• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Virpan skrev 2018-08-28 22:01:52 följande:

Det känns lite som en balansgång för mig. Dels kännes blodförtunnande väldigt viktigt men får blödningar. Då tar jag uppehåll ca en vecka enligt Avas rekommendation. Det kan vara svårt att få blodförtunnande utskrivet här i Sverige men jag har ganska mycket hemma. Och istället för trombyl kan man ju ta baby-asperin. Så fortsätter nog ett tag till om jag inte får blödningar.

Om du går hos Marie för dropp så kan du be att hon ordnar så du får gå till gyn Rika på Biblioteksgatan som hon samarbetat med nu, så kan Rika skriva ut svenska recept på alla immunmediciner.

Tar du baby Aspirin (Albyl Minor 250mg på svenska apotek) så måste du dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedelstablett per dag för att komma ner i rätt dos Trombyl är 75mg). Apoteket säljer tablettdelare så man slipper dela tabletterna med en kniv.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-29 18:42:13 följande:

Tack då vågar jag planera för det också :) åker till Aten imorgon.

Lycka till på resan och med hyston !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-29 18:42:13 följande:

Tack då vågar jag planera för det också :) åker till Aten imorgon.

Gick allt bra med hyston i Aten Zwillinge?

Hoppas att du hade en bra resa.
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-09-04 10:27:10 följande:

Har mejlat Marie för länge sen, vet du om hon kan ge en ett svenskt recept från Dr.D?

Har fortfarande problem med apoteken att få ut medicinerna..

Har du fortfarande inte lyckats få ut några mediciner alls på Dr Ds EU-recept?

Nej, Marie är inte läkare, hon är barnmorska, så hon får inte skriva ut immunmediciner själv. Men jag vet att om man går och tar IL-dropp hos Marie, så kan hon ordna så att man för en extra kostnad får träffa Dr Rika (gynekolog) på Biblioteksgatan i Stockholm som hon samarbetar med, och Dr Rika kan skriva ut svenska recept på immunmediciner. Jag vet inte om Marie ställer upp på det om man inte går och tar dropp hos henne, men det kan ju vara värt att ringa och fråga.

Man träffar du först Marie och hon skickar då ett mail till Rika med vilka mediciner du behöver. Sen går du och träffar Rika och får recepten. Marie finns inte på samma adress som Rika.

Så ring och prata med Marie. Men då måste du vara beredd att resa upp till Stockholm isåfall. Du hittar Maries mobilnr på hennes hemsida www.fertilitetplus.se

Om Marie skulle neka dig hjälp pgr av att du inte tar dropp hos henne, så är ju ett förslag att du reser till Grekland och handlar alla mediciner du behöver, för där kan man köpa alla mediciner receptfritt på Apoteken.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Busiga syrran- Ang mediciner, det finns några olika alternativ för att kunna få tag på de mediciner som behövs inför och under Dr Ds behandling.

Alternativ 1. Ring och prata med Marie på Fertilitetplus och fråga om du kan få träffa gynekoligen Dr Rika. Du kan ju säga till Marie att du varit till Dr D och gjort hans utredning och att du vill börja med behandlingen men behöver få tag på mediciner och att du vill ta dropp hos henne sen bara du får ut medicinerna först.

Alternativ 2. Om inte det går att få hjälp via Marie, testa då att lösa ut Dr Ds EU-recept på flera olika apotek i andra städer runt om orten där du bor, eller testa med andra gynekologer. Lloyds apotek har flera tidigare sagt ska vara lättare att lösa ut EU-recepten hos.

Alternativ 3. Fråga om det är någon itråden som har överblivna immunmediciner de inte behöver, som de vill sälja.

Alternativ 4. Fråga om det är någon här itråden som ska resa till Aten snart som kan tänka sig att köpa mediciner åt dig.

Alternativ 5. Res ner till Grekland och köp alla mediciner du behöver på apoteken där. Alla mediciner säljs receptfritt i Aten - även immunmediciner (dvs de mediciner som behövs för Dr Ds behandling).Ta med dig ett handbagage och en stor resväska. I den stora resväskan som du checkar in på flygplatsen lägger du alla sprutor, vätskor etc som Clexane och intralipid.

Tabletter som baby aspirin och prezolon kan du lägga i handbagaget.

• UndrandeSökare

Busiga syrran- Det är tråkigt att Apoteken där du bor inte vill hjälpa dig.

Men ring och prata med Marie, och fråga henne om hon kan hjälpa dig föreslår jag. Kanske hon känner till nån annan hjälpsam gyn som bor i närheten av där du bor? Eller om hon har något annat förslag?

• UndrandeSökare

Busiga syrran- Marie har också öppet på helger, så man kan boka tid och träffa henne på en lördag eller en söndag också ifall du inte kan resa på en vardag (måndag-fredag).

• UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-09-04 12:39:13 följande:

Tack får se, vet att Grekland kan skicka medicinerna men man vill ju ha ut det här i Sverige.

Jag ska till apoteket idag igen och kolla vad de kunde ge och inte så de kan beställa hem. Varit hos de fem gånger och nu verkar de gå annars har vi varit runt på de flesta orter runt om och frågat.

Även blivit lurad utav gyn som bara ville ge mig mediciner för två veckor när de står fyra och jag fick betala fullpris för besöket hos gyn då de tycker är de har hjälpt mig. Jag hade aldrig åkt till dom om jag bara skulle få ut för två veckor.

Serum kan skicka antibiotika till Sverige. Du sa ju att ni skulle betala Serum via nätet och att de skulle skicka antibiotikan till er. Har ni fått den antibiotikan från Serum nu?

Men Dr Ds klinik (Life clinic) skickar INTE mediciner till Sverige vad jag vet.

Jag vet att du sa tidigare att du hade prövat hos en gynekolog. Men har du prövat hos nån annan gynekolog om de vill skriva ut mediciner åt er?

Om ni löser ut medicin på EU-recept så blir det utanför högkostnadsskyddet dvs ingen rabatt, utan man betalar 100% av priset. Men det hoppas jag du vet om?

Du kan kolla på wew.fass.se vad de olika medicinerna kostar. Sök bara på medicinens namn på www.fass.se En låda med 10 påsar Intralipid 250ml kostar drygt 1000kr. En låda med 100 Fragminsprutor kostar 2500kr har jag för mig.
  • UndrandeSökare
    Luna1234 skrev 2018-09-04 16:07:58 följande:

Hej Alla, 

Jag undrar om det finns någon här inne som kan tipsa mig om en bra endokrinolog i Stockholms området. Gärna som jobbar i området kring infertilitet.

(Jag har flera missfall i bagaget, förhöjda TPOak samt problem med prolaktin. Jag kommer äntligen bli remitterad vidare och behöver uppge vem jag önskar) . Jag har fått förslag om Huddinge sjukhus? 

Välkommen hit !

Jag känner tyvärr inte till någon bra endokrinolog i Stockholm, men jag hoppas du hittar någon. Planerar du att göra utredning via Dr D i Aten? Hör av dig om du vill ha hans epostadress eller har några frågor om hans behandling.

Om du vill läsa om immunförsvaret och fertilitetsproblem och vad man kan göra åt det, så kan tipsa dig om hemsidan www.fertilitetsguiden.com

Samt boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Den finns på Adlibris och Bokus för ca 200kr.

Varmt välkommen hit till tråden !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-09-05 08:40:47 följande:

Någon som gjort hysto på Serum och som haft extrem mensvärk mensen efter? Jag kände knappt något efter ingreppet men nu när mensen kom så har jag mensvärk från helvetet.

Jag har inboxat dig.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!