder laserskrivare i färg)...

Jag fick också ut det hemma. Men jag var lite fräck och tog en bläckpenna och fyllde i signaturen så att det såg ut som att någon hade gjort en riktig signatur på den... För tyckte att det såg lite väl förtryckt ut den där signaturen... Fick dock skriva ut några kopior av pappret för att öva på så att jag fick till det. Men blir apotekspersonalen osäkra på receptets äkthet så kan de ju alltid ringa till Serum. Då kommer ju Serum kunna intyga äktheten.
  • finee
    Ariellan skrev 2018-03-28 08:40:09 följande:

Tjejer behöver er hjälp.

Har ju tagit blodstatus och b-celler på werlabs i Kalmar och Linköping förut. Det ska tydligen bara gå att få b-celler i Stockholm och dit kan jag inte åka för ett blodprov flera gånger i veckan.

Är det nån som har kunnat få en remiss på b-celler och blodstatus till typ vårdcentralen?

Man kan även ta blodstatus+b-celler i Göteborg, Eskilstuna, Falköping och Nyköping. I alla fall enligt Werlabs hemsida ska det gå. Och jag tog senast FBC i Eskilstuna i måndags. Ligger något av de ställena närmare? Eller sa de att de ska ta bort alla möjligheter förutom Stockholm?
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2018-03-28 07:10:37 följande:

Smart! Det är just det att hela signaturdelen är så tydligt inklippt. Men samtidigt när jag läser om EU-recept så står det att signaturen kan vara elektronisk. Det ska med andra ord inte vara något problem, men utgångsläget är numer alltid att förutsätta motstånd, nån som känner igen sig där ;P

Haha, precis, verkligen inklippt! Visst får man förutsätta motstånd...tyvärr..
  • finee
    Ariellan skrev 2018-03-28 11:35:33 följande:

En annan fråga, är det någon som varit gravid där lymfocyterna gått ner ganska rejält från 3.5 till 1.5? Är i vecka 4+5 idag och de har gått ner mycket, oroar mig att fostret stöts ut, trots att hcg stigit, denna oro alltså...

Jag har haft sänkning från 2,7 ned till 1,3 efter dropp. Inte lika kraftig sänkning som dig, men ändå. Det gick ju bra hur som helst! Stiger hCG som det ska så kan du vara lugn Det är ju bra att din kropp svarar på droppet!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!