• finee

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

mumskastrull skrev 2017-12-02 21:07:23 följande:

Jag har fyller i samma, men håller med dig!

Ja, visst känns det som att man skulle behöva ha ett smartare dokument... Man kanske kan fixa det? Hur går det för dig annars Mumskastrull? Gick VUL:et bra? Kram!
  • finee
    minaimaginärabarn skrev 2017-12-03 07:36:08 följande:

Jag fyllde i samma dokument men skrev efter ett tag bara i resultaten efter varandra, så det blev inga mellanrum mellan tillfällena. Annars hade det blivit galet långt till slut.

Det var ett bra tips! Så kommer jag också göra. Tack!
  • finee
    mumskastrull skrev 2017-12-03 15:46:19 följande:

Ja, man kanske inte behöver fylla i symtom osv om det inte är något speciellt. Var på VUL den 24 nov (8+0). Då såg allt fint ut. Hade växt fint ????. Ska på nytt ulj på torsdag (9+6) på Mvc.. känns som ev evighet dit.. Vill bara veta att allt är bra ????.

Hur går det för dig? Kram!

Åh vad härligt att allt såg bra ut! Jag var också på ultraljud igen i v 8+0, och mina två skruttar hade också vuxit precis som de ska Jag tror inte jag har nästa ultraljud förens vid KUB nu, vilket borde bli alldeles innan jul tror jag. Har du tagit fler dropp?
  • finee
    LadyMaria skrev 2017-12-04 22:46:31 följande:

Har ni tagit så mycket som 2 dropp under en och samma vecka?

Min behandlingsplan ändrades lite nu då jag förmodlingen ska få 2 -3 dagars embryo istället för en 5 dagars. Fick reda på det idag och mailade honom, han svarade direkt att jag ska ta ett dropp imorgon (!!) Hur jag nu ska få till detta med så kort varsel. Sedan ska jag även ta ett till dropp 2 dagar efter det. Har ni lyckats på exakt dag att ta dropp när han säger med så kort varsel? Skiter sig allt om man tar droppet 1-2 dagar senare? Kan ju inträffa på en helg ju.... så jobbigt känns som allt hänger på en tråd jämt.

Alla mina blodprover som slutar på "Cyter" är väldigt förhöjda, men det beror nog på Neupogenet som jag tar varje dag. Men är det nått speciellt man kan titta efter? Nått värde som inte skulle överstiga ett annat läste jag tidigare något om?

Jag tog tre dropp inom en vecka den här insättningen jag hade nyss. Ett på äl, ett på äl+3 (tvp dagar innan insättning) och sen ett igen två dagar efter insättning.

Marie på Fertilitetsplus i Stockholm sätter akuta dropp på helgen. Jag har varit där en lördag en gång (dagen jag plussade). Fick åka bil tre timmar, men lätt värt när man behöver!!
  • finee
    mumskastrull skrev 2017-12-04 15:13:50 följande:

Härligt att det såg bra ut! Jag hade aldrig kunnat vänta så länge.. Kanske beror det på bristen på symtom.. Man vill ju veta att allt ser bra ut . 

Mitt immunförsvar har inte varit stabilt, så det har blivit ett dropp i veckan. Senaste FBC som togs förra måndagen var mycket bättre så nu ska jag inte ta ett nytt FBC förens om 4 dagar.

Hur är ditt immunförsvar? Har dina trombocyter stabiliserat sig eller gått ner igen? Det var väl så att de gick upp sist? 

Men vad bra att det senaste var bättre i alla fall. Mitt immunförsvar ser fortsatt lugnt ut. Monocyter hade gått upp till 0,7 o lymfocyter till 1,9, men vid FBC en vecka efter dropp så hade båda gått ned. Trombocyterna har gått från 321 till 290 och igår var de på 318 igen.. Vet inte om jag behöver vara orolig..? Väntar på svar från Dr D, mailade honom imorse.
  • finee

Jag har nu blivit remitterad från min IVF-klinik till vanliga MVC. Var på inskrivning nu förra veckan. Idag meddelade de attmin TSH var jättelågt. De har inte tagit T3 o T4 dock. Eller de tog det idag, men tar väl nån dag att få provsvar. Visst är det så att kortisonet ger en typ falsk sänkning av TSH? Har inga symptom på lågt TSH. Har ni andra som blivit gravida och stått på kortison haft samma? Vad har ni gjort då? Är det farligt? Har mailay Dr D, men räknar knappt med något svar, i alla fall inget snabbt svar. Tacksam som bara den för input från er!!!

