• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ladylufsen skrev 2017-11-21 23:04:16 följande:

Oj men vad kul! Ett jättestort gratttis till dig finee!

Tack!! Och stort grattis till dig också!! Vad roligt Hoppas våra små vill stanna hos oss
  • finee
    mumskastrull skrev 2017-11-22 18:20:52 följande:

Jag kom fram till samma som dig när jag googlade. Vid 7+1 var mitt embryo 9 mm, så låter likt om man ska räkna med att de växer 1 mm om dagen. 

Skönt med ett nytt ulj om en vecka. :)

Han har fortfarande inte svarat på mitt FBC eller ultraljudet.. Så nu sitter jag här i soffan med dropp :)

Åh vad skönt det känns att höra att mina små gryn verkar vara i rätt storlek enligt vad du googlat också. Jag har också läst att de ska växa ungefär 1mm om dagen den här tiden. Så bådas våra embryon verkar ju mäta helt rätt Ja, det blir bra med nytt vul nästa vecka. Du har nytt vul nu på fredag va? Tycker du gör klokt i att ta ett dropp på egen hand när Dr D ändå inte svarar. Konstigt att han inte gör det. Förstår att du blir matt!!
    Yrla76 skrev 2017-11-22 18:36:08 följande:

Hurra!! Stort grattis Finee, TVÅ tom och pickande hjärta.

Och grattis Mumskastrull till lyckat ul oxå, så underbart.

Är genuint glad för er allas skull som nu är gravida, det skänker även hopp till oss andra att lyckas

Och tack alla fina ni som beklagat vårt MF. Tror att du undrande sökande frågade om vi hade i frysen (har försökt läsa ikapp) och vi har ett embryo, en 6-dagars. Insättning ngn gång i Jan-feb.

Ja, det känns helt fantastiskt att det är två!! Jag hoppas så innerligt att de vill stanna hela vägen.

Du får försöka ta hand om dig själv nu sista månaden här innan årsskiftet, och ladda upp för frysinsättningen i jan-feb. Jag håller tummar och tår!!! Kramar
  • finee
    mumskastrull skrev 2017-11-23 14:38:15 följande:

Jo jag har ett nytt ulj imorgon.. Både skrämmande och spännande 

Känns som om man kommer att bli beroende av att göra ulj, Jag trodde fram tills igår att största missfallsrisken var innan man såg ett hjärta slå (om embryot var i rätt storlek och så), men tydligen inte... Risken skulle vara störst mellan v 9-11.. och idag gick jag in i v9.... 

Har nytt vul på tisdag, och jag känner också både och gällande det. Är så orolig att de ska se för små ut och att man ska få besked om missfall. Jag trodde missfallsrisken stadigt skönt hela tiden. Vill bara att veckorna ska gå nu och att allt ska se bra ut. Hoppas för oss båda!
  • finee
    LadyMaria skrev 2017-11-28 14:57:27 följande:

Vet ni om det kan skada att ta ett intralipid dropp utan rekommendation först från Dr.D? 

Jag tog ett dropp några dagar innan jag började med gonal som D har ordinerat. Sedan skrev han att jag kanske ska ta ett till dropp efter ET beroende på vad blodproven visar.. Men kliniken jag går på frågar själva om jag vill ha ett dropp samma dag som ÄP eller ET och jag tänkte att om jag tar det så är man på den säkra sidan? om inte det kan förvärra då... eller är det bättre o säga nej till det och sedan ta själv hemma, är lite osäkrare med att få tid för hjälp med det på hemmaplan. Min klinik ligger 7h bort typ. 

Tror inte det kan skada, vad andra har sagt här i tråden så är ju IL bara en näringslösning. Så tror inte du förvärrar något. MEN! När jag var hos Dr D i september så berättade jag för honom att jag får IL ordinerat av min hemklinik, och så frågade jag honom om det var okej att ta deras IL-ordinationer och hans även om de infaller på olika dagar. Han avrekommenderade detta pga att det då skulle vara svårt för honom att följa ens kropp via blodproverna. Sedan har jag haft en sån enorm tur att alla de tre dropp som min klinik har ordinerat har sammanfallit med Dr D:s ordinationer, så för mig gick det ju bra ändå, men det är bara en slump egentligen. En gång har jag dock tagit dropp på helt eget bevåg, utan ordination från varken Dr D eller min IVF-klinik. Det var samma dag som jag plussade och jag uppfattade själv att jag höll på att få en immunattack (svettningar, kände av mina knäleder). I efterhand sa Dr D att det var korrekt agerat Hoppas att du hittar en väg som passar dig gällande detta!
  • finee

Är det någon som har problem med svar från Dr D?? Jag tog ett FBC i fredags för fem dagar sedan alltså, och har än inte fått svar Vill inte vara jobbig och behöva maila påminnelsemail, men måste väl det snart....

