• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Jazie skrev 2018-07-18 19:32:00 följande:

En liten droppfråga; har ni som får dropp privat köpt in trevägskranar? Eller kör ni outspätt? Eller finns det något annat sätt att späda intralipiden som jag missar?

Det finns att köpa där de säljer droppset i Aten, finns på nätet också.

Annars köper man sterila förfyllda NaCL sprutor att spola venflon med. Samt NaCl i droppåsar och sprutor att suga ut NaCl med och spruta in i IL-påsen eller tvärt om. Då behövs inga 3-vägskranar.
  • UndrandeSökare
    Niskan15 skrev 2018-07-18 13:31:56 följande:

Detta hände bara sådär. Utan som helst utan någon behandling. Har börjat med trombyl och ska till Marie för en dropp imorgon. Är fortfarande i chock att detta hände. Vågar inte tro och hoppas även om det känns stort att få ett plus på stickan. Kortison vet jag inte hur mycket jag ska ta. Fick ju immunsupport behandlingsplan både på naturlig och nu inför Ivf när vi ska börja. O däremellan har jag nu fått ett plus! Känner mig förvirrad och rädd men samtidigt glad.

Ok, ska nog ta blodstatus, lika bra.

Har du fått något svar från Dr D nu? Vad sa han?
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2018-07-18 19:53:00 följande:

En liten droppfråga; har ni som får dropp privat köpt in trevägskranar? Eller kör ni outspätt? Eller finns det något annat sätt att späda intralipiden som jag missar?

Ah okej, så man kan spruta in det i IL-påsen? Då kanske jag kollar vidare på det. Blir massa grejer att köpa som man inte ens vet om man kommer behöva. Tack

Jag la nyligen ut 4 direktlänkar till olka ställen där man ksn beställa droppgrejor tex Medisave, Medshop, Gula katten etc

Gå bakåt itråden så hittar du mitt inlägg med direktlänkarna
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-20 10:01:46 följande:

Pratade med min närmaste medicinmottagning om att koppla på intralipiddropp ... men verksamhetschefen där (som är läkare) förlöjligade bara intralipiddropp i samband med IVF. Han tyckte att det är oetiskt av Dr D att ordinera dropp som han inte kan kontrollera medan det ges till patienten. Jag hänvisar till Livio i Falun som gör detsamma ... men han ville ändå inte. Fan va förbannad man blir. Var kan jag gå till i Sthlm för att koppla på droppet, on det ej är Marie. Fan va jag e less på den här situationen att ej ha lätt för att bli gravid.

Jag inboxar dig !
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-20 10:01:46 följande:

va jag e less på den här situationen att ej ha lätt för att bli gravid.

Skogskantarellen- Efter att du fått alla dina provsvar från Dr D så kan du tolka dem själv på www. fertilitetsguiden.com under fliken Immuntester

Jag kan också tipsa om www.fertilityfriends.co.uk

och "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer, den förste läkare som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet. Den boken är jättebra Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr.
  • UndrandeSökare
    För er som behöver hjälp med Iintralipid-droppsättning i södra Sverige, tex Lund tänkte jag kopiera in Shivalillas meddelande :

"Hej! Jag vill först tacka speciellt "undrande sökande" för råd och stöd, jag har inte alltid gått tillbaks och svarat för min taktik är att tänka så lite som möjligt på allt med IVF, efter tio misslyckade försök får man försöka göra det som känns bäst, men jag är oerhört tacksam för hjälpen jag har fått här. 

Men nu vill jag dela med mig av jag har hittat en superbra sjuksköterska som efter att noga ha satt sig in i allting kan hjälpa till med intralipider, främst i Lund med omnejd, men mot en högre avgift även längre bort.

Detta kan vara bra att veta för alla som bor här nere för vi ringde säkert hundra samtal till olika vårdcentraler i sydvästra Skåne men fick tvärt nej överallt.

