• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ulri skrev 2018-06-11 08:26:54 följande:

Tack...jag bor ju i ÖSterrike sa funkar tyvärr inte. Men har sett att det är mycket billigare i Sverige sa när jag aker hem i augusti far jag köpa pa mig nagra stycken där... 500 euro eller 3600 kr, ganska stor skillnad i slutändan.

Tack för infon om lymfyocyterna, antar att de steg pga äggplock. Far tyvärr inget svar av Dr D för tillfället vilket är sjukt frustrerande men jag antar att han skulle sagt till om jag behövde nat mer. Börjar ju även neuopgen och kortison idag.

Jag har aldrig använt Neupogen så kan tyvärr inte hjälpa dig där. Men om det är billigare i Sverige än i Österrike så passa på att handla Neupogen i Sverige med Dr Ds recept när du är här.

Ja, tyvärr är Dr D tidvis mycket dålig att svara på mail. Vissa frågor svarar han inte alls på tyvärr. Förstår att det är frustrerande att inte få svar på sina frågor, speciellt när det handlar om medicindoseringar.

Hoppas det går bra för dig med behandlingen.
  • UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-06-11 09:42:48 följande:

Tack för att du svarar även om du inte vet :). Jag skrev urgent nu i morses och da svarade han orecis sa jag ska ta en halv flaska sa jag tog saklart för lite i morse :).

Jo jag ska absolut handla neupogen när jag är hemma i Sverige med Dr Ds recept. Far köpa mig en större kylväska sa jag kan ta med fler flaskor bara. Det lönar sig ju verkligen.

Men sen upptäckte ja även att Biosimilars (som generika) (tex Zarzio) är mycket billigare än Neupogen här, skiljer 120 Euro pa 10 dagar sa ska be om att fa det nästa gang. Sa för alla som maste ta Neuopgen är det värt att kolla upp. Här finns det tex utöver Neupogen Zarzio, Nivestim, Accofil. Allt utom Neupogen kommer i färdigfyllda sprutor sa man far ta en halv spruta per dag istllet för en halv flaska, men om det är billigare i Sverige ocksa sa är det värt att kolla upp! Fick precis Ok fran Dr D att det är ok sa nästa beställning blir Zarzio istället (som vi producerar pa mitt jobb :) ).

Om du vill kolla upp pris och vilka Apotek i Sverige som har medicinen hemma, så gå in på www.fass.se och skriv in läkemedelsnamnet i sökrutan. Det finns klickrutor för pris och man kan välja län och ort och visa alla Apotek oå den orten. Vissa mediciner är beställningsvara tex Intralipid.
  • UndrandeSökare
    UndrandeSökare skrev 2018-06-11 09:58:30 följande:

Om du vill kolla upp pris och vilka Apotek i Sverige som har medicinen hemma, så gå in på www.fass.se och skriv in läkemedelsnamnet i sökrutan. Det finns klickrutor för pris och man kan välja län och ort och visa alla Apotek oå den orten. Vissa mediciner är beställningsvara tex Intralipid.

Ulri skrev 2018-06-11 09:59:06 följande:

För Sverige alltsa :).

Ja, som jag sa www.fass.se för Apoteken i Sverige. Du sa ju att du skulle hit till Sverige i sommar, då kan du ju kolla nån dag innan du reser så ser du vilka apotek som har medicinerna hemma, som du vill ha

Men du kan redan nu genom www.fass.se kolla upp priserna iförväg om du vill. Så du får veta vilka av medicinerna Dr D vill du ska ha som är billigare i Sverige. Jag antar att du redan kollat upp vad de kostar i Österrike.
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2018-06-11 13:13:28 följande:
    Bra val! Hyston är out stading på serum. Så otroligt proffsigt och kunniga! Då har jag gjort tre innan. En hos dr d. Han är inte ens i närheten av denna skicklighet och kunskap om slemhinnan.

Men immunologi är han superskicklig!
    Ja, jag tror Serum är bäst på hysto

Enligt vad jag hört så gör inte Dr D implantationssnitt vid sina hysto, utan endast ruggar upp ytan och det räcker inte för de flesta. Så jag visste att skulle jag göra hysto så var det endast Serum som gällde för den delen.

Ja, Dr D är bra på immunologi, och det hjälper många, MEN Dr D sysslar endast med en liten del av all immunutredning och behandling som Dr Beer höll på med, (Kolla i Is your body babyfriendlyboken så får du se) så därför kan Dr D inte hjälpa alla. Dr D sysslar inte alls med LAD-test eller LIT-behandling, så han kan inte hjälpa mig vidare. Det är ju tråkigt men förstår att han inte kanske inte har möjlighet att syssla med allt. Men sen ville han ju inte ens svara på mina frågor varför Intralipid fungerar som p-piller på mig, så då tröttnade jag faktiskt på honom och gick vidare till annan klinik.

