Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tredje graviditeten för min del som visar hjärtslag men ändå går åt helvete.
Tredje graviditeten för min del som visar hjärtslag men ändå går åt helvete.
Riktigt svårt att få utskrivet medicin här i Sverige trots att vi har papper på mediciner så vill apoteket att de ska skrivas utav en svensk läkare. Svenska läkaren nekade mig medicinerna men sa att jag kunde få en liten kur antibiotika däremot inte hela som jag behöver på 30 dagar. 400kr fattigare efter gyn utan någon hjälp.
Dr D sa mitt immunförsvar går upp o ner men inte svarat på om han tror de kan bero på bakterierna jag hade enligt serum då de även hittade död vävnad i livmodern är jag i min man mer inne på att där är vårt gravidktetsproblem med nummer två.
Vi är inne på att strunta i Dr D behandling iaf denna månaden för att bara köra serums kur med antibiotika osv.
Vet inte alls hur jag ska kunna få utskrivet dropp, sen blodförtunnande och jag vägrar trycka i mig egna sprutor för den blodförtunnande gör ont och jag får sån ångest och panik attack.. hoppas de går ändå, ägglossning nästa vecka. :)
Busiga syrran- Du kan också maila Serum så skickar de antibiotikan ni behöver via post. Fråga dem vad det skulle kosta.
Buaiga syrran - När det gäller Fragminsprutorna som man tar så har några tipsat här tidigare itråden att man kan kyla ner huden med en isbit först.
Sen tar man ett rejält grepp om ett stor bit magfläsk och håller så hela tiden, sen tar man sprutan i den andra handen och sätter in den lite från sidan, i en 45 graders vinkel. Håll kvar greppet om magen när du drar ut nålen. Sen tryck på stickstället en stund efteråt så blir det mindre blåmärken oxh svider mindre. Jag blev visad av en sjuksyster hur man ska göra och det funkar.
Jag har gjort IVF och har tagit utav dom sprutorna.
Jag är nålrädd och vägrar dom, de du skriver har jag gjort sist och de känns riktigt mycket när man sticker sig med dom.
Jag kommer inte att köra via Dr D för har inte fått svar från honom om han tror att min immunförsvar går upp och ner pga bakterierna Serum hittade. Har mejlat honom om mina frågor och åsikter igen, har inte råd att göra en chansning det är dyrt att göra alla de prover och mediciner han ville prova och inget jag kan ta nu med antibiotika heller.Jag köpte mediciner i Aten från Life, några få från Serum. Jag har varit på Ica apotek och vanliga apotek där jag har skrivit ut lappen samt alla lappar, resultat, mejl osv till gynekologen på sjukhuset och ingen vill ge oss medicinerna som är antibiotika och någon annan medicin för bakterier de hittade via mensprovet.
Det är bara de lätta från Serum de har nekat jag har inte provat med Life för vi känner att mitt immunförsvar går upp och ner och då vi inte får svar på vad Life tror så skippar vi hans behandling då de känns som att de bara är chansningar och att ta sprutor och dropp tänker jag inte göra på mig själv. Vill inte ha panikångest för något som ingen vet om de ens fungerar, jag vill inte vara en försökskanin igen. När man inte har pengar till mer utredning och dyra mediciner.
Life ville jag skulle äta agnus castus och de gör jag redan.
Serum kommer att skicka medicinerna verkar kosta 1000:- det kommer jag att ta och försöka denna månaden på egen hand utan någons hjälp efter hysterskopin. Blir jag gravid nu innan medicinerna från Serum skulle jag mejla tillbaka dom.
Bara segt att man ska försöka få ihopa en tid och betala via bank. Mycket klödd.. får bara hoppas de går nu på första försöket efter Aten.
Vi pratade på kliniken redan om att vi kommer göra flera andra tester där. Vad menar du med vi, är du anställd utav någon klinik?
Varför ska du va så otrevlig? Så nu vet du.
Det är tyvärr inte första gången du låter otrevlig och skriver till mig som att jag inte vet något. Jag har ändå varit med här sen november/december..
Jag har inte berättat för serum mer än vad han har frågat om vad jag skulle göra hos Serum och bett att få se pappret på de medicinerna och längden jag vill ha.
Jag hoppas att du kan tänka lite på hur du formulerar dig så de låter lite trevligare. Inte roligt att logga in i denna tråden och få spydiga kommentarer om hur jag väljer och har valt att göra. Ber Dr D om pappret och frågar om vi ska till en annan klinik också så självklart berättar jag de för medicinerna ska fungera ihopa.Vi ska med försöka själva men en antibiotikakur gör inget enligt serum om man blir gravid. Det är bara att fortsätta äta den så att man blir av med bacillerna om det är de du pratar om. :)
Jazie- Jag försökte också naturligt ibörjan med Dr Ds behandling, och jag tog paus från det en månad när jag gjorde Serums Mensblodtest, ifall anitbiotika skulle behövas. Men jag var helt frisk, inga bakterier hittades så behövde aldrig nån antibiotika.