Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Mitt blod HCG visade idag "mer än 5" alltså har det sjunka sedan igår då jag hade 11..... fy fan va jag är LESS!!!! 7e behandlingen nu 15 embryon totalt. Går sönder :(
Mitt blod HCG visade idag "mer än 5" alltså har det sjunka sedan igår då jag hade 11..... fy fan va jag är LESS!!!! 7e behandlingen nu 15 embryon totalt. Går sönder :(
Hej är ny här och blev nyfiken.
Vi är i Falun med deras garantipaket men blev inget med den första befruktningen utav ett 5 dagars blasto hade testdag idag.
Ett kvar i frysen, som vi hoppas på när de öppnar igen.
Vi har ett barn ihopa som gick snabbt men sen har de tagit stopp, är snart 27 år o mannen är snart 28. Inga fel hittas och jag är lite nyfiken på hur Aten fungerar då jag fick de tipset om inte de frysta fungerar. För då känns de som att något blockerar mig för att bli gravid.
Alla andra prover ser bra ut och inga fel hittas, har gjort blodprover, spolning, vul och tagit prover för att se om jag hade ägglossning vilket jag tydligen skulle ha.
Är det något Aten är bra på att kolla upp ang sekundär barnlöshet och även ofrivilligt där man inte hittar fel, iaf svenska läkare?
Dr D har inte svarat på mitt mail om mitt FBC och HCG som minskat trots att han skrev igår att han skulle svara och berätta hur vi ska gör med min medicinering. Kan man sluta med medicinerna nu då eller ska jag hålla på med allt tills Faluns test datum? Känns inte kul och sticka sig tre ggr om dagen om man inte behöver.
Ja, kortisonet trycker ?falskt? ner tsh:t för mig. Jag måste hålla koll även på T4 och T3 när jag tar kortison. Tyvärr brukar T3 krascha under mina försök... något med östrogenet som triggar detta. Äter jag inte kortison sticker även tsh:t iväg och ökar, men äter jag kortison fortsätter tsh:t att vara lågt. Jag brukar öka min Levaxindos något innan försök. Men det är svårt det där. De flesta läkare, inklusive Dr D tittar enbart på tsh.
Tack för info! Nu kommenterade jag på ditt svar på Vallmo78s inlägg, så det är inte jag som har ledproblem (än) utan jag är endast i början av min behandling. Hoppas Vallmo78 läser även detta inlägg för dina råd till henne, ledsen att jag "kapade" tråden!
Men jag får för mig att jag läst att det också är missfallsrisk sent i graviditeten p g a immunförsvaret, och det vill man ju ogärna riskera förstås.
Måste väl vara väldigt viktigt att ta dropp under ruvartiden, så att inte kroppen stöter bort?
Du gick med hos Falun, vad fick du ta när du fick ett plus?
Jag har bara ett kvar i frysen, vid vårt färska fick jag dropp vid uttaget och sen tabletter för att sänka mitt immunförsvar 2 * 20mg skulle jag ta på morgonen.
Annars var de lutinus, fragmin, acetylsalicylsyra jag tog.
Blev inget plus på testdagen o började få rosa flytning på RD10 som blev mer rött på 11.
Ägget var ett 5dagars embryo o de är även ett 5dagars i frysen.
Tar inte de sig så gör vi undersökning i Aten eftersom ingen vet varför vi inte blir gravida själva igen.
Okej, så hon fick tvillingar via IVF Serum och inte Falun?
Vi vill gärna sätta in två om de är möjligt.
Jag är inte glad för läkemedel men måste jag ta antibiotika för att få behålla barnet/barnen så får jag göra det.
Men ska man mejla både Dr D o Serum om prover?
Dr D vill vi åka till o göra vaginala undersökningar om han vill de. Jag vill verkligen ha svar på varför jag inte blir gravid o går inte de frysta får vi iaf tillbaka pengarna för att kunna försöka utomlands o förhoppningsvis få svaret på varför vi inte får våra andra barn.
Men vad är hysto?
Mina ägg verkar de inte va fel på enligt proverna och inte våra spermier heller.
Hur ordinerade Dr D droppen då? För visst var det Falun som ordinerade vid uttag, insättning och vid plus va? :)
Jag har en liten fundering angående TSH. Jag går på Levaxin 25 microg. sedan 8-9 månader tillbaka. Detta fick jag utskrivet efter att själv ha frågat efter det. Mina värden var väldigt svajiga innan och låg mellan 2.1-3.5. Efter att jag började med Levaxinet så gick det ner och la sig på 1,0. Nu har jag senaste 1-2 veckorna känt av att jag svettas lite mer om händerna samt är ngt darrig om händerna. Läste att detta kan vara symtom på lågt TSH.
Tog mitt TSH på MVC förra veckan och det ligger nu på 0,51. Känns lite lågt. Vad tror ni andra, kan det vara min kropp som reagerar på att det är lite lågt för mig?
Har mailat Dr D men inte fått svar ännu.
Har hört att även kortisonet kan sänka TSH. Hoppas att jag snart kan minska kortisonet... Gillar verkligen inte den medicinen :(