Men sen hittade vi Magdalena på Hemhälsa (kolla på nätet) som nyligen startat sin rörelse då hon åker hem till folk och behandlar de hemma istället för att man ska behöva åka till vårdcentralen. Det var hon som hjälpte mig när jag behövde ta om Chicagoprovet (fanns INGEN annan som kunde göra det på någon vårdcentral), hon kom hem till mig, var superproffsig och trevlig. Det kostade 200 kr. Nu känner hon till allt om intralipider, immunsystem och folk som åker till Athen så det är inga problem för den som vill kontakta henne. Hoppas detta kan vara till hjälp för någon! "

Länkar till Magdalenas hemsida:
    www.hemhalsa.nu/om-hemh%C3%A4lsa-36632469

www.hemhalsa.nu/vem-%C3%A4r-sjuksk%C3%B6terskan-36632304

www.hemhalsa.nu/kontakt-36632347

Sjuksköterskan Magdalena
    Telefonnummer: 0720-359 359
    E-post: [email protected]
    Hemhälsa har semesterstängt 2/7-22/7 -2018
  • UndrandeSökare
    astmatiker skrev 2018-07-22 17:54:28 följande:

Hej,

är det någon som känner till någon aktiv rabattkod för Werlabs? Har använt koden fertilitetsguiden tidigare (15% rabatt) men den fungerar inte nu. Har samarbetet upphört?

Hej asmatiker ! Hur går det för dig nu?

Ja, Werlabs har tagit bort alla rabattkoder som gav mer än 10% rabatt verkar det som. (Troligen för att de vill att man ska bli medlem hos dem och betala en årsavgift mot en personligt kopplad rabatt). Så ingen rabattkod ger numera mer än max 10% rabatt. Rabattkoden "LCHF" fungrerar fortfarande (men ger numer endast 10% rabatt), men testa med den så blir Werlabsköpet lite billigare iallafall !
    astmatiker skrev 2018-07-22 17:54:28 följande:

Hej,

är det någon som känner till någon aktiv rabattkod för Werlabs? Har använt koden fertilitetsguiden tidigare (15% rabatt) men den fungerar inte nu. Har samarbetet upphört?

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-07-22 16:54:03 följande:

Tror dessvärre inte du kan få någon hjälp med medicinerna den vägen då sköterskor inte kan skriva recept. Medicinen kan du bara få tag i på följande 4st sätt: köpa den receptfritt utomlands, köpa den i Sverige via EU-recept, få en läkare här hemma att skriva svenska recept eller köpa av någon som inte längre behöver sin medicin.

Ja, det stämmer.

Jag skulle ha skrivit tydligare att vid droppsättning i Sverige så måste man ta med sig IL-påsen och pengar själv (ibland krävs också läkarordination för just IL-droppsättning från läkare, en sådan får man av Dr D om man ber honom om det).

Det sjuksköterskan gör är att sätta in nålen i armen och se till att droppet kommer in och tar bort allt sen och sätter på plåster efter det är klart.

Den enda som kunnat fixa IL-påse också (tidigare iallafall) är Marie på Fertilitetplus i Stockholm (men är osäker på om det är så numer då hon inte samarbetar med Dr Wang längre).

Så steg 1 är att tolka och förstå sig på behandlingsplanen, så man vet när man ska göra de olika sakerna.

Steg 2 är att fixa medicin

Steg 3 är att börja med behandlingen, ta dropp och andra mediciner, ta blodprover, maila resiltatet till Dr D så styr han behandlingen utifrån det.

Blodproverna som Dr D oftast vill ha heter FBC= Full Blood count. I Sverige betyder det Blodstatus plus B-celler och det tar man via Werlabs.se och Blodkollen.se

Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare !
  • UndrandeSökare
    Medicinnamn i Sverige och i Grekland:
    Trombyl 75mg (Baby Aspirin 100mg i Grekland)

Fragmin (Clexane i Grekland) finns olika doser, men Fragmin 5000ie /Clexane 6000ie är vanligt.

Prednisolon 5mg (Prezolon 5mg i Grekland)

Intralipid 100ml droppåsar och 250ml droppåsar. Intralipid heter samma sak i Sverige och i Grekland.

Letrozol heter Serpafar i Grekland
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!