• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vviiccttoorriiaa skrev 2018-08-10 07:26:11 följande:

Tråkigt att det aka bli såhär, vi har helt tappat förtroendet och hade det inte varit för att vi kommit relativt långt nu hade vi bytt klinik. Jag har ju inte ens börjat med behandlingen ännu och några immunattacker har jag aldrig haft så det kan inte vara det han syftar på med mig. Det konstiga är ju att alla mina prover varit bra, det visar inte på brister i något. Kanske skulle vi dragit oss ur redan där....gått vidare liksom, med nästa teori...

Du kan byta till Serum istället, jag lovar att de är mycket bättre både på att svara på mail (när de inte har semesterstängt) samt den empatiska biten.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-08-10 07:22:46 följande:

Jag har haft jätteproblem med att hämta ut hans mailade recept, han påstår dock att det bara är jag som har problem med det. Har du möjlighet att hämta recepten i en större stad tror jag du lyckas bäst. Men ja, der ska gå att få ut intralipid i Sverige. Ge inte upp!

Dr D säger så till alla, men det stämmer inte. Det är många tjejer innan dig itråden här i Sverige (och säkerligen i andra länder också) som har haft strul med att lösa ut EU-recept, man brukar få testa på en hel del apotek ibland. Man lär sig till slut hur allt funkar.

Ett bra tips är att läsa på www.fertilitetsguiden.se samt läsa denna tråd från första sidan och framåt, det lär man sig massor på !
  • UndrandeSökare

Tråkigt att det aka bli såhär, vi har helt tappat förtroendet och hade det inte varit för att vi kommit relativt långt nu hade vi bytt klinik. Jag har ju inte ens börjat med behandlingen ännu och några immunattacker har jag aldrig haft så det kan inte vara det han syftar på med mig. Det konstiga är ju att alla mina prover varit bra, det visar inte på brister i något. Kanske skulle vi dragit oss ur redan där....gått vidare liksom, med nästa teori...

Med Dr D är det "my way or the highway" tyvärr..

Så länge som man gör som han vill är han lugn men har man egna idéer så " tar det hus i helvete" så att säga. Så endera gör man som han vill eller så byter man klinik.

Serum sysslar också med immunbehandling, ivf, äggdonation etc och en hel del här itråden som gått hos Dr D har sen bytt till Serum istället och lyckats där.

Läs bakåt itråden så hittar du tex mom2012s inlägg.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-08-10 13:17:04 följande:

Alltså mina USA-prover såg bra ut, inget att tro annat om än att jag ska vara okej där. Vi misstänkte det då jag i stort sett aldrig är sjuk, jag har ägg men min kropp vill inte ta emot några embryon och för att min man är väldigt intresserad av det immunologiska.

Nu känner jag dock att jag vill byta klinik...det känns inte bra det här...

Om ni är missnöjda med Dr D och vill byta klinik så

rekommenderar jag att ni fyller i Serums questionaire (frågeformulär) på deras hemsida och mailar in det så kommer Katie på Serum att erbjuda er ett gratis Skype eller telsamtal med någon av klinikens läkare eller klinikchhefen Penny. Jag valde att prata med Penny för hon är mycket kunnig. Jag hade också mailat in alla utredningspapper från Dr D till Serum tillsammans med questionairet.

Då får ni ju en second opinion så att säga utan att det kostar er något. Så kan ni sen bestämma hur ni vill gå vidare efter det.

Det är många här itråden som lyckats med hjälp av Serum och jag har aldrig hört någon blivit dåligt bemött av den kliniken.

De öppnar igen efter 27 augusti 2018.
  • UndrandeSökare

Det finns även fler kliniker än Life clinic och ivfSerum som sysslar med immunbehandling, tex Dr Gorgy i London, samt flera kliniker i USA, och på andra ställen i världen. Googla så hittar du säkert !
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-08-10 13:17:04 följande:

Alltså mina USA-prover såg bra ut, inget att tro annat om än att jag ska vara okej där. Vi misstänkte det då jag i stort sett aldrig är sjuk, jag har ägg men min kropp vill inte ta emot några embryon och för att min man är väldigt intresserad av det immunologiska.

Nu känner jag dock att jag vill byta klinik...det känns inte bra det här...

Var det inget av Dr Ds provsvar som låg utanför referens för dig? Inte ett enda? Varken på USA-proverna eller Greklandsproverna (de som står på grekiska och är analyserade på labb i Aten)? Mina provsvar såg rätt bra ut, men det var ändå 3 av dem som var utanför referens (för höga/för låga).
  • UndrandeSökare
    daisy80 skrev 2018-08-14 17:14:55 följande:

Så underbart, stort grattis! Vill du delge vilka mediciner du fick av dr D? Jag är själv under behandling av honom för att ev lyckas naturligt nu, och tar Plaquenil, prednisolon, trombyl, fragmin samt IL-dropp vid ÄL.

Dr D ordinerar dessa 4 mediciner till alla, det är hans standardpaket.

Trombyl

Fragmin/clexane

Prednisolon

Intralipid
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-08-14 19:59:23 följande:

Lite nyfiken på varför du är ordinerad plaquenil (då det inte är standard hos D och jag funderar på att testa), samt hur du ska ta det?

Plaquenil tabletter är en malariamedicin egentligen, som används av vissa läkare för att endera

Trycka ner Tnf-alfa eller

Kontrollera blodkoagulationssjukdomen APS.

Jag har använt den en månad för några år sen men fick dåliga biverkningar av den. Jag har APS men fullt normalt Tnf-alfa och för mig gav den inga positiva effekter. Troligen tryckte den ner mitt Tnf-alfa i botten totalt, och det var inte alls bra.

Dr D verkar ha börjat använda Plaquenil nu 2017/2018, han använde det inte tidigare. Jag vet att Dr Gorgy i London har använt medicinen förut.
  • UndrandeSökare
    daisy80 skrev 2018-08-16 23:13:21 följande:

Nu behöver jag er hjälp. Fick idag svaren på de första dr D-proverna. De togs i förrgår på CD 23. Progesteron var 16, är inte det väldigt lågt? Någon som har koll? Har googlat lite och verkar som att det kan antyda att jag inte haft någon ÄL. Kan det bli så att dr D ordinerar Progesteron om han tycker det behövs?

melina77 skrev 2018-08-17 10:29:03 följande:

Ja, det är lågt utifrån vad jag läst i alla fall (åtminstone utifrån skalan nmol/L) . Jag hade 17 en månad och 10 en annan månad och tyvärr måste jag säga att Dr D inte alls brydde sig om det värdet. Jag tog ingen progesteron (tillskott) alls och har i efterhand insett att skulle ha behövt det. Jag vet inte varför han ber om progesteron- och E2-värden då han inte bryr sig om dem. Vad jag förstått så kan det i alla fall betyda att din slemhinna inte är så bra som den borde. Jag tog äl-test och har i alla fall haft ägglossning. Har du inte testat?

Ja, progesteron 16 är lågt, och som Melina säger verkar Dr D inte bry sig om lågt progesteron (trots att han verkligen borde det). Progesteron är ett graviditetshormon och har man brist så blir det oftast minus eller missfall.

Läs bakåt itråden så hittar ni fler tjejer/kvinnor som också klagat om detta problem med Dr D.

Ett alternativ är att du själv börjar ta Lutinus eller Utrogestan 3ggr per dag med start efter ägglossningen nästa månad.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!