• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Tumvante skrev 2018-07-04 10:32:06 följande:

Uppdatering härifrån:

Sitter och får min sista IVIg infusion. Är i vecka 17, baby växer fint och läkaren kunde inte se hematomet!!!!

Jag har inte sett blod på en vecka dessutom.

Det börjar kännas lovande

Hoppas allt går bra med resten av graviditeten !
  • UndrandeSökare
    RobSab skrev 2018-07-04 12:16:12 följande:
    Inte ett pip... han är ju lite såhär i omgångar att han är sämre på att svara.

Men man tycker inte det borde ta såhär lång tid.

Jag är rätt säker på att jag behöver dropp dock så jag försöker ragga nån som ska sätta. Hade beställt saker från Danmark men de har fortfarande inte kommit än så det börjar bli lite svettigt här.

Ibland flyter verkligen ingenting på ????
    Jo, jag vet att  Dr D är dålig på att svara tidvis, han tar ju alltid på sig för mycket patienter, och nu när han nyligen bytt lokal till 166 Ippokratous Street, så är han väl både där och på gamla adressen och då kanske han inte har tillräckligt med tid att svara på mail. Men jag har hört att han hade anställt nån sekreterare nu (vet inte om det stämmer, men isåfall borde väl hon kunna svara på en del av mailen tycker man? ). Kanske extra stressigt nu under sommaren inför Augusti stängningen också?

Trist att Dr D inte hör av sig, testa att ringa om du vill.
    Telephone: (0030) 210 64 50 111

Tråkigt att paketet från Danmark med dropputrustning inte heller har dykt upp.

Du kanske ska vänta att ta dropp nu, ifall du ska börja med syskonförsök och Dr D vill att du ska ta om hans prover och skicka till USA först? han brukar kräva det innan man börjar med syskonförsök numera.

Hoppas du hittar någon sjuksköterska som vill sätta IL-dropp.

Det flera olika sidor man kan beställa droppgrejor från:
    www.medisave.co.uk/instantsearchplus/result/&page_num=2

medshop.se/sv/892-engaangartiklar-sprutor-naalar-c-75_134

www.kontorsgiganten.se/spruta-nacl-10ml-30-fp-p-25

www.gulakatten.se/mer/urologi/spruta-nacl-10ml-30-fp/
  • UndrandeSökare
    RobSab skrev 2018-07-04 16:22:46 följande:
    Och TACK för tipsen om fler ställen. Beställde från kontorsgiganten nu. Hoppas det hinner komma snabbt! :)
    Du får tacka Zwillinge86 för tipsen om länkarna, det var hon som tipsade mig tidigare om dem
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-07-04 18:04:00 följande:
    Jag valde ju att köra på samma behandlingsplan som när jag lyckades med sonen utan att varken ta om proverna eller kontakta D för ny support just för att jag tänkte att jag har ju lyckats med detta koncept tidigare. Nu 3 misslyckade insättningar senare är det klart att jag är efterklok och undrar om proverna hade visat att det skulle vara så mycket svårare denna gång om jag hade tagit om dem. Men då är det skönt att höra att det inte nödvändigtvis behöver ge så mycket mer input även om man gör om proverna :)
    Jag tog ju proverna hos Dr D i Aten för några år sen, gjorde hans behandling en gång med egna ägg och en gång med dubbeldonation och PGSade embryon. Båda gångerna missfall innan v.12.

Tog sen om USA-proverna hos Dr Gorgy i London (plus en drös med andra USA-prover) och det var ungefär samma resultat när jag jämförde de USA - provsvaren Dr D tog, med de jag fick från Dr Gorgy. (båda skickar till samma labb i USA) . Men det som var dåligt för mig vid Dr Ds prover (19 och 19+5) var nu ännu mycket sämre några år senare. Så immunförsvaret kan bli sämre även om man inte lyckats få barn utan bara fått missfall också tyvärr  

Men tack vare Dr Gorgys prover fick jag ju också veta att jag har låga LAD-nivåer, så nu jag har ju hittat ytterligare nyckel jag saknat.

Så var det ju för mom2012 också, första dottern fick hon med egna ägg, men för att få andra dottern var hon tvungen att söka hjälp hos både Serum, Dr D, Dr Gorgy, och sen Serum igen. Sen byta till ÄD, göra hysto, LIT, och använda många fler immunmediciner. Jag såg att hon sa i en annan tråd för länge sen, att det hade kostat över en halv miljon kronor att få barn nr 2.

