• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Vviiccttoorriiaa skrev 2018-06-25 23:35:17 följande:

Dr D frågade mig för någon vecka sedan om jag ville påbörja min behandling nu i juni/juli (beroende på lin mens) eller vänta till augusti. Jag har nu skickat honom 3 Mail om jag jag vill börja nu och får inget svar. Jag vet att han kan vara seg på att svara, men det här är ju stört! Det börjar liksom bli bråttom! Min mens kan komma imorgon, eller nästa vecka. Jag behöver veta NU om jag ska börja med mina IL droppar.

Är det någon här inne som vågat börja utan att invänta hans svar? Jag är sugen på att göra det nämligen.

Har du fått din personliga behandlingsplan av Dr D? Isåfall är det bara att sätta igång och följa den. Tror inte du behöver vänta på nåt svar av Dr D ang det. Ibland svarar han inte alls på mail som han inte tycker behöver svaras på.

Lycka till med behandlingen !
  • UndrandeSökare
    RobSab skrev 2018-06-25 18:17:14 följande:

Jajamen! Jag fick en liten pojke i maj 2016 som nu är två år gammal. Vi har nu börjat med syskonförsök. Något som kändes helt overkligt för några år sen :)

Grattis till sonen. Hoppas du fått hem dina IL från Apoteket nu så du fått ditt dropp satt.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-06-26 10:21:09 följande:

Det är ivf jag ska köra igång med så måste ändå veta om han kan ta emot mig om jag börjar. Skickade ett Mail även inatt men fortfarande inget svar.

Har en full behandlingsplan men som sagt, behöver veta om han kan ta emot mig. Funderar dock på att börja ändå så måste han väl fixa tid för mig ????

Du kan ju testa att ringa honom. Hans nr står på hemsidan.
  • UndrandeSökare
    Ladylufsen skrev 2018-06-26 12:04:58 följande:

Hej! Ja, hon är bortrest på semester just den här veckan men kommer hem igen till nästa. Jag var hos henne senast på midsommarafton tillsammans med ett gäng andra så hon är iaf högst verksam fortfarande! De barnmorskor där hon sitter har gått i konkurs så hon vet inte hur det blir, om hon får sitta kvar där men som jag förstod det flyttar hon annars tillbaka till hennes förra lokaler vid Värtahamnen på Gärdet. Vad gäller dr Wang hsr jag inte hört något om att samarbetet skulle vara avslutat, det låter förstås inte så bra om det är det (beroende på vad det har för inverkan förstås. Dropp borde hon ju kunna sätta i alla fall men kanske svårare för henne att skriva ut medicinrecept?)

Dr Wang ville inte samarbeta längre med Marie. Nu utan läkare kan hon nu inte längre ordna några medicinrecept eftersom hon inte är läkare utan endast barnmorska.
  • UndrandeSökare
    Ladylufsen skrev 2018-06-26 21:21:33 följande:

Ajdå, det var ju inte bra! Hon har hjälpt mig med i princip alla mina recept hittills. Synd att det inte fungerar längre då, men bra att veta. Hur har ni andra gjort? Gått genom Dimitri? Har för mig att han nekade skriva ut recept.

Dr D skriver ut EU-recept, som man kan lösa ut på svenskt apotek utanför högkostnadsskyddet, men nekar att skriva ut blodprovsremisser. Men blodprover tar man ju smidigt på egen hand genom Werlabs.se och Blodkollen.se Använder man rabattkoden "LCHF" så blir det ännu billigare hos Werlabs.

Jag gick till Marie några gånger för dropp men tyckte hon var på tok för dyr och inte tillräckligt duktig på att sätta dropp.

Så jag bytte direkt till Hagakliniken istället, där det bara kostar ca en tredjedel av Maries pris för droppsättning och de är superduktiga på att sätta nålar. Deras läkare kan hjälpa till med recept om man tar dropp hos dem, och man kan ta blodprover där på kliniken också.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-06-27 15:02:49 följande:

Jag fick tag på honom tillslut men då ville han har telefonmöte. Har suttit vid datorn i 1 timma nu och väntat på att han ska ringa. Lämpligt nog dök mensen upp idag och en sak jag helt missat är att jag ska börja med synarela idag. En medicinering jag inte ens fått utskriven! Så det måste jag lösa typ väldigt snart känns det som. Jag tänkte testa att ringa honom på Skype här om en stund om inte han behagar att ringa. 

Tack!

