Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag har fyller i samma, men håller med dig!
Jag har fyller i samma, men håller med dig!
Jag fyllde i samma dokument men skrev efter ett tag bara i resultaten efter varandra, så det blev inga mellanrum mellan tillfällena. Annars hade det blivit galet långt till slut.
Ja, man kanske inte behöver fylla i symtom osv om det inte är något speciellt. Var på VUL den 24 nov (8+0). Då såg allt fint ut. Hade växt fint ????. Ska på nytt ulj på torsdag (9+6) på Mvc.. känns som ev evighet dit.. Vill bara veta att allt är bra ????.
Hur går det för dig? Kram!
Har ni tagit så mycket som 2 dropp under en och samma vecka?
Min behandlingsplan ändrades lite nu då jag förmodlingen ska få 2 -3 dagars embryo istället för en 5 dagars. Fick reda på det idag och mailade honom, han svarade direkt att jag ska ta ett dropp imorgon (!!) Hur jag nu ska få till detta med så kort varsel. Sedan ska jag även ta ett till dropp 2 dagar efter det. Har ni lyckats på exakt dag att ta dropp när han säger med så kort varsel? Skiter sig allt om man tar droppet 1-2 dagar senare? Kan ju inträffa på en helg ju.... så jobbigt känns som allt hänger på en tråd jämt.
Alla mina blodprover som slutar på "Cyter" är väldigt förhöjda, men det beror nog på Neupogenet som jag tar varje dag. Men är det nått speciellt man kan titta efter? Nått värde som inte skulle överstiga ett annat läste jag tidigare något om?
Härligt att det såg bra ut! Jag hade aldrig kunnat vänta så länge.. Kanske beror det på bristen på symtom.. Man vill ju veta att allt ser bra ut .
Mitt immunförsvar har inte varit stabilt, så det har blivit ett dropp i veckan. Senaste FBC som togs förra måndagen var mycket bättre så nu ska jag inte ta ett nytt FBC förens om 4 dagar.
Hur är ditt immunförsvar? Har dina trombocyter stabiliserat sig eller gått ner igen? Det var väl så att de gick upp sist?
Jag har nu blivit remitterad från min IVF-klinik till vanliga MVC. Var på inskrivning nu förra veckan. Idag meddelade de attmin TSH var jättelågt. De har inte tagit T3 o T4 dock. Eller de tog det idag, men tar väl nån dag att få provsvar. Visst är det så att kortisonet ger en typ falsk sänkning av TSH? Har inga symptom på lågt TSH. Har ni andra som blivit gravida och stått på kortison haft samma? Vad har ni gjort då? Är det farligt? Har mailay Dr D, men räknar knappt med något svar, i alla fall inget snabbt svar. Tacksam som bara den för input från er!!!
Vill ogärna stå på kortison hela graviditeten. Vet att flera av er har börjat trappa ned tidigare än vad Dr D angett... Tips på när man kan börja? V13 lite smått?
Helt blankt på Stickan idag också, vilket får mig att vara mindre hoppfull inför blodprovet. Vet ju att det krävs mkt högre nivåer för att få utslag på urin, men ändå. Ett litet spökstreck borde jag väl ha sett!? Nu kommer väntan på provsvaret, som säkerligen dröjer tills imorrn, vara sjukt lång. Är jag inte gravid nu så vet jag inte vad jag gör, inser att jag ändå nån stans utgått ifrån att det ska funka. Fan!
Vi startar IVF i februari och är lite nyfiken vart ni andra gått och vad ni skulle rekommendera? Är Falun positivt inställda till att vi går hos Dr D? :)
Vi tillhör RMC Linköping eftersom det är närmast men kan tänka oss vart som helst i landet, både privat och inte.
Det lutar åt att vi väljer Falun för IVF. Ni som gått där har ni berättat för dom att ni går hos Dr D också? Står ju att man ska fyllla i vilka mediciner man tar på en sån hälsodeklaration, känns som dom kommer undra om jag skriver Fragmin, Trombyl, Predni...
Är det många av er som har Facebook? Tänkte starta en privattråd där för oss som ?börjar?/är igång med behandling snart. Blir lite förvirrad här inne och svårt att hänga med ibland. Jag ska sätta igång med behandlingen vid nästa cykel. Dock vet jag inte hur jag ska lösa det med droppen än. Ringde till Marie på fertilitetsplus, tyckte det var för dyrt med tanke på alla kostnader man redan varit med om. Dock är det ju värt i slutändan men ändå. Ni som har tagit hjälp hemma av sjuksköterska eller läkare, hur har det funkat?
Någon som vill ses och prata? Jag befinner mig som sagt i Sthlm. :)
Hur går det när man då börjar med kortison igen? Blir man tvungen att gå på det for life eller kan kroppen få igång produktionen igen?
Jag pratade med en läkare här i Sverige som sa att han bara hört om kvinnor som använt fram till ca v 11 i graviditeten. Men D verkar råda att fortsätta under hela? Eller beror det på diagnos?