Han hävdade ju också att om man lätt blev gravid men fick missfall, så kunde det absolut inte vara nåt fel på spermierna....och det visade sig ju var helt fel. Jag är nöjd med att jag gjorde utredningen hos honom, men om jag hade vetat det jag vet nu, så hade jag som får missfall, istället gjort utredningen hos Dr Gorgy i London. Hans utredning är större och bättre. Men vi som har större immunproblem får helt enkelt resa runt på flera kliniker, mom2012 lyckades ju till slut tack vare besök hos både Dr D, Dr Gorgy och Serum.

Men det är bra att Dr D finns, för han kan hjälpa många med immunproblem.
  • UndrandeSökare
    minimulle skrev 2018-06-12 09:55:40 följande:

Hej. En fråga som säkert någon här kan svara på.

Jag vill göra en Hysteroskopi här i Sverige. Vart vänder man sig??

Jag har inte råd att åka till Aten nu.. allt kostar så mycket. Men självklart värt varenda krona om det resulterar i en bebis.

Aleris i Nacka gör Hysto, men du behöver dock en läkarremiss för att få göra en hysto i Sverige. Men du kan ju kontakta dem.

Vid hysto i Sverige görs det det dock INTE implantationssnitt. Det gör de däremot vid hysto hos ivfSerum i Aten.

www.aleris.se/vi-erbjuder/sjukvard/gynekologi/hysteroskopi/

www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-06-12 11:35:32 följande:

Vet man någon vecka när fostret anses klara av en immunattack? Är i vecka 17 idag, inte tagit dropp på flera veckor då allt varit bra. Idag känner jag igen värken i lederna och svettningar på natten, brukar betyda dropp för mig. Dock verkar det svårt att få till ett dropp just nu där jag brukar ta...

Efter v.23 klarar det lättare av en immunattack. Så försök fixa till ett dropp så snart som möjligt. Marie på Fertilitetplus ställer alltid upp även på helger.
    Ring och prata med henne om du vill.
  • UndrandeSökare
    Pantea skrev 2018-06-12 20:03:33 följande:

Hej,

Jag har en fråga till er som gått till Falunkliniken och fått intraprilid. Gjorde ni ett blodprov först och vad kostade det? Fick ni medicinerna inom ramen för deras forskning eller gav de till alla? Om det är nån som dessutom har fått hjälp från Dr Dimitri, är det nåt som Falun kliniken vet om och stöttar?

Jag har fått tre IVF behandlingar från landstinget i Stockholms län och genomgått två av dessa. Blev överstimulerad efter båda äggplocken så kunde inte återföra ett färskt embryo. Har återfört frysta, odlade i fem dagar, totalt 13 ggr. Blev gravid 2 ggr och fick tidigt missfall båda gångerna.

Min enda tröst är nu om Falun går med på att skriva in mig som patient och hjälpa mig med blodprov för NK-celler och medicin för det. Jag får otydliga svar från olika håll så det är oklart just nu hur det blir. Har en telefontid med Dr Samir imorgon och om ni har tips på vad jag kan säga för att få hjälp tar jag gärna emot det.

Är det någon som har bytt klinik från Stockholms kliniker till Falun och fick ni byta klinik för landstinget eller fick ni betala privat?

Hej och välkommen till tråden !

Vi brukar inte nämna för läkare i Sverige eller kliniker i Sverige att vi varit i Aten och gjort utredningar eller behandlingar där. Risken är stor att man blir ifrågasatt och kan i värsta fall bli nekad hjälp i Sverige. Enda gången vi berättar något är för barnmorskan när vi blivit gravida. Barnmorskan behöver veta vilka mediciner man tar.

Resten av dina frågor om ivfFalun hoppas jag finee eller nån som går hos ivfFalun kan svara på.
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-06-12 22:25:46 följande:

Lycka till i September då och njut av sommaren så länge!

Själv läste jag just att krillolja nog inte är snart i kombination med blödning, så jag slutade med det igår (har tagit det i mer än ett halvår)... hoppas jag snabbt kan märka skillnad, och att hematomet absorberas av kroppen.

Ja, Omega 3 är milt blodförtunnande....

Tack hoppas du också får en bra sommar !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-06-15 14:20:54 följande:

V 6+0 idag, men sitter just nu på akuten med störtblödning så det är nog redan över för min del är jag rädd.

Åh nej ! Så tråkigt att höra att du blöder. Är du på kvinnoklinikens gynakut? Har du fått prata med någon läkare ? Ska du få göra vul ? Hoppas det går bra trots blödning, jag har läst att vissa blöder men allt går bra ändå.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-06-15 14:56:16 följande:

Gyn mottagningens telefonkö för full så jag åkte till akuten. Är inskriven men har inte fått träffa någon än. Antar att jag blir erbjuden ett Vul. Har aldrig börjat blöda så här kraftigt från ingen stans förut. Brukar alltid ha lite molvärk och färgade flytningar innan jag får missfall. Nu var det som att dra ut en propp, det bara forsar. Tycker att det börjar krampa lite nu också, så jag räknar inte med att ha ?turen? att det ?bara? är en ofarlig blödning.

Hoppas verkligen allt går bra och att det inte är missfall. Vi är många som tänker på dig här i tråden.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!