Zwillinge86 skrev 2018-07-04 18:04:00 följande:
Jag valde ju att köra på samma behandlingsplan som när jag lyckades med sonen utan att varken ta om proverna eller kontakta D för ny support just för att jag tänkte att jag har ju lyckats med detta koncept tidigare. Nu 3 misslyckade insättningar senare är det klart att jag är efterklok och undrar om proverna hade visat att det skulle vara så mycket svårare denna gång om jag hade tagit om dem. Men då är det skönt att höra att det inte nödvändigtvis behöver ge så mycket mer input även om man gör om proverna :)
Jag tog ju proverna hos Dr D i Aten för några år sen, gjorde hans behandling en gång med egna ägg och en gång med dubbeldonation och PGSade embryon. Båda gångerna missfall innan v.12.
Tog sen om USA-proverna hos Dr Gorgy i London (plus en drös med andra USA-prover) och det var ungefär samma resultat när jag jämförde de USA - provsvaren Dr D tog, med de jag fick från Dr Gorgy. (båda skickar till samma labb i USA) . Men det som var dåligt för mig vid Dr Ds prover (19 och 19+5) var nu ännu mycket sämre några år senare. Så immunförsvaret kan bli sämre även om man inte lyckats få barn utan bara fått missfall också tyvärr
Men tack vare Dr Gorgys prover fick jag ju också veta att jag har låga LAD-nivåer, så nu jag har ju hittat ytterligare nyckel jag saknat.
Så var det ju för mom2012 också, första dottern fick hon med egna ägg, men för att få andra dottern var hon tvungen att söka hjälp hos både Serum, Dr D, Dr Gorgy, och sen Serum igen. Sen byta till ÄD, göra hysto, LIT, och använda många fler immunmediciner. Jag såg att hon sa i en annan tråd för länge sen, att det hade kostat över en halv miljon kronor att få barn nr 2.
Men ge inte upp om det krånglar, jag resonerar så att man bör förändra något efter varje nytt misslyckat försök för att förbättra chanserna, och vi som har fertilitetsproblem och immunproblem måste vara våra egna läkare/detektiver och leta upp alla nycklar som vi saknar. Hjälp hittar man ju bland annat i "is your body babyfriendly" boken, på
www.fertilitetsguiden.com och här i tråden och sen finns det gott om foskningsrapporter att läsa på nätet för den som söker mer info.
Så fortsätt bara kämpa, ge inte upp !