Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Vad ligger ditt värde på? Min fundering är ju på att sluta med Levaxinet nu när värdet är så lågt. Tar endast 25 microg om dagen.
Tycker det känns som om det är TSH som gör symtomen. Dr D svarade att han tror att det beror på immunförsvaret, men det känns som om att han alltid kopplar alla symtom/avvikelser till immunförsvaret.. vet inte om jag riktigt tror på det.
Jag fick en plan av honom idag, han skrev två olika planet för uttrappning av kortisonet.. kanske får jag välja? jag skulle i alla fall sänka till 15 mg i v 23. Men jag funderar starkt på att sänka tidigare om det går bra. Tycker inte att det känns bra att ligga på så höga doser. Min IVF läkare här i Sverige vill helst att jag ska sluta med dem helt.
Hur tänker Falun ang graviditet och prednisolon? Planen skrev han också att jag skulle fortsätta med 160 mg baby aspirin till v 36. Hittills har jag tagit 75 mg trombyl och inte 160mg..känns inte riktigt som om han har helt koll på mig som patient. Han har kanske för mycket att göra..
Håller med dig, Dr D ser allt genom en immunvinkel! Ska inte klaga, han har ju beviseligen gjort att det funkat för mig den här gången, men ibland kanske det är annat än immunförsvaret..?
Tycker inte heller att det känns bra att ligga på för höga doser i onödan. Man borde väl kunna börja trappa ned och så borde det väl synas i FBC om värderna sticker upp igen oroväckande. Då måste man väl kunna börja igen? Falun vill att man slutar med prednisolon helt i vecka 8 eller senast vecka 12.
Trombyl 160mg låter mycket. Har du höga trombocyter?