I övrigt var jag på VUL igår igen. Gick jättebra och båda grynen hade vuxit som de skulle och hade fortfarande pickande hjärtan! Helt magiskt! Så himla glad att jag tog kontakt med Dr D plus gjorde infektionsscreening o hysto med implantationssnitt! Tror aldrig det hade gått annars.

Mumskastrull - hur går det för dig? <3

• finee
    LadyMaria skrev 2017-11-29 17:11:59 följande:

Så roligt att du lyckats!! Tog det många försök? Vi är på vårt 7e försök 13 embryon och bara en kemisk. Okej, mailade honom och frågade om det men har inte fått något svar varken angående dropp eller mitt FBC som jag också tog i fredags. Kommer nog ta dropp på min klinik för det är bara en dags skillnad i ordinationen. Hoppas vi får svar snart från D. Hur ofta tar du dropp nu när du är gravid? 

Jag hade gjort sju insättningar innan jag kontaktade Dr D. Hade då fått fyra kemiska graviditeter. Beklagar dina kemiska, verkligen hemskt när det händer. Det här försöker var min åttonde insättning, första med Dr D. Jag har även varit hos Serum och gjort mensblodstest,vilket ledde till att jag fick antibiotika för en infektion de hittade, samt gjort deras hysteroskopi med implantationssnitt.

Jag är ju bara i vecka 9 än, men jag har blivit ordinerad två dropp till efter att jag blev gravid. Jag undrar också hur tätt droppen brukar vara. Mina immunprover har sett rätt lugna ut (vad jag kan utläsa).

Vad tråkigt att du inte heller fått något svar från Dr D.. Hoppas att ditt kommande försök här går bra. Håller alla tummar!
    Zwillinge86 skrev 2017-11-29 18:57:39 följande:

Avslutade ju min kontakt med dr.D runt v.20 förra gången och då började jag på eget bevåg att trappa ned medicinerna. Tog 15+10mg dagligen fram tills dess. Skulle känna mig mer bekväm med en dos på 10+5mg per dag, men vet inte hur tidigt jag vågar börja trappa ner. Nån som har erfarenhet av lägre dos av någon anledning?

Jag undrar samma! Vill inte heller stå på kortiosn till efter förlossningen! Planerar uttrappning på eget bevåg tidigare. Vet bara inte riktigt hur. Alla som har input i frågan får gärna dela mes sig
  • finee
    PeeWee44 skrev 2017-11-29 20:54:21 följande:

Vad härligt att dom små fortsätter växa som dom ska. Vi fick svar från d igår. När han inte svarar på fbc mailen så brukar man inte behöva dropp. Han svarar alltid snabbt om han anser att du behöver dropp eller ändra mediciner. Kram

Jag är så glad och tacksam! Du har helt rätt gällande Dr D - jag uppfattar också att han alltid svarat snabbt när det verkligen behövs. Tack för svar
  • finee
    Ariellan skrev 2017-11-30 17:03:16 följande:

Ja precis. För övrigt, när brukar man få svar från werlabs? Ett dygn? Två dygn? Eller mer?

Jag brukar få svar på typ två timmar bara. Verkligen supersnabbt
  • finee
    Zwillinge86 skrev 2017-12-01 14:44:32 följande:

16/18 ägg hade utvecklats fint och jag fick tillbaks 2st idag, tre år nästintill på dagen efter att vi fick tillbaks ägget som blev vår fantastiska son! Hoppas på att detta sammanträffande verkligen för nåt gott med sig. Så nu håller jag tummarna för att de här små finingarna fäster och stannar, samt att så många som möjligt av de resterande 14 äggen går att frysa. Hoppas att vi blir ett gäng som lyckas inom kort ??

Grattis Zwillinge! Håller tummarna nu
  • finee

En fråga till er som blivit gravida med Dr D:s hjälp: Hur har ni gjort med exel-arket? Har ni fortsatt i samma och fyller i VARJE dag? Blir ju massor att fylla i av bara samma mediciner när inte så mkt händer i form av FBC o medicinjusteringar.. Eller har ni startat ett nytt ark där ni skriver i FBC-resultat o dropp och så bara? Skulle vara tacksam för hjälp i frågan!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!