Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Förresten - får ni svar av Dr D nu? Jag har maialt flera ggr utan att ham svarar.. Känns inget bra då jag behver veta när jag ska ta nästa FBC. När hörde ni från honom sist?
Förresten - får ni svar av Dr D nu? Jag har maialt flera ggr utan att ham svarar.. Känns inget bra då jag behver veta när jag ska ta nästa FBC. När hörde ni från honom sist?
Tack för svar Zwilling och Finee. Jag kommer att ta ett vid ÄL och ett vid FET(om det blir) Hade ni tagit direkt efter insättning, dvs samma dag eller dagen efter? Jag går tyvärr inte hos DR D, kör på behandlingen utifrån upplägg från Marie i Stockholm med visst stöd från min läkare på IVF kliniken i Malmö.
Finee, hur går det för dig nu?
Hej! Vet inte om det är till hjälp men jag träffade honom igår och då var han kraftigt försenad och idag skulle han vara iväg någon annanstans än på kliniken.... Ge inte upp!
Jag har fått svar. Mailade honom för 10 min sedan och fick svar nu :)
Hur går det för dig?? :)
kram
Tråkigt att höra om din tvillingförlust, Finee, beklagar det
Men stort grattis och alla tummar hållna för både Finee och mumskastrull!
Jag beklagar förlusten av er ena bebis . Har de någon aning varför det blev som det blev?
Skönt att den andre lille mår bra. Får du extra kontroller nu?
Vad lurigt med kortisonet. Dr D vill att jag ska gå ner till 15 mg i v 16. Utomlands räknar man annorlunda än i Sverige. Jag tolkar v 16 som 16+0. För mig blir det på fredag.
Jo det går bra. Har precis börjat jobba heltid igen, vilket fungerar relativt bra. Har mycket oro fortfarande. Jag tror att bebisen mår bra. Var och lyssnade förra veckan hos bm :)
Beklagar verkligen finee att den ena tvillingen dog ! Hoppas verkligen den andra överlever.
Tack för era råd! Jag fick just glad gubbe på äl test och har bokat tid för dropp torsdagslunch. Hoppas det blir okej och det blir FET i början på nästa vecka. Ska försöka klämma in ett dropp samma dag el dagen efter. Inte lätt med så mkt tid borta från jobbet :-/
Vad lurigt med kortisonet. Dr D vill att jag ska gå ner till 15 mg i v 16. Utomlands räknar man annorlunda än i Sverige. Jag tolkar v 16 som 16+0. För mig blir det på fredag.
finee- Har du fått någon blödning efter den ena tvillingen dog så att den kommit ut ? eller finns den fortfarande kvar i livmodern? Om den är kvar finns det nån risk det kan störa utveckligen för den andra tvillingen? Vad har läkarna sagt?
Beklagar förlusten Finee! Skönt att höra att den andra mår bra!
Tack så mycket för svar!
Jag vet inte det där med blodförtunnande. Jag hade en blödning i gravvecka 8 i kombination med att personal inom vården (i Sverige) var måna om att jag ska sluta som gjort att jag blev nojigare. Jag har därefter läst att fragminet i kombination med trombyl, prednisolon och omega3 ökar på effekten. Men så länge en testar trombocyterna torde det väl vara ok.. har iaf lagt in en notis i hälsodeklarationen i min tfn.
Varifrån kommer den vildfångad laxen du äter? Har den någon certifiering?
Mina leukocyter har varit som högst upp mot 16,mina lymfocyter runt 5,6. Nu senast sjönk de efter jag tagit dropp. Men läste nån annan i tråden som haft leuko på 22 och lymfocyter på 12 eller något (plus 37 IL-dropp!!) och ändå gått igenom en graviditet och fött ett friskt barn. Så det är väl mitt hopp då jag tycker de flesta andra ligger på relativt låga nivåer. Sen förstår jag att det är andra saker som spelar in, relationen däremellan osv.
Jag är i gravvecka 13 nu och hoppas det håller i sig! Hur går det för dig?
Det gick bra men får inga svar förrän imorgon, dom skickar iväg proverna till ett labb på annan ort.
Vad räknas som gravid? Allt över 3?
Är det någon här inne som har överbliven clexane? Vilken dos har ni fått ordinerat från Dr. D? Det har blivit en miss med min. I Grekland skrev han 0,6 ml och på behandlingspappret står det 0,4. Oavsett vad köpte vi bara med oss 1 paket (10 injektioner). Kommer behöva fler nästa månad om det ej går vägen denna månad.