Vill ogärna stå på kortison hela graviditeten. Vet att flera av er har börjat trappa ned tidigare än vad Dr D angett... Tips på när man kan börja? V13 lite smått?

• finee
    Zwillinge86 skrev 2017-12-11 07:19:45 följande:

Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!

Håller tummarna att blodprovet ger utslag för hcg! Så jobbigt med testångest... Hoppas för dig!
    Ariellan skrev 2017-12-11 10:15:06 följande:

Vi startar IVF i februari och är lite nyfiken vart ni andra gått och vad ni skulle rekommendera? Är Falun positivt inställda till att vi går hos Dr D? :)

Vi tillhör RMC Linköping eftersom det är närmast men kan tänka oss vart som helst i landet, både privat och inte.

Jag har gått i Falun och de ger ju själva immunbehandling. Jag har dock inte berättat för dem om Aten. Vet inte hur de skulle reagera, så höll det för mig själv. Men rimligtvis reagerar de inte lika negativt som nån annan mottagning tänker jag, eftersom de själva ger immunbehandling.
  • finee
    Ariellan skrev 2017-12-15 09:28:12 följande:

Det lutar åt att vi väljer Falun för IVF. Ni som gått där har ni berättat för dom att ni går hos Dr D också? Står ju att man ska fyllla i vilka mediciner man tar på en sån hälsodeklaration, känns som dom kommer undra om jag skriver Fragmin, Trombyl, Predni...

Jag har gjort alla mina insättningar i Falun (tre stimuleringar, totalt åtta insättningar) och inte berättar för dem om Dr D. Du behöver ju inte skriva i dina mediciner om du inte vill.. De kollsr ju inte med blodprov. Möjligen trombocyter kollar de (det har de gjort en gång på mig), men det räcker ju med att vara ?av? Fragmin i några dagar så syns det inte i provet. Du kan ju berätta också. Jag orkade inte med ev negativa kommentarer, har känt mig så känslig och hade redan bestämt mig för Aten, så därav höll jag tyst. Men alla gör ju som de vill!
  • finee
    Niskan15 skrev 2017-12-15 10:39:05 följande:

Är det många av er som har Facebook? Tänkte starta en privattråd där för oss som ?börjar?/är igång med behandling snart. Blir lite förvirrad här inne och svårt att hänga med ibland. Jag ska sätta igång med behandlingen vid nästa cykel. Dock vet jag inte hur jag ska lösa det med droppen än. Ringde till Marie på fertilitetsplus, tyckte det var för dyrt med tanke på alla kostnader man redan varit med om. Dock är det ju värt i slutändan men ändå. Ni som har tagit hjälp hemma av sjuksköterska eller läkare, hur har det funkat?

Någon som vill ses och prata? Jag befinner mig som sagt i Sthlm. :)

Kul Niskan att du är igång!!

Angående Facebook så hoppas jag att den sidan inte konkurrerar ut det den här öppna tråden. För många av oss har det varit OVÄRDERLIGT att det här är öppet och googlings-bart!!!! Jag hade aldrig hittat till en sluten FB-grupp.. Och jag hade aldrig hittat till Aten och nu varit gravid om det inte var för den här Familjelivstråden. Det är bra att läsa om alla problem o lösningar andra stöter på, innan man själv stöter på dem. Också bra att kunna söka här i tråden. Gissar också att den här tråden har många tysta följare som bara läser utan att delta aktivt. Självklart kan det väl vara kul med en FB-grupp, men som sagt ser jag en tydlig hjälpande o postitv poäng med att det är öppet och lättillgängligt allt det här vi skriver om Hoppas du inte tar illa upp av mitt lilla motstånd kring att flytta in på FB här
  • finee
    Ladylufsen skrev 2017-12-15 13:18:14 följande:

Hur går det när man då börjar med kortison igen? Blir man tvungen att gå på det for life eller kan kroppen få igång produktionen igen?

Jag pratade med en läkare här i Sverige som sa att han bara hört om kvinnor som använt fram till ca v 11 i graviditeten. Men D verkar råda att fortsätta under hela? Eller beror det på diagnos?

Jag undrar lite samma.. Har själv starka funderingar på att trappa ut kortison betydligt tidigare än vad Dr D säger. Har googlat en del och det verkar som de flesta immunläkare brukar trappa ned tidigare. Kollat lite brittiska forum (motsvarande familjeliv), och det verkar knappt som att någon står på kortison hela graviditeten och en bit efter förlossningen. Men samtidigt vill jag ju inte få något sent missfall om man typ sätter ut kortison i vecka 25... Svårt beslut. Någon som har nån input?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!