• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Majron78 skrev 2018-07-22 19:45:48 följande:

Hej!

Om man ska göra droppet hemma med hjälp av en som kan, vad exakt behöver man köpa på Medisave eller Medshop?

Tacksam för svar för det är lite bråttom här :)

:)

Det flera olika sidor man kan beställa droppgrejor från:
    www.medisave.co.uk/instantsearchplus/result/&page_num=2

medshop.se/sv/892-engaangartiklar-sprutor-naalar-c-75_134

www.kontorsgiganten.se/spruta-nacl-10ml-30-fp-p-25

www.gulakatten.se/mer/urologi/spruta-nacl-10ml-30-fp/

Du behöver köpa bland annat:
    Droppset,
    Venflon (nålen som sätts i armen),
    3-vägskranar
    Plåster,
    Kirurgtejp och kompresser
    Plasthandskar (till sjuksköterskan som ska sätta droppet)
    Kanylburk (det kan man också få gratis på apoteket att slänga använda nålar i )
    Stasband (för att dra åt armen med innan man sätter nålen)
    Handdsprit
    Koksaltlösning och små tvättsuddar att rengöra huden med innan man sätter nålen
    Förfyllda nålar att rengöra nålen med efter man satt den i armen (se länken till Gula katten och Kontorsgiganten)

Intralipid i droppåse och Nacl i droppåse löser man ut på Dr Ds EU-recept
    Båda är beställningsvara på svenska apotek.

Plasthandskar, plåster, kirurgtejp, handsprit och koksaltlösning för rengöring etc kan också köpas via apotea.se

Droppställning (om man har, annars vet jag de som hängt upp droppåsen på en tavelkrok på väggen också).

Kan inte lova att detta är en komplett lista, för jag skriver bara ur minnet nu, men det är det mesta iallafall.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Om man har svårt att få Trombyl 75mg utskrivet i Sverige, så kan man köpa det receptfria Albyl Minor 250 mg och dela varje tablett i 3 delar för att komma ner i lagom dos. Det innehåller samma sak som Trombyl.

Man tar en tredjedels tablett per dag.
    www.apotea.se/albyl-minor-250-mg-50-tabletter

Det finns också speciella Tablettdelare att köpa på apotea och på de lokala apoteken så det blir lättare att dela tabletterna:

www.apotea.se/tablettdelare-plast

• UndrandeSökare
    astmatiker skrev 2018-07-22 20:09:43 följande:

Tack för svar angående rabattkod på Werlabs! Jag ska testa det.

Undrande sökare: Jo tack, det går bra här! Blev äntligen mamma till en liten son för ca 1 år sen. Efter alla misslyckade IVF-försök med och utan immunsupport så gick vi till slut vidare med ÄD och lyckades på första försöket . Planerar så smått för syskonförsök nu. Hur går det för dig?

Kram till alla som kämpar!

Vi har gjort dubbeldonation med PGS men fick ett missfall ändå (nr6).
    Förstod att det fanns mer immunproblem att hitta eftersom embryona var normala kromosommässigt efter PGS.

Hittade Lattemajas tråd och började misstänka att jag hade problem med LAD.
    Reste då till Dr Gorgy i London och gjorde en ny större immunutredning än den Dr D gör, och den nya utredningen visade att jag har för låga LAD-nivåer.

Behandlingen är 2-3 LIT (immunvaccinering) med 4 veckor mellan varje, sen gör man nästa insättning. Vi har 5 blastos som är friska kromosomässigt i frysen hos Avaclinic i Riga. Hoppas kunna göra första LIT i höst om allt går bra. Så kampen går vidare !

Lycka till med syskonförsök. Gör du ÄD hos Dr D eller på vilken klinik går du?
    Kommer du köpa immunsupport genom Dr D denna gång också?
  • UndrandeSökare
    Majron78 skrev 2018-07-22 20:14:47 följande:

Tack UndrandeSökande!!!! ????????????

Majron78 skrev 2018-07-22 20:15:31 följande:

?? Skulle vara glada gubbar

Tack ! Och hoppas allt går bra med droppsättningen !
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-07-22 21:11:02 följande:
    Vad innebär immunvaccinering? Behöver man ha en speciell immunförsvars "tabbe" då eller de fungerar på tex mig som har obalans med högt och sen lågt?
    För att en graviditet ska lyckas så måste kvinnan ha en vis hög mängd blockerande antikroppar i sitt blod. Dessa antikroppar skyddar embryot från kvinnans immunförsvar. Har man för låga nivåer så blir det inga barn, det blir minus eller missfall. LAD-nivåerna ska ligga på minst 30, helst 50-100, mina var alla under 17, alltså behöver jag LIT.

Immunvaccinering innebär att om kvinnan har för låga LAD-nivåer i sitt blod så måste de nivåerna höjas för att kunna lyckas med en graviditet, detta problem kan även uppkomma när man har ett barn tillsammans (så var det för Lattemaja, se Lattemajas trådar här nedan).