Men ge inte upp om det krånglar, jag resonerar så att man bör förändra något efter varje nytt misslyckat försök för att förbättra chanserna, och vi som har fertilitetsproblem och immunproblem måste vara våra egna läkare/detektiver och leta upp alla nycklar som vi saknar. Hjälp hittar man ju bland annat i "is your body babyfriendly" boken, på www.fertilitetsguiden.com och här i tråden och sen finns det gott om foskningsrapporter att läsa på nätet för den som söker mer info.

Så fortsätt bara kämpa, ge inte upp !
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-04 21:54:51 följande:

Hej och tusen tack för ditt mejl.

Jag har ringt som en galning till diverse labb inkl Aleris Sophiahemmet men dom har inga motsvarande de rör Aten vill ha. Lyckades dom hitta de rören för dig?

Mvh

S

De har nog inte rören hemma, men de kan beställa hem om du talar om exakt vilka rör du behöver.
  • UndrandeSökare
    Ladylufsen skrev 2018-07-04 21:52:04 följande:

Hej jag får heller inte svar från D och har mejlat två ggr i veckan - senast inatt då mitt vatten gick (för tidigt) och vi skulle in till förlossningen. Skrev ?urgent? i ämnesraden.. nu är jag hemma igen och försöker göra allt för att det inte ska komma igång förrän om ett par dagar, då jag är 3,5 v för tidig. Fortfarande inget svar från dimitri, men hoppas han kvicknar till snart.. ändå bra tycker jag att veta att det är fler som inte får svar.

Förstår att det är oroligt läge om vattnet gått om det är för tidigt. Vilken vecka är du i nu?
  • UndrandeSökare
    canada skrev 2018-07-05 12:15:50 följande:

Mitt vatten gick nästan 5 v förtidigt. Fick sluta med fragmin/trombyl direkt på sjukhuset, men var helt ok för dr D, han sa att följa läkarnas ordination på sjukhuset. Lycka till !

Hur länge dröjde det sen innan barnet kom ut?

Slutade du med Trombyl och Fragmin då för resten av graviditeten? men fortsatte du ta kortison och IL?
  • UndrandeSökare
    RobSab skrev 2018-07-05 20:01:02 följande:

Vill bara säga att jag precis fick svar från Dr D. Så om någon mer sitter och väntar så kommer det nog snart. Han har nog mest väldigt mycket att göra, och jag gissar att jag som gör syskonförsök hamnar lite längre ner på prioriteringslistan ;)

Kram på er alla kämpar!

Så skönt att du fick svar från Dr D till slut.

Du sa att ni hade gjort om Dr Ds prover inför syskonförsök, fick ni också ha telefon eller skype konferenssamtal med honom? Kostar det 100 euro eller är det dyrare nu 2018? Bara undrar.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2018-07-05 21:54:43 följande:

Hej, hur kan man ta reda på om man har död vävnad i livmodern? Kan man se det på VUL?

Mvh

A

Nej, det kan inte ses på vul, enda sättet att se det är genom att göra hysto. Då blir man sövd och de skickar in en mycket liten kamera genom slidan in i livmodern och ser hur allt ser ut därinne.

IvfSerum i Aten är omvittnat mycket duktiga på hysto. För de går inte bara in och tittar, utan de tar också bort död vävnad, ev polyper och annat som inte ska vara där, och sen gör de också implantationssnitt vid hyston så att embryona lättare får bra fäste. Implantationssnitt görs ej i Sverige.
  • UndrandeSökare
    A1610 skrev 2018-07-07 12:53:40 följande:

Hej, är egentligen inte aktiv här förutom att jag läste denna tråd väldigt mycket när vi försökte få andra barnet och det inte ville ta sig. Efter första barnet fick jag nämligen kronisk urtikaria (nässelutslag) och började grubbla om immunförsvaret var boven.

Nu ett år senare har jag plussat med hjälp av ivf och behandlas fortfarande för utslagen.

Ni som har en trolig immunologisk orsak, undviker ni i samråd med dessa läkare allergen kost?

Detta är inget som mins läkare kan diskutera för det inte är en bekräftad orsak, men får ni exempelvis äta skaldjur i samband med ruvning etc? Skulle precis äta färska räkor nämligen...någon med någon tanke kring detta?

Välkommen till tråden !

Har du fått någon allergiutredning så du fått veta orsaken till dina näselutslag? Såna kan ju orsakas av ett flertal olika saker tex kontaktallergi tex av gräs, eller orsakad av saker man äter tex värktabletter som Ipren.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!