• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skogskantarellen skrev 2018-08-24 14:10:04 följande:

Ringde och pratade med henne. Hon har aldrig kopplat på Intralipid och har inte de grejer som behövs för att koppla på Intralipiden. Dessutom sa hon att hon ska återkomma ang pris. 200 kr verkar alldeles för lågt för den insatsen hon ska lägga ner, sa hon. 

Okej, då ber jag om ursäkt ifall jag vidarebefodrat ett felaktigt tips. Det var flera itråden innan sommaren som frågade om Intralipiddroppsättning i södra sverige och jag bara klistrade in Shivalillas tidigare inlägg i Atentråden. Jag har inte haft nån kontakt med Madelene själv. Men det var bra att du ringde och kollade.

Uppdatera gärna här senare om du får mer info.
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-08-24 23:01:33 följande:

Vecka 24 :) (har en dotter från 15 = min första graviditet, detta är min åttonde graviditet)

Har du tagit reda på om det blir en lillebror eller en lillasyster som du väntar?
  • UndrandeSökare
    AnnaVera skrev 2018-08-25 23:17:56 följande:

Men åh, hoppas det bara övergående, annars blir det ännu mer pillerknaprande :(

Köp receptfri svampkräm Canasten på Apoteket. Den är bättre än Pevaryl.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-27 10:18:05 följande:

Tack Finee! Mailade nämligen med receptionen och de hävdade att jag behövde betala för medicinerna, men inte mer än 300kr, vilket jag blev lite skeptiskt till då 300kr för antibiotika i Grekland låter dyrt.... när gjorde du din hysto?

Ja, en ask med Doxycycline med 8 tabletter kostar ca 2euro på Apotek i Aten har jag för mig. Så du får 5 askar för 10 euro ca 100kr.

Men jag vet inte vad östrogen (Cyclacur) kostar i Aten. Har dock svårt att tro att det ska kosta 200kr. Möjligtvis är det så att kliniken isåfall lägger på en egen avgift för att de ska köpa in medicinerna först.

finee gjorde hysto via Serum för ett år sen, i september 2017. Så om Serum ändrat på sina avgifter och regler så har de isåfall gjort det nu senaste året.

Fråga lill 111vad hon fick betala, hon gjorde sin hysto i juni 2018.

Hoppas det går bra med din hysto i Aten !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-27 11:05:14 följande:

Ja och östrogen har jag hur mycket som helst hemma så det vill jag inte betala överpris för!

Men det var ju lika dant när jag förberedde för mensblodstestet, att de skrev att de tig extra betalt för recept men när jag väl bad om recept så fick jag ju det utan någon extra kostnad...

Konstigt. Det kan ju bli samma sak här också då. Det låter som ett fall av " vänstra handen vet inte vad den högra handen gör".
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-27 13:02:37 följande:

Frågade Peny istället och hon bekräftar att de ordinerar antibiotika, östrogen och progesteron och att dessa preparat inte är inkluderade i priset för hysto :(

Ok, men du är väl inte tvungen att köpa de medicinerna av Serum? Finee la ju ut lappen nyligen vad de ordinerar, så det är väl bara att du själv går och köper antibiotikan på apoteket i Aten. Östrogen och progesteron kanske du redan har hemma?
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-27 13:02:37 följande:

Frågade Peny istället och hon bekräftar att de ordinerar antibiotika, östrogen och progesteron och att dessa preparat inte är inkluderade i priset för hysto :(

Bra att du frågade Penny, då fick du ju ett säkert svar iaf. Det är ju möjligt att de inte tog extra för dessa 3 mediciner 2017, men att de ändrat reglerna och gör det nu 2018.
  • UndrandeSökare
    Virpan skrev 2018-08-27 21:04:05 följande:

Tack. Tar läkemedlen men alla säger olika och har som sagt inte varit i Aten. Tar blodprov här i Sverige och går på Fertilitesplus. Får se om det räcker

Jag känner inte till en enda som självmedicinerat via Marie och lyckats tyvärr, man behöver ha en immunläkare bakom sig och det finns INGA sådana i Sverige. Däremot har vi haft endel som först testat via Marie och sen åkt till Dr D.

Om du inte lyckas via Marie så maila Dr D och säg att du vill bli hans patient. Han tar blodprover och skickar till USA för en riktig immunutredning. Enbart den utredningen kan visa exakt vilka immunproblem man har.

Vissa patienter behöver starkare mediciner än de 4 du tar tex Humira eller Neupogen eller annat, men bara USA-proverna kan visa om man behöver det.
  • UndrandeSökare
    Virpan skrev 2018-08-27 21:04:05 följande:

Tack. Tar läkemedlen men alla säger olika och har som sagt inte varit i Aten. Tar blodprov här i Sverige och går på Fertilitesplus. Får se om det räcker

Ja, alla säger olika eftersom vi alla som varit till Aten har fått egna unika personliga behandlingsplaner utifrån just vad just våra USA-blodprover visade. Våra behandlingar är helt personliga, och allt styrs från Dr D under hela behandlingen både innan och under och efter graviditet.
  • UndrandeSökare
    Virpan skrev 2018-08-27 22:31:28 följande:

Jo det förstår jag, det blir ju en annan sak då. Men tänkte främst på andra läkare, ivf-kliniker och fertilitesplus. Men de är väl inga experter på område, även fast de ordinerar liknande läkemedel.

Marie är ingen immunläkare, bara en barnmorska, så nej hon är absolut ingen expert, hon har inte gått igenom nån immunbehandling för att få barn, hon har aldrig ens träffat Dr D eller Penny eller någon av de läkare utomlands som vi går hos.

Marie har hjälpt vissa av oss Atentjejer med IL-droppsättning, det är allt, men nu försöker hon på egen hand "kopiera Dr Ds behandlingsmetoder bakom hans rygg", men hon har inte alls den kunskap som Dr D har.

Vi frågar aldrig Marie om nåt, vi frågar den läkare vi går hos. Du kan ju fråga Dr Olga om du gjort ÄD i Ryssland det är hon som borde svara på dina medicinfrågor.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!