Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Zwillinge -Mycket C-vitamin har jag läst att andra tagit vid blödningar. Kanske det kan hjälpa? Och att vila mycket. Ta hand om dig !
Zwillinge -Mycket C-vitamin har jag läst att andra tagit vid blödningar. Kanske det kan hjälpa? Och att vila mycket. Ta hand om dig !
Tumvante- Efter insättning hos Avaclinic fick jag också en jättelång lista muntligen, med vad jag fick och inte fick göra, av både läkaren och koordinatorn tex Inte lyfta tungt (aldrig lyfta något som väger mer än 1 mjölkpaket max åt gången), inte basta, inte bada, inte springa, inte motionera mer än promenader etc etc Jag fick också min koordinators mobilnr med tillsägelse att jag skulle höra av mig om jag fick blödningar.
När jag sen fick blödningar höjde de östrogendosen.
Men det hjälpte inte mig, jag fick missfall ändå pgr av mitt immunförsvar (för låga LAD-nivåer).
Men det verkar rent allmänt som att man får mycket met förhållningsregler vid insättning utomlands, än i Sverige.
Zwillinge - På AvaClinic sa de till mig att man lättare får blödningsr pgr av hormonbrist helt enkelt, det var därför de höjde östrogenet.
Tror de vill att man ska sjukskriva sig själv först i en vecka, men att man kan få ett läkarintyg av sjukvården på dag 8. Men fråga dem gärna om du kan få läkarintyg tidigare.
Jag vet inte om de kan se nån förändring på 3 dagar, men hoppas du kan få ett nytt vul snart, speciellt eftersom det slutade blöda men sen började blöda igen.
Om inte sjukvården är villiga att ge dig ett hcgprov så ta ett via Werlabs istället. Kom ihåg att använda rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.
Jag vet hur jobbigt det är med blödningar.
Ta hand om dig och ta mycket C-vitamin !
Vet ni vad som kan hända vid högt blodtryck med bebisen? Jag tog dropp i fredags och då var trycket 160/80. Var också på UL och allt såg bra ut. Ska till BM på onsdag för att följa upp trycket, men är orolig att bebisen hinner påverkas innan dess. Vet någon??
Riksdagen har röstat igenom flera lagförändringar gällande assisterad befruktning. Snart får fler vårdinrättningar genomföra assisterad befruktning och ägg eller spermier behöver inte längre komma från någon av föräldrarna.
För att skaffa barn via assisterad befruktning måste i dag antingen ägg eller spermier komma från en av föräldrarna. Det har försvårat för infertila par som vill bli föräldrar.
Assisterad befruktning med donerade könsceller får i dag bara hanteras på universitetssjukhus och en privat klinik i Umeå. Det har medfört långa köer och framför allt försvårat för ensamstående kvinnor och samkönade par där båda är kvinnor.
Från och med den 1 januari 2019 kommer nya bestämmelser att börja gälla. Då blir det tillåtet att utföra assisterad befruktning där varken ägg eller spermier kommer från någon av föräldrarna. Fler vårdinrättningar kommer också få tillstånd att utföra assisterade befruktningar där donerade könsceller krävs.
? Par och ensamstående kvinnor får möjlighet att inom svensk hälso- och sjukvård genomgå befruktning utanför kroppen med enbart donerade könsceller. Fler vårdinrättningar kommer också få utföra detta, vilket är en klar förbättring för alla som bor en bit från ett universitetssjukhus, säger socialminister Annika Strandhäll (S).
Riksdagen röstade också igenom lagförändringar som gäller assisterade befruktningar utomlands. I ett samkönat äktenskap, där båda är kvinnor, måste i dag kvinnan som inte burit barnet adoptera det. Så har det aldrig varit för heterosexuella par, utan där har fadern direkt blivit juridisk förälder. Men nu kommer samkönade par få samma rättigheter till föräldraskap.
Däremot kommer par som använder sig av en anonym donator fortfarande behöva genomgå en adoptionsprocess för att bli juridiska föräldrar, oavsett om det är ett samkönat eller heterosexuellt par.
I och med den nya lagförändringen kommer även personer som ändrat könstillhörighet och får barn få större rättigheter. Om en man som ändrat sitt juridiska kön från kvinna till man föder barn ska han ses som far till barnet och en kvinna som bidrar med spermier ska ses som mor.
? Det är bra att lagförändringarna gått igenom. Det kommer att hjälpa människor som är ofrivilligt barnlösa och är en efterlängtad modernisering, säger Annika Strandhäll.
www.svt.se/nyheter/inrikes/lagforandring-blir-tillatet-att-genomga-befruktning-med-enbart-donerade-konsceller
Ariellan- Ett tips ang blodtrycket är att du köper en egen blodtrycksmätare och mäter blodtrycket hemma regelbundet. De säljs bland annat på Apoteken.
Många har säkert högt blodtryck, men genom att mäta hemma i lugn och ro kan man se så att det inte är "Vita rocken syndromet" (vissa blir stressade bara av att vara hos sjukvården och får förhöjt blodtryck av det, därav namnet).
Om du mäter ditt blodtryck hemma varje dag så kan du också hålla koll på ev. förändringar snabbbare. Hoppas du får bra hjälp av din BM.
Hcg sjunkit med några hundra enheter på en vecka så nu kan vi officiellt konstatera att jag har inte bara ett hotande utan ett pågående missfall. Hade hoppats få behålla hoppet till Vul på torsdag, men nu vet jag vad jag har att vänta. Slutar jag med medicinerna bör det komma igång till helgen. Glad midsommar till mig helt enkelt!
Hej på er tjejer.
Tack för denna tråd!!!
Jag har själv en kronisk autoimmun sjukdom och kämpar just nu för att få ta immunologiska tester här i Sverige innan nästa IVF-försök. Men kommer inte speciellt långt.
Har ett misslyckat IVF-försök med 1st ET och 3st FET bakom mig senaste året. IVF-läkare i Sverige är helt omöjliga och ointresserade av den immunologiska biten. Har ngn av er lyckats ta dessa tester i Sverige? Vilka är de exakta testerna som ni fått ta via Aten?
Tack på förhand.
Mvh
Skogis
Tusen tack för svar. Du är en ängel. ? Jag tar gärna hans mejl. Kan man kanske komma i kontakt med dig per telefon för fler frågor? Jag kan skicka dig mitt nr via pm här på Familjeliv.
Mvh
Skogis