Be Dr D om ett EU-recept på Synarela. Sen kan du kolla på www.fass.se vilka Apotek som har medicinen hemma och vad det kostar. Det är nässpray för nedreglering.

Fråga också Dr D vad det kostar med telefonmöte. Senast jag mailade honom sa han att det kostade 100euro alltså ca 1000kr för ett telefonmöte.

Vi fick vänta i 2 timmar på honom ena gången han skulle ringa oss.

Hoppas du snart får tag på honom !
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-06-27 21:12:26 följande:

Jag fick inte tag på honom idag men efter 4 timmar lyckades jag lösa Synarela ändå. Så nu ikväll tog jag min första sprayning, imorgon ska jag ta första IL dropparna och börja med prednisolon. Jag tänker inte missa denna chansen bara för att han inte behagar svara mig, så nu kör jag bara på. Allt står ju nedskrivet hur jag ska göra tänker jag. Synd bara att det fick sån tråkig start, men nu  kan det väl kanske bara bli bättre...?

Det var ju konstigt att han aldrig ringde upp dig. Bra att du fick tag på Synarels ändå.
  • UndrandeSökare

Zwillinge- Jag har inboxat dig Serums antibiotikaförslag som jag fick inför ivf/ÄD.

Maila Penny direkt och fråga om man kan köpa Progesteronsprutor av kliniken när man gör hysto hos dem.

Neupogen kan man köpa receptfritt på apoteken i Aten, det kan möjligtvis vara beställningsvara, men just Prontogest progesteronsprutor importerar Serum själva från utlandet till Grekland, och de har jag hört ska vara svårt att få tag på annars utan att köpa dem via Serum.

• UndrandeSökare
    authentic skrev 2018-06-28 19:35:23 följande:

Hej,
    jag har skumläst en del i tråden nu på sistone och läst lite om Serums mensblodstest och det är jag rätt säker på att jag kommer att genomföra nästa gång det är dags. 
    Blev också lite nyfiken på vad det är för antibiotikaförslag som de har som ni skriver om.

Man är ju nyfiken på allt som kan hjälp!

Välkommen hit till tråden !

Mensblodtest

Du behöver skaffa dessa 5 saker:
    1-En vadderad påse av minsta storlek (finns på tex Clas Ohlsson etc)
    2.Några frimärken
    3. Koksaltlösning att späda blodet med lite i röret, så det inte torkar in (Apoteket eller apotea.se )
    4. Två stycken Urinprovrör med skruvkork (Apoteket ) 1 att skicka och 1 i reserv vid fyllningen.
    5. Instruktionsdokumentet med adress att skicka till etc
    Se länken nedan:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

Skriv ut dokumentet, och samla alla de andra sakerna i en påse i god tid INNAN mensen kommer. Om man tycker det är svårt att pricka ett provrör så kan man använda tex en Menskopp för att samla blodet först (Apotek Hjärtat säljer det).

Man märker provröret man skickar med namn och födelseår och dag.
    Efter röret är fyllt med blod och koksaltlösning, skruva åt, rulla in i hushållspapper, lägg i liten plastpåse, knyt igen och lägg i den vadderade påsen.
    Samt skriver ett följebrev och anger att man vill göra både Locus Medicus testet och 11 in 1 testet, samt anger sitt namn, postadress, telnr och epostadress.
    Sen klistrar man på några frimärken på den vadderade påsen, skriver på rätt adress och postar på vanliga postlådan.

Sen kommer du att få ett mail av Serum med en faktura när paketet kommit fram till dem. Om det skulle hittas några baciller som inte ska vara där, så ingår receptskrivning i de 300euron du betalt. Då får du ett EU-recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige utanför högkostnadsskyddet.
    Både mannen och kvinnan måste ta antibiotikan och behandlas samtidigt, annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

authentic-  Börja med Mensblodtestet, skicka in det och vänta och se vad det resultatet visar. Om baciller hittas kommer du och din man att få EU-recept på antibiotika som kan lösas ut på svenskt apotek. Båda parter måste äta antibiotika om det finns baciller därinne, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
    Det är ett bra första steg att göra Mensblodtestet.

Ett bra andra steg är att få in på sidan www.fertilitetsguiden.com och läsa, där finns massor med bra info.

Ett bra tredje steg är att köpa och läsa boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Den berättar allt man behöver veta om immuntester och immunbehandlingar. Kostar ca 200kr.
    Finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200kr.
    Berättar allt man behöver veta om immunutredningar och behandlingar.
    www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!