• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2018-05-20 18:16:56 följande:

Tänkte på om immunförsvaret går bananas och jag behöver dropp?

Ta ett Blodstatus och B-celler så får du veta om du behöver dropp eller inte.
  • UndrandeSökare
    Ladylufsen skrev 2018-05-20 23:07:46 följande:

Tack så mycket för svar! Ja det känns rätt läskigt med kortisonanvändning/beroende, frågan är hur mycket det skulle hjälpa att sluta strax inpå förlossningen heller, kanske är det redan försent då menar jag? Låter också, av skälet du nämnde, väldigt viktigt att amningen kommer igång.. Jag kan höra med Marie eller se om hon kan sätta mig i kontakt med kvinnan så kan jag återkomma. Men som sagt, vet inte alls hur det funkar men kan såklart vara värt att ha ytterligare ett alternativ att kolla upp.

Nej, jag tror inte det gör nån skillnad om man slutar med kortisonet en vecka/några dagar innan förlossningen. Man ska nog sluta någon/några månader innan, för att det ska göra nån skillnad. Men be gärna din läkare på vårdcentralen om långsamt nedtrappningsschema efter förlossningen, eller följ det schema som finee la ut i tråden några sidor bakåt.

Sluta absolut inte tvärt med kortisonet när du tagit det i flera månader i sträck utan trappa ner långsamt ! Hoppas allt går bra för dig !
  • UndrandeSökare

Här kommer ett tips till alla er som inte varit i Aten tidigare, men är på väg dit, eller har varit där tidigare men snart är på väg dit igen och har lite tid över för sightseeing i Aten när ni är där. Jag och mannen brukar passa på att gå på gratis Stadsvandringar med guide på de platser vi besöker. Dessa vandringar är gratis, men man får gärna lämna lite dricks på slutet om man tyckte att guiden gjorde ett bra jobb.

De första 7 guidade vandringarna på denna sida är gratis: 

www.freetour.com/athens

Ha en trevlig tid i Aten ! 

• UndrandeSökare

Annars om man föredrar att gå på vandringar på egen hand så är denna bok på engelska mycket bra. Den ges ut gratis av Grekiska Turistministeriet. I denna finns 11 olika vandringar som man kan gå själv runt om i Aten med boken som guide. Den innehåller bilder och beskrivningar på saker man ser på vägen. 

Man kan ladda ner den och andra guideböcker från denna sida, det är bara att ladda ner och skriva ut om man vill, det är den översta boken på denna sida:

www.visitgreece.gr/en/downloads/guides

• UndrandeSökare
    Ulri skrev 2018-05-24 13:37:35 följande:

Äggplock idag oxh första IL droppet någonsin! Nu hoppas jag på fina embryon som alla fryses in oxh så fort mensne kommer blir det FET tillsammans med Dr Ds plan. Min läkare här var inte överförtjust i en daglig dos av neupogen under längre tid som Dr D ordinerat för han säger att man kan få njursvikt så nu blev jag lite nervös över det.... Dr D nämnde inget om en sån biverkning när jag pratade med honom ???? Jag antar att han vet vad han sysslar med och fler kvinnor har ju tagit det innan mig men ändå... phuuuu

Hur många ägg blev det idag?
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-05-24 18:38:13 följande:

Tack, är glad (och illamående )

Tumvante - Köp Sea band på Apoteket, det botade mitt illamående, funkar jättebra !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-05-25 09:24:53 följande:

Ingen som har någon erfarenhet? Kan ju googla mig till generella referensvärden, men vet inte om de säger så mycket vid ÄD/IVF....

Kolla på www.fertilitetsguiden.com jag har för mig att det finns info där om progesteronnivåer efter insättning.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-05-25 12:10:07 följande:

Mmm är framför allt progesteronet jag oroar mig för. Har ju problem med det i vanliga fall också. Såg dock att jag hade lite lägre vid min lyckade ÄD och det kommenterade inte D som ett problem då så jag kanske inte behöver vara orolig. Funderar också på om det kan vara så att man lokalt (i slidan) har tillräckligt hög nivå tack vare vaggisarna, även om det inte syns på blodproverna som ju mäter koncentrationen i blodet. Utrogestan kan man ju tex ta oralt och då kanske koncentrationen i blodet stiger, men frågan är om det är bättre :/ eller så slutar jag fundera och hoppas på det bästa istället ;)

Dr D brukar aldrig kommentera progesteronnivårrna tyvärr, tom när vissa haft jättelåga nivåer. Prata med Peewee eller kolla hennes gamla inlägg så får du se !
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-05-25 13:13:22 följande:

Så jobbigt detta... 10+2, ont i magen vid kl 11, kom till läkaren kl 11:45, störtblödde. Som om någon hällde ut ett glas ur mig... och det blöder en del än.

Läkaren scannade på magen och vi båda tyckte vi såg den lilla röra på sig.

Men jag får kolla med bättre ultraljud kl 16 på gynakuten...

Tråkigt att höra att du har ont och blöder.Jag vet hur jobbigt det är när man råkar ut för det. Hoppas du kan få bra hjälp på gynakuten. Ta hand om dig !
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2018-05-25 13:13:22 följande:

Så jobbigt detta... 10+2, ont i magen vid kl 11, kom till läkaren kl 11:45, störtblödde. Som om någon hällde ut ett glas ur mig... och det blöder en del än.

Läkaren scannade på magen och vi båda tyckte vi såg den lilla röra på sig.

Men jag får kolla med bättre ultraljud kl 16 på gynakuten...

Hur har det gått för dig på gynakuten? Har du fortfarande ont och blöder eller har det gått över nu?

Ta hand om dig.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!