Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Oj men vad kul! Ett jättestort gratttis till dig finee!

Oj men vad kul! Ett jättestort gratttis till dig finee!
Jag kom fram till samma som dig när jag googlade. Vid 7+1 var mitt embryo 9 mm, så låter likt om man ska räkna med att de växer 1 mm om dagen.
Skönt med ett nytt ulj om en vecka. :)
Han har fortfarande inte svarat på mitt FBC eller ultraljudet.. Så nu sitter jag här i soffan med dropp :)
Hurra!! Stort grattis Finee, TVÅ tom och pickande hjärta.
Och grattis Mumskastrull till lyckat ul oxå, så underbart.
Är genuint glad för er allas skull som nu är gravida, det skänker även hopp till oss andra att lyckas
Och tack alla fina ni som beklagat vårt MF. Tror att du undrande sökande frågade om vi hade i frysen (har försökt läsa ikapp) och vi har ett embryo, en 6-dagars. Insättning ngn gång i Jan-feb.
Jo jag har ett nytt ulj imorgon.. Både skrämmande och spännande
Känns som om man kommer att bli beroende av att göra ulj, Jag trodde fram tills igår att största missfallsrisken var innan man såg ett hjärta slå (om embryot var i rätt storlek och så), men tydligen inte... Risken skulle vara störst mellan v 9-11.. och idag gick jag in i v9....
Vet ni om det kan skada att ta ett intralipid dropp utan rekommendation först från Dr.D?
Jag tog ett dropp några dagar innan jag började med gonal som D har ordinerat. Sedan skrev han att jag kanske ska ta ett till dropp efter ET beroende på vad blodproven visar.. Men kliniken jag går på frågar själva om jag vill ha ett dropp samma dag som ÄP eller ET och jag tänkte att om jag tar det så är man på den säkra sidan? om inte det kan förvärra då... eller är det bättre o säga nej till det och sedan ta själv hemma, är lite osäkrare med att få tid för hjälp med det på hemmaplan. Min klinik ligger 7h bort typ.
Är det någon som har problem med svar från Dr D?? Jag tog ett FBC i fredags för fem dagar sedan alltså, och har än inte fått svar Vill inte vara jobbig och behöva maila påminnelsemail, men måste väl det snart....
I övrigt var jag på VUL igår igen. Gick jättebra och båda grynen hade vuxit som de skulle och hade fortfarande pickande hjärtan! Helt magiskt! Så himla glad att jag tog kontakt med Dr D plus gjorde infektionsscreening o hysto med implantationssnitt! Tror aldrig det hade gått annars.
Mumskastrull - hur går det för dig? <3
Så roligt att du lyckats!! Tog det många försök? Vi är på vårt 7e försök 13 embryon och bara en kemisk. Okej, mailade honom och frågade om det men har inte fått något svar varken angående dropp eller mitt FBC som jag också tog i fredags. Kommer nog ta dropp på min klinik för det är bara en dags skillnad i ordinationen. Hoppas vi får svar snart från D. Hur ofta tar du dropp nu när du är gravid?
Avslutade ju min kontakt med dr.D runt v.20 förra gången och då började jag på eget bevåg att trappa ned medicinerna. Tog 15+10mg dagligen fram tills dess. Skulle känna mig mer bekväm med en dos på 10+5mg per dag, men vet inte hur tidigt jag vågar börja trappa ner. Nån som har erfarenhet av lägre dos av någon anledning?
Vad härligt att dom små fortsätter växa som dom ska. Vi fick svar från d igår. När han inte svarar på fbc mailen så brukar man inte behöva dropp. Han svarar alltid snabbt om han anser att du behöver dropp eller ändra mediciner. Kram
Ja precis. För övrigt, när brukar man få svar från werlabs? Ett dygn? Två dygn? Eller mer?
16/18 ägg hade utvecklats fint och jag fick tillbaks 2st idag, tre år nästintill på dagen efter att vi fick tillbaks ägget som blev vår fantastiska son! Hoppas på att detta sammanträffande verkligen för nåt gott med sig. Så nu håller jag tummarna för att de här små finingarna fäster och stannar, samt att så många som möjligt av de resterande 14 äggen går att frysa. Hoppas att vi blir ett gäng som lyckas inom kort ??
En fråga till er som blivit gravida med Dr D:s hjälp: Hur har ni gjort med exel-arket? Har ni fortsatt i samma och fyller i VARJE dag? Blir ju massor att fylla i av bara samma mediciner när inte så mkt händer i form av FBC o medicinjusteringar.. Eller har ni startat ett nytt ark där ni skriver i FBC-resultat o dropp och så bara? Skulle vara tacksam för hjälp i frågan!