Lattemajas Tråd 1:
    www.familjeliv.se/forum/thread/47451750-utredning-hos-alan-e-beer/1

Lattemajas Tråd 2:
    www.familjeliv.se/forum/thread/49826574-utredning-hos-alan-e-beer-trad-2/1

Dr D sysslar inte med alla immuntester och behandlingar tex inte LAD/LIT.
    LAD och LIT utförs bland annat på denna klinik i London:
    www.fertility-academy.co.uk/has-your-ivf-been-unsuccessful-so-far/

Enda sättet att avgöra om man har för låga LAD och behöver LIT är att ta blodprov på mannen och kvinnan och skicka till labbet i USA för analys.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-07-22 21:41:56 följande:

Ni som skickat provrör till dr. G i London genom FedEx på Arlanda kan ni vägleda mig lite.

Man behöver lämna paketet på FedEx innan kl 11, va? Är det någon speciell veckodag förresten? Vart på Arlanda ligger FedEx? Vad kostar det? Behöver jag göra något innan, en beställning typ eller fixar jag allt på plats, vet hur jag ska packa provet. Tack på förhand!

Börja med att ringa Dr Gorgys klinik på en vardag under kontorstid, så hjälper de dig med info och skickar rätt rör som man ska använda, man kan ta proverna på Sophiahemmet i Stockholm.
    Ariellan har skickat Dr Ds prover med Fedex på Arlanda till USA, hon kan nog hjälpa dig med mer info om var Fedex ligger på Arlanda etc

Dr Gorgys kliniks telnr: 00-44- 20 7224 1880

Prislista
    https://www.fertility-academy.co.uk/fees/

• UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-07-22 21:52:29 följande:

Förresten jag har prednisolon och acetylsalicylsyra hemma från ivfen vi gjorde i vintras. När ska man börja ta? (kommer inte ihåg de, är på cycel dag 6)

Jag vet att falun rekomenderade mig 20 på prednisolon och 75mg på acetyl... 

Funderar på att köra samma.

Det står i din personliga behandlingsplan när du ska börja med de olika medicinerna (inklusive prednisolon och Trombyl75mg (acetylsalisylsyra), planen är baserad på dina blodprovsresultat (USA-proven och Greklandsproven).
    Den planen brukar man få av Dr D via mail samtidigt när man får sina blodprovsresultat.

Om du inte fått din behandlingsplan av Dr D så maila honom så får du den.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-07-22 23:13:35 följande:

Har redan allt material jag behöver samt någon som drar blodet. Behöver info om själva fedex-delen samt om det är särskilda dagar man måste skicka.

När man ska skicka Dr Ds prover till USA så är det endast måndagmorgon och tisdagmorgon som gäller, det är troligtvis samma sak när det gäller Dr Gorgys prover.

Det bästa är om man skickar Dr Gorgys prover direkt till USA. Risken om man först skickar dem till London och att de därifrån ska skickas till USA, är att blodet kan hinna bli för gammalt och då analyserar inte labbet i USA det. Kontakta Lorraine på RFU, hon kan berätta mer.

Har du kollat på Fedex hemsida? Där borde det stå var på Arlanda de ligger. Du behöver själv köpa en papplåda, bubbelplast, packtejp och packetera rören.

Prata annars med MIssne, hon ordnade hämtning av Fedex av det färdigförpackade paketet i stan där hon bor, när hon tog om Dr Ds prover inför syskonförsök. Hon åkte alltså inte upp till Arlanda med paketet.

Men du måste i vilket fall som helst börja med att ringa och prata med Dr Gorgys klinik (på telnr jag la ut tidigare, de svarar inte på mail) och säga att du vill bli deras patient och att du vill skicka prover.

Dr Gorgys prislista la jag in en länk till i förra meddelandet. Du hittar den också på klinikens hemsida under rubriken Fees.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-07-23 09:05:17 följande:

Har redan fått allt material jag behöver från Gorgys klinik och lådan är adresserad dit och inte till USA. Det är TNF-alpha jag ska testa, vet inte om det kan analyseras i England eller om det måste vidare till USA. Har kollat FedEx hemsida, men blev alldeles matt. Orkade inte klicka mig runt då det inte framgick tydligt den informationen jag vill.

Ok, visste inte att du redan tagit kontakt med Dr Gorgys klinik och fått låda och provrör av dem.

Vi valde att resa till kliniken för jag ville att Dr Gorgy skulle ta biopsi på slemhinnan för att kolla efter NK-celler där också. Det är svårt att göra på distans.

Är det endast TNF-alfa du ska testa? Inte alla de andra NK-testerna ? Och DQ och LAD?

För är det endast TNF-alfa så kan man ju göra det genom Dr D. Det kanske blir billigare isåfall ?

Jag har för mig Ariellan sa att det kostade 1000kr att skicka till labbet i USA. Men har tyvärr ingen aning vad det kostar att skicka till London.

Kanske du kan testa att ringa Fedex och fråga?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!